(van egy jó tippem, ha lenne tétje a fogadásnak, csakis ezt játszanám meg. egyetlen hátránya, hogy itt mindenkinek ez jut eszébe először. azt akarom ezzel mondani, hogy igen sokan tudjuk az igaz választ. nem az elmaradt magyarázkodást és a mellébeszélést, hanem az igazat)
A hivatalos közlemény:
Különleges műszaki megoldással keresztezi az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárút az M1-es autópályát. A szakemberek átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltése alatt az autóforgalom korlátozása nélkül,amelyen biztonságosan haladhat a biciklis forgalom. A munka legérdekesebb szakasza a napokban kezdődött.
Az Etyeken és környékén tavaly ősszel elrajtolt, közel négymilliárd forintos beruházás-sorozat részeként többek között egy kerékpárút is épül. Az Etyektől Bicske és Csabdi érintésével Tarjánig tartó szakasz Bicske közelében keresztezi az M1-es autópályát. A gyorsforgalmi úton szintbeli kereszteződés természetesen elképzelhetetlen, ezért a tervezők egy nem hagyományos megoldást választottak: ún. átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltésén keresztül.
„A munka két fő részből áll. Elsőként még májusban megépült az átsajtoló berendezést megtámasztó, vasbeton cölöpökkel, előfeszített injektált talajhorgonyokkal, vasbeton lemezekkel és vasbeton diafragmákkal erősített 75 cm vastagságú vasbeton támfal.
Továbbá a szakemberek két 600 mm átmérőjű acélcsövet sajtoltak át a leendő aluljáró alatt, ami biztosítja az alagút pontos nyomvonalvezetését. Most pedig elindul a vasbeton alagút elemek átsajtolási folyamata” – mutatta be a technológiát Szalai János, a kivitelezést végző cég ügyvezetője. „A nyomóállomás az előre legyártott vasbeton alagút keretelemeket és a vágóélet 3000 tonnát meghaladó erővel préseli a töltésbe anélkül, hogy az alagútszelvényen kívüli töltéstestben és az autópálya szerkezetében bármilyen változást is okoznának.” – tette hozzá az ügyvezető. „A gép óránként nagyjából 25 centit tud előre haladni, ezért a teljes művelet hetekbe telik. Az alkalmazott technológia az autóforgalmat azonban egyáltalán nem akadályozza, még sebességkorlátozásra sem lesz szükség. Az autópályán közlekedők semmit nem érzékelnek abból, hogy alattuk egy kerékpáralagút épül.” – mondta el dr. Molnár Krisztián, a projektet irányító Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács elnöke.
A kivitelezéssel megbízott Sycons Kft. június végéig fejezi be a munkát. Eközben folyamatosan épülnek a kerékpárút további szakaszai is, amiket a nyár végén vehetnek birtokba a bringások. Napirenden van az út folytatása is. „Szeretnénk megteremteni a biztonságos kerékpáros összeköttetést Etyekről északon Esztergommal, délen pedig Ercsivel. Ezzel létrejönne a Dunát követő Eurovelo 6 nemzetközi bicikliút fővárost kikerülő szakasza, bekapcsolva a Pannónia Szívét, Fejér megye északi részét a nemzetközi kerékpáros turizmus legfőbb csatornájába” – mutatta be a közeljövő terveit Tessely Zoltán, a térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos.
Az „Etyeki Gasztrosétány és kapcsolódó fejlesztések” projekt lebonyolítója a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács. A fejlesztések jelenleg épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, a forrást a magyar állam biztosítja. Az etyeki építkezések a Pannónia Szíve program nevű térségi turizmusfejlesztési program első ütemét jelentik.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ugron Zoltán 2017.06.07. 20:42:00
Žďárský 2017.06.12. 12:18:49
Bicskei-Szó 2017.06.12. 12:57:38
Žďárský 2017.06.22. 18:31:35
Arról nem is beszélve, hogy ha két oldalon is bringaút van, akkor hol közlekednek a gyalogosok? A véletlenszerűen egyesített gyalog és kerékpárúttá változó bringaútnál kevés balesetveszélyesebb dolog van.
Žďárský 2017.06.22. 18:37:04
A Budai útról leírtam a véleményemet annál a cikknél. Kár volt a Nagyon Nagy Számot behazudni a címbe, de ettől függetlenül az út rendkívül balesetveszélyes és nem igazán felel meg semmilyen kerékpárutakra vonatkozó előírásnak. Ha kikerül rá a kerékpárút tábla, akkor a helyi bringások helyében én perelnék az eltávolításáért. És így az önkormányzat (vagy aki építtette) is bajba kerülhet, mert ha jogilag nincs kerékpárút, akkor nem tud a támogatással elszámolni.
Bicskei-Szó 2017.06.22. 18:42:31
miközben hazugnak nevezel és közben mit és hogyan hazudsz be önmagadnak, ahhoz tényleg semmi közöm. 3,716 milliárd osztva 37,4 km-el kiadja, hogy mennyi a kilométerár. A budai út rendes kiépítése éppen a felesleges töltés-préselés miatt marad el.
„Az irónia jelentése pedig: Humort és gúnyt ötvöző csipkelődés, kesernyés, maró gúny.
Az irónia olyan közlésmód, amelyben a kimondott jelentést felülírja a közlés módja által hordozott jelentéstartalom.
“Cinikus: közönyös, gúnyos, hitvány, értékeket nem tisztelő.
Cinizmus: Részvétet nem tanúsító, léha viselkedés.”
Žďárský 2017.06.23. 17:30:55
Újságíróként ennyit te is igazán megtehettél volna. Ettől még ugyanúgy igazad lenne az út minőségével kapcsolatban, de nem játszod el a hitelességedet már a címmel.
Bicskei-Szó 2017.06.23. 17:44:14
www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_4481_2017/
itt pedig az etyeki fejlesztések szerződéseiről is találsz információkat, ha a nyertes ajánlattevőnél rákeresel az adott kft-re
www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/keres/hirdetmeny/
végezetül libbenjünk át Zaqla megyébe.
nrgreport.com/cikk/2017/06/22/800-millio-megy-kerekparutra-zalaban
20 km kerékpárút, 400 m-es kerékpáros híd, két fahíd és 1 km BIZTOSAN ÖNÁLLÓ NYOMVONALÚ KÉT IRÁNYÚ kerékpárút valósul meg 800 M Ft-ból.