Részletek....

minden_menekultet_terrorsitanak_neznek.jpg 

 Időközben megkaptuk Ossamah doktor úrtól a teljes kéziratot. Íme:

"Magasra emeltük az ország zászlaját"
Két orvos, aki látja és érti Orbánék plakátjait
Rab László
Ne engedjük, hogy dr. Gamal vagy dr. Bourgla rosszul érezze magát Magyarországon! Ezzel a címmel jelent meg egy közlemény a Budaörsi Naplóban. "Egy helyi lap szerkesztőjeként nem tudok akkorát kiáltani - fogalmazott a cikkíró -, mint az Orbán-kormány milliárdokból finanszírozott idegengyűlöletet szító kampánya."
A két említett orvosban az a közös, hogy mindketten magyar állampolgárok, régen élnek nálunk, mégis mindketten a távozás gondolatával foglalkoznak.
- A kormány plakátkampánya nem a bevándorlóknak szól, hanem nekünk - mondta a bicskei körzeti orvos, az 52 éves Bourgla Ossamah. Az 1981-ben Szíriából érkezett, magyarul kifogástalanul beszélő ötgyermekes szakember azzal érvelt, hogy a plakát magyar nyelvű és tegező szövegét csak ők érthetik, a bevándorlók nem. - A feleségem a frissen diplomázott két orvos lányommal és a többi gyerekkel hamarosan Angliába utazik, én is követem őket, mert rákényszerülök. Ami most kezdődött, azt a magyarok évek múlva értik meg, azután sokáig szégyenkezni fognak a kormány intézkedései miatt. Más, amit mondanak - a gazdasági bevándorló és a menekült nem ugyanaz -, de aztán egy kalap alá veszik a menekültet a terroristával. Szír honfitársaim négy éve kezdtek menekülni, kezdetben a rezsim elől, aztán a terrortól való félelmükben. Orbán Viktor most mégis minden menekültet terroristának néz.
Az orvos, aki az MSZP listájáról került a bicskei képviselő-testületbe, elmondta, a hétköznapi életben és Bicskén tisztelet övezi, de a helységnévtábla elhagyása után ugyanaz a megvetés lehet az osztályrésze a bőrszíne alapján, mint azoknak, akiket a kormány a Charlie Hebdo-t ért támadás után kipécézett. - Azért veszélyes, amit a Fidesz művel - fogalmazott az orvos -, mert az uszítás a kampány célja, semmi más. Nem kell közben arról beszélni, hogy a jászberényi polgármester lakást utaltat ki magának.
- A Quaestor-ügy helyett is lehet bennünket szidni, értem én - jegyezte meg Bourgla Ossamah. - Átlátok a szitán, elmegyek. Pedig letettem valamit az asztalra. A legelső állásom Ózdon volt, oda mentem, ahova senki se törekedett. Ügyeltem rá, nehogy valakinek elvegyem a munkáját. Bicskén egy beteg nélküli körzetben kezdtem dolgozni, évek alatt építettem föl a kétezer betegből álló praxist. 2004-ben Fejér megyében Berzsenyi Zoltán-díjat kaptam, ezt az év megyei orvosának adják. Fociőrült vagyok, mint Orbán Viktor, három évig vezettem a Bicskei Torna Clubot.
A legszomorúbb, jegyezte meg az orvos, hogy egy olyan ország kiáltja most ki ellenségnek, amellyel pedig alaposan elbánt a történelem. A magyar menekülteknek se mondták '56-ban, hogy ne menjenek. Ők se azért vették a nyakukba a világot, hogy ezer forinttal többet keressenek. Az orvos szerint a kormány elvetette a rasszizmus magját, az uszító mondatok le fognak a mélybe szivárogni, át fog ragadni a hivatalnokokra, ennek máris megvannak a jelei. Nemrég egy 27 napig hányódó szír menekültcsoportot - volt köztük két építészmérnök és egy közgazdász - agyba-főbe vertek a magyar határon. - Ez az ország jelenleg elkergeti a gondolkodó embereket is - mondta Bourgla Ossamah, és hozzátette, amikor az állampolgársági vizsgát letette, a polgármester Szent István királyt idézte, aki szerint a magyarok mindig befogadók voltak. - Most kiderült, hogy mégse - tette hozzá keserűen az orvos. És elmesélte, működnek az adminisztratív korlátozások is. A lányai diplomaosztójára egy Szaud-Arábiában élő nagybácsi szeretett volna idelátogatni, két hónapig tartó levelezés és telefonálgatás után végül nem kapta meg a beutazási engedélyt.
- Mérhetetlenül szomorú vagyok - mondta ugyanerről a 66 éves Gamal-Eldin Mohamed, a Budaörsi Egészségügyi Központ orvos-igazgatója. - Negyvenöt éve érkeztem, az egyetem elvégzése után hazamentem Szudánba, de a katonai junta miatt nem tudtam boldogulni, visszajöttem, sebész lett belőlem.
Dr. Gamal - akinek Bourgla doktorhoz hasonlóan szintén öt gyermeke van - az egynapos sebészet hazai kezdeményezőjének számít, gasztroenterológiából is szakvizsgázott, 1993-ban védte meg kandidátusi értekezését. Neki köszönhető a hasi laporoszkópia elterjesztése, a műtéti eljárásról Metzger Péterrel tankönyvet írt, s nyolcszáz magyar orvost képeztek ki három egyetemen az új technika alkalmazására. - Én voltam az első, aki 1985-ben a kezembe vehettem az első laporoszkópot, az ezzel végzett műtét ma már rutinnak tekinthető - mondta dr. Gamal, aki szintén magyar állampolgár, vezeti is a sebészeti osztályt Budaörsön.
- Nem tartok attól, hogy atrocitás érne - felelte kérdéseinkre, noha évekkel ezelőtt Diósdon élve megtapasztalhatta az idegenellenességet a saját bőrén. Névtelen hívást kapott, életveszélyesen megfenyegették. Utána elköltözött. - Nem tartok attól, hogy bántanának, noha a kormány kampánya ijesztő, mert az utca embere nem tudja pontosan, miről van szó. Előfordulhat bárhol, hogy a bőrszín alapján ítélnek. Tanácstalan vagyok, megpróbálom a családom biztonságát megteremteni, de Isten kezében vagyunk. A politikusok rég elfeledett dolgokat élesztenek fel, hogy eltereljék a figyelmet az igazi problémákról. A kollégáim sajnálják, hogy kikerültek a plakátok, azt mondják, a határra kellene tenni, angolul kellene rájuk írni a szöveget. Látom, hogy a kormányt zavarja a multikulturális társadalom, ezért arra is hajlandó, hogy tönkretegye az interperszonális kapcsolatokat. Ez nagyon veszélyes. Több mint húsz éve foglalkozom az egynapos sebészettel, a Multidiszciplináris Sebészeti Társaság alapítója - és elnöke - vagyok, két éve nemzetközi konferenciát szerveztem. Magasra emeltük Magyarország zászlaját.
Gamal doktor szerint a politikának arra kellene törekednie, hogy betartsa az ENSZ és az EU menekültügyi szerződéseit. Az ijesztgetéssel hosszú távon semmit sem lehet elérni. - A 45 év alatt gyakran érezhettem, hogy elismerik a gyógyításban a munkámat. Most viszont, ha kimegyek az utcára, csupán a kinézetem miatt is menekültnek nézhetnek. A szított indulatok miatt bármi megtörténhet. Ezért ha nem változik a hangulat, el kell hagynom az országot.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megmondom öszintén,mert Dokit BARÁTOMNAK tartom sajnálnám,ha nem látnám a rendelőben,vagy a bicskei utcákon.Egy nagyon jó embert veszít el a város ha valóban távozik.Igazi orvos,sportbarát,és ami a legfontosabb EMBER!!!!!!!!!
Csak köszönhetünk neki ,mert mindig mindent értünk tett,tesz,és remélem még sok éven át tenni fog.Köszönöm DOKI,hogy ismerhetlek!!
süti beállítások módosítása