"A Komárom-Győr - Déli pu. vasútvonalon közlekedő vonatokon feltűnt egy kétes kinézetű alak. Az egyedül ülőkre utazik, akik körül nem ül senki, (ez főleg majdnem üres járatokon) és úgy tesz mintha nem lenne jegye. Leszólít, hogy nem láttad-e a kalauzt, mert nincs jegye és nem akarja, hogy megbüntessék, merre ment a kaller, és biztos nincs e a közelben, még arra is rákérdez. Ha megnyugodott, hogy biztos nincs a közelben, kést ránt és kirabol... Mindezt fényes nappal...

- Szemtanúja voltam az esetnek - írja olvasónk -, mert a mosdóban voltam a vonaton, és egy harminc év körüli  nőt,  aki egyedül ült a vonat egyik részén, ez odament hozzá. Mikor jöttem ki, pont ráláttam az egész esetre és ketten a csávót leszereltük. Majd a kalauz rendőrt hívott. Azért írom le mindezt, hogy a vasúton utazók bicskeiek tudjanak erről.  

- Melyik napon, hány óra tájt történt?

- Csütörtökön,15 óra után.  

- Amikor megláttad ezt az esetet, hol járt a vonat, melyik volt a legközelebbi megállója? 

- Budaörsön.

- Mi történt, amikor észrevetted? Hogyan tudtátok leállítani és visszatartani a rendőri intézkedésig? 

- Odaléptem, csávó leállt, ordítottam a kalauzért, aki hamar meg is jött - egy nagydarab, tagbaszakadt ember, aki rohant, az elkövető húsz év körüli, vézna tag - a kaller elkapta a kezét és leszorította az ülésre, én meg kitekertem a kezéből a kést. Esélye nem volt... 60-70 kilós emberke volt a kaller legalább 100 és én 90... Budaörsön  vasúti szolgálat szedte le, a rendőrségi intézkedésből semmit nem láttam. Mindezt csak azért mondtam el, hogy felhívjam a vonattal utazók figyelmét arra, hogy a ritkán üres szerelvényeken se ügy üljenek le, hogy körülöttük sehol senki. 

- És a biztonsági kamera sem érdekelte ezt az embert? Kapucni volt a burájára húzva? 

- Igen, kapucniban volt. Látszott rajta, hogy bajkeverő. Rossz arcú (...). Agya se nagyon látszott, hogy lenne neki, lehet, hogy csakis a zsákmány érdekelhette, amit a védtelen nőtől akart megszerezni. Amiért legszívesebben ütöttem volna. A nő csak ült megszeppenve. Később csak olvasott, folytatta, ahol abbahagyta. Kelenföldön szálltam le.

Azon tűnődünk olvasónkkal folytatott beszélgetés után, hogy az egyedüllét a vasúton és szinte bárhol tökéletes áldozattá tesz szinte mindenkit: gyereket, időseket, betegeket és nőket meg aztán különösen. Ne hagyjuk őket egyedül. Mert a bűnözők is mindig a legkisebb ellenállás irányába hatolnak. Figyeljünk egymásra, erre hívja fel olvasónk esete a figyelmet.      

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása