Idős bácsi. De fiatal demokrata. Jókat szoktunk beszélgetni.   Lángosozunk a piacon.

Azt mondja, (régi témája), hogy fizet a présházáért, ahol megműveli a földjét, ellentétben sokakkal, akinek be se lehet menni a területére. Úgy véli, a Galagonyás összes dűlőjében nem volt annyi elhanyagolt szőlő, mint ma például egyben. 

De a borút az kell. Az majd megoldja. "Menj végig az első dűlőn kerékpárral, nézd meg mit lát majd a kerékpárútról a kerékpáros". De mondom vannak ott szép dolgok. Sorolom. Szerinte is vannak.  Mondom, hogy értéknövelő beruha, emeli az ingatlan árat. Ember!, mondja rám kiáltva, nem akarom én azt eladni. Ott akarok meghalni. Oda akarok temetkezni. Jobb nekem a borospince mint a kripta!
Mondom szerintem mindegy, danolni azután egyikbe se fogunk. Énekes halott nincs. - Az igaz - mondja.  
Aztán előhozza, hogy duplán fizet a lakásáért is a városnak. Mondom most fogom utalni a felét, a másik felét szeptemberben. Azt mondja ő egyben fizet. Mondom a tőkeerő megteheti. 
De még a garázsáért is fizet, amit kalákában épített meg a környék fiatal autósaival akkor, amikor a toronyház is megépült Bicskén. 
Fizet az autóért is, ami ugye abban parkol. Az autót, a szőlőt, a lakást, a garázst adózott jövedelméből szerezte, ha majd meghal, akkor még örökösödési illetéket is rónak az adózott jövedelméből megszerzett vagyonára. Utóbbi nem a városé. "Ezt írd meg nekik, öcsi. Hadd olvassanak"
Azt nem érti, miért nem ipartelepítésből oldja meg a város az adóbevételeit és a polgármesteri fizetések égbelövését?! 
Végig ettem. Fokhagymásat, összehajtva. Úgy vastagabb. Jobbára hallgattam, bólogattam. Arra a jogos felvetésre, hogy miért nem másképpen növeli bevételét városunk, miért a lakosság nyakán él, elmondtam, hogy ezt már én is megkérdeztem itt párszor.        

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása