A napokban is látható volt az a hamis, anyagias és buta megközelítés, hogy a helyes sebességválasztással a pénztárcánkra vigyázunk. Ez egy dupla-fenekű hazugság, mert nem veszi tudomásul azt, ami az útjaikon zajlik. (Lakott területen, Bicskén belül is arcátlan nagy sebességeket engednek meg maguknak egyesek.) Valamint az ellenőrzéseket sima pénzgyűjtésnek állítja be a "vigyázzunk a pénztárcánkra" megközelítés, ami továbbhaladva eszerint azt az ismert jelenségét jelenti: ha pénz van, mindent lehet. Miközben az utakon nem ellenünk dolgoznak, hanem értünk.
Saját magunkra és egymásra kell vigyáznunk a helyes sebességmegválasztással is, mert a közlekedés veszélyes üzem. A balesetek többségében - különböző okokból - a nagy sebesség a vétkes(ek) részéről masszívan jelen van.
A közúti közlekedés pontos makettje az adott társadalom állapotának....A közlekedés mikéntje pontosan visszatükrözi az ott élők lelkét. (A gyalogos közlekedésben is megfigyelhető, hogy még mindig nem tiszta mindenki előtt a jobbra tarts! elve.) Még mindig léteznek olyan európai országok, ahol az autós lelassít, ha az úttal párhuzamos járdán gyalogos megy. Itt ebből micsoda turbó-motor- és kerékpörgetés-kürt-nagyanyázás lenne.... Pedig ennyire senki nem siet. Ha valaki oda akar érni valahova, induljon el idejében - például hamarabb, ha ennyi a nyugalma ára. Magyarországon is van olyan város, ahol a lakott területen belül legalábbis figyelmesek a egymással a közlekedők és nem behúzott nyakkal tekintgetnek szét a zebrához érők és a kerékpárosok sem akarnak senkinek semmit megmutatni.
ia
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
metal · http://electric.blog.hu 2017.05.09. 09:52:00
Mert nagyrészt az is. Még véletlenül sem olyan helyeken mérnek, ahol komoly veszélyt jelent a gyorshajtás. Kiállnak az 1-s út pihenőjébe, ahol tökegyenes, széles pályaszakaszon jól lehet kaszálni, mert viszonylag sok a kismértékű (gyakorlatilag veszélytelen) gyorshajtás. Míg pl. azon a szakaszon, ahol a baleset is volt, még sose volt ellenőrzés.
Bicskei-Szó 2017.05.09. 09:59:49
metal · http://electric.blog.hu 2017.05.09. 11:53:01
Bicskei-Szó 2017.05.09. 11:58:22
Bicskei-Szó 2017.05.09. 13:09:03