Veszelovszki Zsolt vállalkozótól, sportembertől, a környék egyik legnagyobb családjának tagjától kértem baráti beszélgetést, hiszen jól tudtam, hogy a 2,275 milliárd forintból tervezett kerékpárútról – ha valakivel – akkor vele kell beszélgetni, mint a Bicske-Csabdi-Tarján útvonal megálmodójával és szorgalmazójával.

zsolbringa.jpg

- Jómagam biztosan elmentem volna az ezzel kapcsolatos hivatalos bejelentésre, ha az ő nevét is ott látom – jegyeztem meg találkozási pontunkon, a bicskei szaunában, ami néha valódi agora.

Veszelovszki Zsolt:

- Engem egyedül és kizárólag az érdekel ebből az egészből, hogy az út meg legyen építve. Amiben tudok segítek, csak ez a kerékpárút legyen végre kész.

- Miért olyan fontos ez?

- Te kérdezed, a kerékpáros?

- Csak műkedvelő vagyok.

- Ahogy sokszor, sokaknak elmondtam, azért, hogy természeti, történeti kincsekben gazdag környékünk valóban a turisztikai térképre kerüljön.

- Úgy tudom, évekkel ezelőtt ezt az utat meg is terveztetted, annak minden költségét vállalva.

- Már nem ezt a tervet használják, hanem egy másikat, amiben például távolabb került a Csabdi út autóforgalmától is. Ez kifejezetten szerencsés.

- Az autópályánál átfúrják a töltést a kerékpárút kedvéért?

- Szerintem igen, de az új tervet még nem ismerem. Aztán folytatódik az út, a patakparton haladhat a kerékpáros család a gyönyörű Csabdi völgyben. Vasztély előtt a nagy-kanyarnál kivisz egy földút a kúp alakú Strázsa-hegy mellett Tarjánba.

- A Strázsára ha felmászol és körbenézel, ha előtted Vasztélyon túl Gyarmatpuszta, akkor balra mögötted 8 óránál a tarjáni halastó…

- Igen. Tarjánból út vezet jobbra egészen a Dunáig avagy balra Tatáig, ahonnan Tatabányáig visszajöhetünk kerékpárúton.  Ez az útvonal kötné össze Tatával és az Eurovelo-6 Duna menti kerékpárúttal a tervezett szakaszt. Ha pedig a Budapest-Balaton kerékpárút is meglesz Etyek érintésével, akkor a Tata-Bicske-Etyek vonal is elkészülhet egyszer, bár a Budapest – Balaton összekötő vezető útnak tudtommal még a terve sincs még teljesen kész.

 

 

 

 

 

ia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása