Teljes pályazár. Egy sérült. Aki teheti, messzire kerülje a rendkívül rossz állapotú, két sávos, hatalmas teherforgalmat bonyolító autópályát. 

roman.jpg

Az út alapja a 80-as évek első felében épült, kavics és talaj képezi azt. Akkoriban, amikor mi nyolcadik osztályosként az óbarki rézsünél kubikoltunk az épülő autópályán osztálypénzért,  senki sem számíthatott ekkora (teher)forgalomra, ezért érték be az ilyen alappal, ami részben az úthibák okozója. A két sáv akkoriban sci-fi volt. A sövény léte rossz vicc, hiszen azt  nagy forgalom mellett nyírni kell - vagyis feltartani a hatalmas forgalmi nyomást, további baleseteknek kitéve a területet. Félreértés ne essék, a mai baleset oka számunkra ismeretlen, lehetett mindezektől független. Mivel az autópálya öreg már mint az országút, javítani, kátyúzni is gyakran kell. Ez például balesetveszélyt hordoz magában, kiegészülve a vezetői figyelmetlenséggel és a sebességmegválasztással. Nem tudjuk, hogy ez milyen körülmények között következett be, de ez sem kizárható. Legjobb tudomásunk szerint 2022 körül tervezik az M1 felújításának megkezdését szakaszonként. Bizonyára új alappal, bizonyára szélesítéssel. Ekkora - szinte állandó forgalomnál az elterelés kidolgozása sem könnyű feladat.      

Az M0-s autópálya alapja vasalt beton, mint például Németországban. 

Nem tudjuk, hogy a mai és tegnapi baleset kötődött-e az úthibákhoz. Az azonban biztos, hogy a közúti közlekedés morálja pontos makettje egy társadalom állapotának. 

A napokkal  ezelőtti balesetről azt hallottuk, hogy megtörtént az első ütközés, minek következtében dugó keletkezett. Ebbe hajtottak bele hátul és amikor már az eleje elindult, még hátrébb újabb ütközés keletkezett, belehajtás a várakozókba. Hullámtörés után hullámtörés.     

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása