Az M1 melletti rövid szervizút alapvetően rossz volt, állapota még többet romlott a kerékpárút-építési igénybevétel során.   

szervizuj.jpg

Olvasónkkal történt közös gondolkodásban is felhívtuk a figyelmet arra: legyen presztízskérdés hogy az új út mellett elhelyezkedő szakasz ne maradhasson tré. Azért is bíztunk kerékpárúttá tételében, azaz javításában, mert Csabdi, Tükröspuszta és Nagyegyháza között is javításokat végezték és kerékpárúttá tették. Ha viszont azt azzá teszik, akkor ezt is érdemes, mert innen is megközelíthető békés, viszonylag nyugodt szakaszon a Hegyikastély.

Megtörtént. Immár a Kerékpárút tábla is kinn van. 

Másrészt a környéken élő nem hobbi-kerékpárosok, akik a mindennapi életükben használják ezt a szakaszt, a korábbi rossz minőség további romlása miatt megnőtt a balesetveszély.   

A rendtétel ezt szüntette meg és minősége felülmúlja (az ugyan sokkal hosszabb) nagyegyházi kitérő kátyúzását. Itt betakartak több összefüggő kritikus területet egy-egy nagyobb "szőnyeggel".

Mai bringázással a mányi út felmentem az M1 alatti átjáróhoz, onnan nagyon körülnézve-hallgatva a Mány felé nézve beláthatatlan kanyarban - gyorsan át a bringával a szervizútra. Ezen a képen a munkák fele látszik, de látszott, hogy fenn is sok elkészült belőle. Kis betekeréssel  45 km/h-val lehetett csapatni lejtmenetben.  

Bringások, amikor a képen láthatón erről hegymenetben kihajtotok balra nagy ívben Mány irányába, akkor nagyon-nagyon figyeljetek, mert ott aztán van ám Forma 1 csupa nagyon nagy tehetséggel. De még rosszabb a körív, a kanyarív belsejéből átmenni a szervizútra, mert Mány felé nem lehet belátni.            

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ez tök jó, ráfért már arra az útra a javítás. De aki kitalálta, hogy Mány felé a hegyikastély közepéig csinálnak egy bicikliutat, majd ott véget ér a semmiben, az normális nem lehet. Ha már Mány felé akart haladni, akkor miért nem vitte fel teljesen a domb tetejére? Most ott van külön út, ahol eddig is széles volt a sáv, és ahol keskeny, meredek (a bicikli lassan halad), ott nincs!
@metal: igen, nagyon ráfért. ez a Mány felé tartó kerékpárút számos okból jó kezdet, fel is sorolnám mindegyiket, azt is, amit nem érint a véleményed, amit köszi. a mányi út veszélyes, a Galagonyáson sokan élnek olyanok is, akik kerékpárral/gyalog is járnak. benn biztonságosabb mint kinn. Biztosak lehetünk benne, hogy a bringaút folytatódni fog Esztergomig, amibe becsatolódik majd egy Budai-hegységet bejáró út is. A Hegyikastélynál is terveznek emlékhelyet, nem tudhatjuk, hogy még mit. A Bicskei Szó javaslata szerint a rom megóvása érdekében mindent meg kellene tenni, de már nagyon átvette az enyészet, elég ránézni, azzal már nem sokat lehet tenni, lassítani kell teljes pusztulását. Ha a közelében épülne a Csillagvizsgáló formáját/anyagát jegyeiben őrizgető új torony pl. kis erkélyes kilátóval minden égtáj felé, belül a kupolában pedig az Obszervatórium kezdene működni különböző forrásokból, teljesen tudósoknak adva, akkor ez lenne igazán az elődökhöz méltó, akik Európa legjobban felszerelt csillagdájában dolgoztak. A kilátó funkció miatt sokakat érdekelne és ha már itt tartunk. de ez csak egy ötlet. mi már leírtuk ezt a mondatunkat: ha Bicskén a Hegyikastélyhoz nem vezet kerékpárút, akkor hová vezessen? Szerintünk a Batthyány-kastély megközelítése sem véletlen. A Nagyállomástól pedig kerékpárút vezet majd a körforgalomig, ahonnan kis továbbhaladással balra a Gerecse (Tarján, onnan a Duna vagy Tatabánya), (jobbra az Etyeki-dombság, később a Balaton). Tegnap a mányi úton tekerve láttam: a patak utat szűkítő hídját elérő bringasávok lezáródnak 4 ponton elsőbbségadás kötelező útburkolati jellel. Figyelmeztessük bringás barátainkat és autósként is tudjuk: kritikus, veszélyes hely lett itten. Itt a kerékpárosnak nem szabad kihajtást jelző szándék jelzése és hátratekintés nélkül kijönnie. Nem bonyolult, de mégis húzós. Ugyanis ettől a helytől pár száz méterre x összegért átpréselték az M1 töltését alagútnak, 55 méterre a másik alagúttól. Hát akkor ide is elfért volna 2 db gerenda ráccsal, hogy a híd ki legyen szélesítve.... Vigyázzunk egymásra.