(Mielőtt a közleményt szó szerint közölnénk, előzetesen megjegyezzük: a tervező, a kivitelező, a megrendelő - sem ebben a közleményben, sem máshol - senki nem adott még arra tisztességes magyarázatot, hogy kb. 50 méterre a nagy dobpergéses átpréseléstől - ott fekszik az egy-két méterrel lazán szélesebbé tehető Csabdi úti aluljáró (kiemelt gyalogjárók eltávolítása, biztonsági kerékpársáv létrehozása ott) - miért kellett ebbe a hatalmas költséget jelentő munkába fogni.) 

(van egy jó tippem, ha lenne tétje a fogadásnak, csakis ezt játszanám meg. egyetlen hátránya, hogy itt mindenkinek ez jut eszébe először. azt akarom ezzel mondani, hogy igen sokan tudjuk az igaz választ. nem az elmaradt magyarázkodást és a mellébeszélést, hanem az igazat)

A hivatalos közlemény:  

Különleges műszaki megoldással keresztezi az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárút az M1-es autópályát. A szakemberek átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltése alatt az autóforgalom korlátozása nélkül,amelyen biztonságosan haladhat a biciklis forgalom. A munka legérdekesebb szakasza a napokban kezdődött.

Az Etyeken és környékén tavaly ősszel elrajtolt, közel négymilliárd forintos beruházás-sorozat részeként többek között egy kerékpárút is épül. Az Etyektől Bicske és Csabdi érintésével Tarjánig tartó szakasz Bicske közelében keresztezi az M1-es autópályát. A gyorsforgalmi úton szintbeli kereszteződés természetesen elképzelhetetlen, ezért a tervezők egy nem hagyományos megoldást választottak: ún. átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltésén keresztül.

„A munka két fő részből áll. Elsőként még májusban megépült az átsajtoló berendezést megtámasztó, vasbeton cölöpökkel, előfeszített injektált talajhorgonyokkal, vasbeton lemezekkel és vasbeton diafragmákkal erősített 75 cm vastagságú vasbeton támfal.

Továbbá a szakemberek két 600 mm átmérőjű acélcsövet sajtoltak át a leendő aluljáró alatt, ami biztosítja az alagút pontos nyomvonalvezetését. Most pedig elindul a vasbeton alagút elemek átsajtolási folyamata” – mutatta be a technológiát Szalai János, a kivitelezést végző cég ügyvezetője. „A nyomóállomás az előre legyártott vasbeton alagút keretelemeket és a vágóélet 3000 tonnát meghaladó erővel préseli a töltésbe anélkül, hogy az alagútszelvényen kívüli töltéstestben és az autópálya szerkezetében bármilyen változást is okoznának.” – tette hozzá az ügyvezető. „A gép óránként nagyjából 25 centit tud előre haladni, ezért a teljes művelet hetekbe telik. Az alkalmazott technológia az autóforgalmat azonban egyáltalán nem akadályozza, még sebességkorlátozásra sem lesz szükség. Az autópályán közlekedők semmit nem érzékelnek abból, hogy alattuk egy kerékpáralagút épül.” – mondta el dr. Molnár Krisztián, a projektet irányító Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács elnöke.

A kivitelezéssel megbízott Sycons Kft. június végéig fejezi be a munkát. Eközben folyamatosan épülnek a kerékpárút további szakaszai is, amiket a nyár végén vehetnek birtokba a bringások. Napirenden van az út folytatása is. „Szeretnénk megteremteni a biztonságos kerékpáros összeköttetést Etyekről északon Esztergommal, délen pedig Ercsivel. Ezzel létrejönne a Dunát követő Eurovelo 6 nemzetközi bicikliút fővárost kikerülő szakasza, bekapcsolva a Pannónia Szívét, Fejér megye északi részét a nemzetközi kerékpáros turizmus legfőbb csatornájába” – mutatta be a közeljövő terveit Tessely Zoltán, a térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos.

Az „Etyeki Gasztrosétány és kapcsolódó fejlesztések” projekt lebonyolítója a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács. A fejlesztések jelenleg épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, a forrást a magyar állam biztosítja. Az etyeki építkezések a Pannónia Szíve program nevű térségi turizmusfejlesztési program első ütemét jelentik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kár viszont, hogy ezzel egyidejűleg úgy alakították át az 1-es út utáni kereszteződést, hogy Csabdi (a sokak által használt bevásárlóközpont) felől nem lehet Mány irányába kanyarodni, csak a körforgalomba való behajtással...
Az útügyi szabályok szerint kétirányú egyoldali kerékpárútra kell emlékeim szerint legalább 2,6 métert hagyni. És akkor ebbe a gyalogosjárda nincs benne. Ennyi hely szerintem nincs abban az alagútban. (Ettől még persze lehet lopási szándék, én csak egy mérnök vagyok, aki számol.)
@Свобода: köszönjük! az a lokálpatrióta civil állampolgár, aki ezt az utat megálmodta és saját költségen megterveztette első, Csabdi úton haladó változatát és a nagyszerű választottjaink ügyelnek rá, hogy véletlenül se ejtsék ki méltóságos szájukon a nevét - szintén mérnökemberekkel dolgoztatott - ott ezt a kérdést megoldották. Továbbá nem biztos, hogy egyoldali, hanem kétoldali, tehát két különböző irányú oldalról volt szó - az 1,3 pedig mindkét oldalon megoldható lett volna az ún. gyalogos padka eltávolítással kezdve.
@Bicskei-Szó: Értem én a cinizmust, de nem jön ki a matek. Ha az alagútban mindkét oldalon kerékpársávot akarunk vezetni, ahhoz még nagyobb hely kellene, mint az egyoldali sávhoz. Ennyi hely pedig nincsen, hiába tüntetjük el a padkát.
Arról nem is beszélve, hogy ha két oldalon is bringaút van, akkor hol közlekednek a gyalogosok? A véletlenszerűen egyesített gyalog és kerékpárúttá változó bringaútnál kevés balesetveszélyesebb dolog van.
@Bicskei-Szó: Nagyon nincs értelme úgy vitatkozni, amíg szerinted egy kb. két méteres járda helyén elfér egy 2,6-os bringaút és még a gyalogosoknak is marad hely. Mindegy, ez a te dolgod.
A Budai útról leírtam a véleményemet annál a cikknél. Kár volt a Nagyon Nagy Számot behazudni a címbe, de ettől függetlenül az út rendkívül balesetveszélyes és nem igazán felel meg semmilyen kerékpárutakra vonatkozó előírásnak. Ha kikerül rá a kerékpárút tábla, akkor a helyi bringások helyében én perelnék az eltávolításáért. És így az önkormányzat (vagy aki építtette) is bajba kerülhet, mert ha jogilag nincs kerékpárút, akkor nem tud a támogatással elszámolni.
az irónia sincs meg úgy látom, mert az bizony nem cinizmus. a matek sem jön ki, mert elfért volna mindkét oldalon :) eddig a padkával együtt sem voltak balesetek ezen az átjárón, hát még ha kiveszik a padkákat és egyéb megelőző dolgot tesznek. ez az alagút növeli a kiadást kellően, ez a fő feladata, a budai úti fotók mindent elmondanak....

miközben hazugnak nevezel és közben mit és hogyan hazudsz be önmagadnak, ahhoz tényleg semmi közöm. 3,716 milliárd osztva 37,4 km-el kiadja, hogy mennyi a kilométerár. A budai út rendes kiépítése éppen a felesleges töltés-préselés miatt marad el.

„Az irónia jelentése pedig: Humort és gúnyt ötvöző csipkelődés, kesernyés, maró gúny.
Az irónia olyan közlésmód, amelyben a kimondott jelentést felülírja a közlés módja által hordozott jelentéstartalom.

“Cinikus: közönyös, gúnyos, hitvány, értékeket nem tisztelő.
Cinizmus: Részvétet nem tanúsító, léha viselkedés.”
@Bicskei-Szó: "3,716 milliárd osztva 37,4 km-el kiadja, hogy mennyi a kilométerár." Nem adja ki, mert ebből a pénzből nem csak a bringaút épül. Ezt egy Google-kereséssel és pár kattintással derítettem ki.
Újságíróként ennyit te is igazán megtehettél volna. Ettől még ugyanúgy igazad lenne az út minőségével kapcsolatban, de nem játszod el a hitelességedet már a címmel.
segítek kicsit, már amennyi tőlem telik. a méterre vagy kilométerre jutó ár a hossz és a bekerülési összeg egyszerű statisztika. osztandó és osztó. például az az egy főre jutó GDP-t is így számolják. minden emberre vonatkoztatják, ahogy én is vonatkoztatom a a közel 4 milliárdos állami beruházást a szóban forgó út minden méterére. Kontrasztos?! Nyilván nem véletlenül... Nem én tehetek róla... A hitelességemről: nem hiszem, hogy ez azért meg fog rengeni a blog olvasóinak körében, mert 1 ismeretlen így látja egy nicknév mögött. Ha így szeretnéd látni, lásd így. De ha még kérdeznél is - kiváló lehetőségeket a rejt -, akkor itt megtalálod a kivitelező szerződését, benne a költségeket és a műszaki elvárásokat is
www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_4481_2017/

itt pedig az etyeki fejlesztések szerződéseiről is találsz információkat, ha a nyertes ajánlattevőnél rákeresel az adott kft-re

www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/keres/hirdetmeny/

végezetül libbenjünk át Zaqla megyébe.

nrgreport.com/cikk/2017/06/22/800-millio-megy-kerekparutra-zalaban

20 km kerékpárút, 400 m-es kerékpáros híd, két fahíd és 1 km BIZTOSAN ÖNÁLLÓ NYOMVONALÚ KÉT IRÁNYÚ kerékpárút valósul meg 800 M Ft-ból.