Lecsóhatározó

2015.07.07. 20:33

A lecsó egyáltalán nem magyar műfaj, több nemzetnek megvan a sajátja, ezek persze nem egyformák, de paradicsom, paprika és hagyma mindegyikben van. És még valami más - írja az Origo egy tavaly nyári, de idén is aktuális posztjában.

A mai, itthoni - lila hagymás, fokhagymás paprikás, csípős paprikás, paradicsomos, cukkinis, sós és borsos volt - 4 tojással készült és ha csak rágondolok, ismét megéhezem....

Cigány-lecsót is ettem már cigánykenyérrel - Miskolctól északra 60 kilométerre Bódvalenke községben egy olyan portán, ahol a házigazda cigány család a falusi vendéglátásra vállalkozott a Freskófaluban.

A cigány-lecsó különleges és finom, a vöröshagymán a savanyú káposztát párolom olajon, arra ütök tojást. Ők kolbászkarikákkal és szalonnával készítették úgy emlékszem, de én a lecsóba sosem teszek húsfélét. A paprikát, paradicsomot, csípős paprikát nagyon szeretem, ezért készítettem már olyan Cigány-lecsót gazdagon még szülinapi ajándéknak is a tesómnak, hogy ezek mind benne voltak, de volt abban vecsési savanyú káposzta is. És sosem sütöm-főzöm szét az alkotórészeket, jobb' szeretem frissen.            

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása