Red Bull Illume | Magyar fotó a legjobbak között!

Pálfi Balázs a Red Bull Air Race-n készített fotóval jutott a döntőbe

Magyar fotóművészért is izgulhatunk a Red Bull Illume sportfotó-pályázat szeptemberi, chicagói gáláján, ugyanis Pálfi Balázs képe is bekerült a legjobbak közé. A gördeszkás fotóművész a 2015-ös Red Bull Air Race-n készített alkotását a sequence kategória legjobb ötjébe választották be.

340597_273420776021066_26470461_o.jpg

Közeledik a végéhez a Red Bull Illume, amely a világ legnagyobb sportfotó-pályázata. Kategóriánként – melyből összesen 11 van - már csak 5 kép maradt versenyben. Ami különösen jó hír: köztük egy magyaré is. Pálfi Balázs fotóművész a tavalyi, budapesti Red Bull Air Race-n készített fotót Francois Le Votról, melyet a sequence kategóriába nevezett be.

Összesen 120 országból adtak be pályázatot a fotósok, az első körbe 255 alkotás jutott be. „Én már akkor is nagyon örültem – kezdi Balázs. - Aztán jött az e-mail, hogy benne vagyok a legjobb 55-ben. Hihetetlenül boldog vagyok, hiszen ráadásul mehetek egy hétre Chicagóba is. Egyébként először veszek részt az Illumén, nem jellemző rám, hogy sok pályázaton indulnék.”

Balázs 2004-ben kezdett el fényképezni, akkoriban még középiskolába járt. „Ösztöndíjat kaptam, amit szerettem volna hasznos dologra fordítani – emlékszik vissza. - Ezért vettem magamnak egy fényképezőt. Elkezdődtek a szárnypróbálgatások. Eleinte a klasszikus, fekete-fehér dokumentarista vonalat képviseltem. Aztán voltak kisebb kiállításaim és egy szentendrei fotóművész is foglalkozott velem.”

Közben azért nagyobb lélegzetvételű riportokkal is foglalkozott, mint például a Magyarországon élő tibeti menekültek mindennapi élete.

„Foglalkoztatott a szociológiai vonal, na meg természetesen az extrém sportok, hiszen gyerekkorom óta gördeszkázok

– árulja el. - Eleinte kisebb-nagyobb megbízásaim voltak, majd elkezdtem egy magazinnak állandó jelleggel külsőzni. Jöttek a melók egymás után, köztük egyre több sportfotózás.”

Tavaly ott járt a Red Bull Air Race-n is. „Mindenkinek tetszett a kép, de valamiért nem akarták lehozni, végül csak egy magazinban jelent meg. Közben láttam, hogy éppen nevezni kell az Illumére, hát jelentkeztem.

Éreztem, hogy van valami a képben. Én arra számítottam, hogy a kép megszerkesztése után a repülőcsík folytonos lesz, de nem így lett, ugyanis a szél odébb fújta”

- mutatja be a fotóját Balázs,

A fotós több képpel is jelentkezett, voltak köztük természetesen gördeszkások és egy BMX-es is. „Az egyik deszkásat erősebbnek éreztem, fotós szemmel jobban néz ki, de talán nincs meg benne az a plusz. Hogy milyenek lehetnek az esélyeim? Bármi megtörténhet, de abban azért nem hiszek, hogy megnyerem az egész pályázatot. A kategóriagyőzelemben bízok inkább. Bár, amikor leadtam a pályázatomat, arra sem gondoltam volna, hogy én idén még Chicagóba megyek… Egyébként, ha már ott járok, vérbeli fényképészhez híven végigfotózom a várost” - jelenti ki.

A művészt végül arról is megkérdeztük: mekkora rangja van szakmai körökben az Illumének? „Sportfotózáson belül is az egyik legrangosabb díj, de az extrémben egyértelműen a legkomolyabb elismerés. A Red Bull szokásához híven megadja a módját, hiszen a kiállított fotók körbeutazzák a világot. Nagyon komoly szakmai díj ez, amit nem a közönség szavaz meg, hanem elismert szakemberek, ezért is hatalmas megtiszteltetés” - tudjuk meg Balázstól.

Red Bull Illume

(Arra pedig a bicskeiek blogja büszke, hogy látván Balázs fotóit - évekkel ezelőtt (2009) bemutattuk, aminek hatására megvalósult az a javaslatunk is, hogy kell egy önálló kiállítás szülőföldjén. A kiállítás végén ajándékba kaptam Balázstól egy képet, amiről tudta, hogy  nekem tetszett. Pár hónapja lepottyant a helyéről és összetört a keret. Sürgősen megcsináltatom :) Nem tűr halasztást! :) Gratulálunk, Balázs!) 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása