Olvasói levelünk előtt a felvezetőben szeretném elmondani, hogy az Európai Unió egyik pályázatának köszönhetően - már hírül adtuk a Bicskei Újság alapján - közel 300 milliós piacépítés következik, amiben biztosan lesz VÁZAT zárható kerékpártároló.  Biztos "fussa" arra is, segít a brüsszeli nagybácsi.
A 300 milliós piacfejlesztés biztosan a legsűrűbben beépített városrészben a leginkább ideális helyszín. Generálunk még forgalmat a belváros közepébe, mert ami van, az nem elég.  A zöld meg elég a polgármester irodája előtt . Az is Brüsszelből. 
A  védőkorlát kapcsán: a Lidl-ben vásároltam és kerékpárom vázát ahhoz a reklámtábla előtt álló korláthoz zártam, ami a bevásárlókocsis szakasznál áll. Vastag és fémszínű. A harmadik alkalom lehetett, amikor kijött a biztonsági szolgálatos és arra kért, vigyem a kerékpárt tárolóba. Mondtam, hogy rendben, de ez nem kerékpártároló? A kerékkel zárható eszközök nem biztonságosak, jó ez a bringa nagyon, zárom kerékkel vázzal, ez a korlát kiválóan alkalmas. Erre azt mondta, hogy ez egy korlát, ami a reklámtáblát védi. Nagy a forgalom, nehogy valaki nekitolasson.
Végezetül: a piac és az uszodaparkoló környéki házak közvetlen szomszédságban minden héten piac, évi egy búcsú, ami mindenestül három napos. Voltaképpen nem csodálom, hogy berendezkednek rá, az is érthető, hogy a drága  vakolásukra vigyáznak, én is ezt tenném. Hallottam, hogy korábban végig látszottak a kerékpártámasztás nyomai és ettől lettek nagyon pipák.  A levélírónak viszont igaza van: a kerékpár tárolónak látszó korlátra rá kellene írni: "Nem kerékpártároló!" Kulturáltabb mint a bringák földre döntögetése. A legjobb pedig az lenne, ha a város finanszírozná a korlát költségeit a háznak és ráírnák: Kerékpártároló. Vigyázz a falra!        
Tisztelt Szerkesztőség!
Először lehiggadtam,aztán átgondoltam. Lehet, parázs vitat keltek. Tavaly óta nem jártam a bicskei piacon, a mai napig. Akkor is biciklivel, most is. Voltam akkor oly botor, hogy a szomszéd épület falához mertem támasztni a lezárt biciklit. Akkor is elborítva találtam. Részben jogosnak ereztem, mert a közös költség befizetése az épület állagára fordítódik. És én rongáltam a nekitámasztott biciklimmel. (Bár nem láttam, hogy leverődött volna vakolat.) Tudomásul vettem. Ma 6 órakor a felújított épület mellett egy korlatot találtam, örömmel konstatáltam, hogy lezárhatom hozzá a biciklimet, mivel a környéken EGYETLEN EGY bicikli tárolót sem láttam!!! Én voltam az első. Fél 9-kor a mellékelt kép fogadott. Egy idős néni is le szerette volna a biciklijét oda zárni, amikor egy másik figyelmeztette, hogy most az előbb egy fiatalember döntögette el őket. A néni eltolta a biciklit a piactér kerítése melle, ahol hosszú sorokban álltak a kerítéshez rögzített biciklik. Az általam is ismert férfi a padon ücsörgött, megkérdeztem, miért kellett eldönteni a bicikliket? Nem a ház falának támasztottam a biciklit! A válasz meglepett: "Mert az egy korlát." "A ház falát védi." Nem értem. Ha a korlat is a ház tulajdona, miért nincs rajta tájékoztató tábla? Például: NEM KERÉKPÁRTÁROLÓ! A bicikli meg az én tulajdonom! Ha ennyire ráér, kulturáltan is meg lehet engem kérni. Gondolom, sokan tapasztaltak már ezt a megoldást tőle, ezert a kerítés mellett sorakozó töménytelen bicikli. Az lenne a kérdésem, nem lehetne a piachoz bicikli tartókat tenni, hisz sokan kerékpárral érkeznek a piacra, es nem érné őket ilyen kellemetlen meglepetés!?
Nevemet a szerkesztőség kezelje. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Üdvözletem!

Ma tapasztaltam másodszor, hogy az említett társasház melletti korláthoz zárt kerékpárom a földön hevert. Amíg a korlát nem volt ott a fal melletti beton járdára a kerékpáromat az oldaltámaszának támasztva (még véletlenül sem ért a falhoz)le tudtam zárni.
Megkerestem egy emberkét a társasházból, hogy legyen kedves elmondani ki és miért borogatja fel a kerékpáromat, ha a korláthoz lakatolom. Szívélyesen elmagyarázta, hogy a korlát a falhoz képest 60 cm távolságon belül van, ezért az a társasház tulajdona. A korlátnak támasztott és hozzá zárt kerékpárommal rongálom a korlátot azaz a társasház tulajdonát.
Kérdésemre , hogy akkor mégis hová támasszam-zárjam le kerékpáromat azt a választ kaptam, hogy a piac kerítéséhez. A kedves úriembertől megkérdeztem, hogy azzal nem rongálom a piac kerítését? Kedvesen válaszolta, hogy az már Őt nem érdekli, az az önkormányzat tulajdona nem a társasházé.

Ezek szerint az önkormányzatnak nyugodtan okozhatnak a drótkerítésnek támasztott kerékpárok kárt, amire a kedves lakó még fel is hívja a kerékpárosok figyelmét illetve buzdítja rá őket.

Ahelyett, hogy a társasház lakóközössége összefogna a kerékpárosokkal és rávezetné az önkormányzatot a piac környéki kerékpártároló szükségességére. Ilyen jellegű megoldásról a kedves lakó már nem beszélt. Egy aláírás gyűjtést kezdeményezne a lakóközösség a piac melletti kerékpár tároló megépítésének szükségéről, több kerékpáros is örömmel csatlakozna hozzá és nem egymás értékében tennénk kárt.

Bár nem tiszta előtte, hogy a korlátba mi kárt tehet a kerékpárom a maga 15 kilós súlyával. Biztosan többet mint ha én támaszkodom a korlátnak a magam 120 kilós súlyommal. Az ugyan is nincs ki írva, hogy ne támaszkodj a korlátnak. Kipróbálom, hogy ha a korlátnak támaszkodom oda jönne-e valamelyik lakó engem is elborítani mint ahogyan azt a kerékpárommal teszi.

Nem értem mért kell hagyni elmérgesedni a helyzetet és miért nem lehet még a probléma keletkezésének, észlelésének az elején kulturált megoldást keresni a békés megoldásra.
süti beállítások módosítása