Mintha...

Címkék: vers irodalom vajda könyvtár

2012.04.10. 22:53

A Bicskén élő  tizenhat esztendős Monos Adél versét közöljük a Költészet Napján, József Attila születésnapján. Adél a Vajda János Gimnázium 9. osztályos diákja, aki a holnap délután  kettőkor kezdődő Költészet Napi köszöntőben a Nagy Károly Városi Könyvtárban felolvassa ezt a versét:  

 

 

Száradtam rózsaként víz nélküli vázádban  

 

Mikor bolyongtál hosszú úton, remény nélkül, elveszetten

én voltam az élénkítő koffein a szervezetedben.

voltam az álarc, amit te levetettél magadról,

voltam az úttesten egy halálos karambol.

ha fognád a kezem inkább engedd el,

a gondolatom - ha terelnéd - ne tereld el!

ha rossz úton jársz én vagyok a cipő mi töri sarkad,

a szívedben egy vérző seb örökre megmarad.

ott vagyok agyadban ébrenlét és alvás közt,

csak akkor kérek pitét ha almás: kösz!

egyenes a tartásom, bár néha görbül,

a gerinctelen ember mellettem törpül.

én voltam a plafon mi rázuhant fejedre,

belső hang voltam, üvöltöttem: fejezd be!

voltam csillapító gyógyszer mi levitte lázadat,

a könnycsatornádban képzeld, én voltam az áradat.

voltam ajtó amit becsuktak előtted,

figyelmeztettelek, hogy az esélyt ellőtted!

a fény voltam, mi rávilágított énedre,

s bibliád mi felkészített az életre.

én voltam a hideg a szemedben mikor kulcslyukon lestél,

a megkönnyebbülés, mikor bizonyos dolgokon átestél.

a karámban, hol azt hitted szelídek közt álltál: ott voltam, mint vad ló,

mikor gyenge voltál, összeestél, én voltam a padló.

én száradtam rózsaként víz nélküli vázádban,

takarítottam szorgosan emlékeid házában.

a szemét én voltam a szemeteskukádban,

koszos lettem pedig minden mocskos dolgod utáltam.

karácsonykor a fádon én voltam a csúcsdísz,

a múltad vagyok, bár ahogy akarsz, úgy hívsz!

a kilincs én vagyok lehetőségeid kapuján,

tavasszal ott vagyok hajtásként a tuján.

voltam csörgő kulcscsomó a zsebedben,

és tágra nyíló pupilla a szemedben.

ne pánikolj ha feszül a tüdőd, fekszel félholtan,

tudd, a levegő amit beszívtál - én voltam!

                                                           Monos Adél 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása