Folyamatos konvoj a bicskei főutcán. Kamionok, turistabuszok, vontatók, főleg nem hazai személyautók - átutazóban - az autópályán tartottak volna Budapest felé. 

Leszorultak az 1-es főútvonalra a pályán zajló javítási munkák miatt. Az 1-es úton a nagy forgalom, esetleges baleset vagy egyszerűen Bicske város egyetlen körforgalmának léte lassítja be ekkora forgalom esetén olyannyira az áramlást, hogy dugó keletkezik. Ezért választják sokan, véget nem érő konvojokban a Tatai úti belépést és a főutcai haladást.  Nem is mind jönne be talán Bicskére, de a GPS betereli az autósokat, mert az látja, ha dugul a 1-es, és akkor bennünket javasol kerülőnek.

Aki a Kossuth tér felől érkezve az ovinál kanyarodna balra az Öregtószegre, annak napközben néha esélye sincs, ezért inkább jobbra megy és megint jobbra, aztán a Kistószegen vagy a Bem utcán haladva éri el célpontját. Például a benzinkutat. Egyenesen áthaladnom nekem tegnap egyszer kerékpárral némi igazán csekélyke, öt-hat autós várakozás után sikerült, de ha a várakozó, pöfögő  kocsisor vége a Szent László Iskoláig nem ért el, akkor semeddig.

Egy barát azt mondja, hogy a csicsaki kapunál van kinn tehergépjárműveknek szóló súlykorlátozás, hogy tehergépjárművek egy bizonyos tömeghatár felet csakis célforgalomként jöhetnének be.

Vagyis a Tatai útnál is lennie kell, hiszen egységes kell legyen ez a szemlélet. Bármekkora is a szükséghelyzet, különösen a Bicske belvárosát súlyosan érintő közúti teherszállítást csökkenteni kellene.  És főleg azoknak buszoknak se kellene erre járniuk, akiknek azon kívül, hogy átmennek a központon műholdi javaslatra, más dolguk nincs itt. 

Különösképpen igaz ez azért is, mert a mostani autópálya javítás nem végleges. várhatóan 2022 tájban készül új, nagy teherbírású  alap. Nem kavics, sóder és homok, hanem vasbeton mint a németek pályái vagy az M0-s. Akkor megint ez következik, ami most van, csak még durvábban és hosszabb időre. Valamint az 1-es főútvonal is még jobban tönkremegy a nagyobb igénybevételtől, az elkeserítő állapotú bicskei főutca burkolatól már nem is szólva.  (Ahol a biztonsági kerékpársávot sárga vonal jelzi, de a sáv belsejét meglátó kerékpáros inkább azon töpreng, hogy a vonal azért van itt, hogy azon belül biztonsága érdekében inkább ne guruljon be két keréken?)  

A fontosabb kereszteződésekben, csomópontoknál szükséges lenne a forgalomirányítás. Érthetetlen, hogy erre miért kell külön felhívni a figyelmet egy alapból sem kis belforgalmú településen, ami részben vállára vette az első számú magyar autópálya forgalmát.

Figyeltük a kocsisort ma 4 körül, vajon hányadik bicskei. A tizedikre mondtuk, hogy az a fehér Nissan Cargo talán az lehet.

Volt aki arról panaszkodott, hogy a gyalogosokon a gyalogátkelőnél keresztülnéznek konvoj idején.  Ha átengedik a tranzitálók, az akkora kegy minálunk, hogy majdnem leviszik a nubukcipője sarkát. A következő különösképpen igaz a nagy forgalmú zebrákra. De egy olyan pajtás mesélte, aki a Bartóknál lévő zebránál tapasztalt egy s mást. Szerinte ki kellene tiltani a nem ideszállító kamionokat  A zebráknál pedig kiszedni azokat, akik nem tisztelik a gyalogos elsőbbségét.  A Bartóknál szinte nem veszi észre senki az autósok közül, hogy itt most zebra lesz.

Bicske központjában az autózás enélkül is meghatározó. Ha valaki leparkol a főutcai parkolóban, mert arra van dolga, azt követően pedig a postán intézkedik, akkor nem gyalogolna ám a postáig meg vissza, hanem autóba ül és a postánál küzd meg egy újabb parkolóért. Legszívesebben a hall-ban, vagyis az ügyfélvárakozó térben parkolnánk. Már-már a McDrive megoldás lenne a legjobb minden téren, amikor a nagyáruházban sem kell kiszállni a kocsiból.... Gyerünk, gyerünk nincs időnk, ez a modern élet rendje - ahogy Feró nyomja.

Minap a parkolási szokásokat beszéltük meg egy nagy tapasztalatú emberrel. Azt mondja, hogy a főutcai parkolónak szabályosan egyetlen olyan felülete van, ami parkolható. Ez pedig az rész, amit a főúttól padkasoroknál kicsit több választ el. Szerinte, akik beállnak a közlekedő szakaszba, feltartják a forgalmat és ez tilos is lenne. Szélesebb típus nemhogy helyet nem talál, de még végigmenni sem tud. Például az a kis teher, ami az ott élők zöld hulladékát gyűjti be. Képzeljünk egy lakást, hosszú előszobával, közlekedővel, amiből jobbra és balra helyiségek nyílnak. A közlekedőt sosem rendeznénk be kredencekkel vagy dívánnyal mert annak közösségi érdekből nem ott van a helye. 

Bihari utca. Mindkét oldalon úgy parkolnak egyes részeken, hogy egyik-másik a forgalommal lazán szemben áll, ami szabálytalan. Az sem biztos, hogy a 6 azaz hat méter megvan az út egyik és másik oldalán parkoló járműve között. Fehérvár és a járás arra fekvő részei felé sokak használják ezt a kijáratot. Miért ne használhatnák? Tegyék biztonságosabbá a felelősök fellépésükkel.

Vörösmarty utca. Forma 1. Repesztések motorral, autóval oda-vissza. Ott élő mondta, régen, magam is látom olykor, hogy mi megy. Civil, mozgó autóban elhelyezett sebességmérő és adatrögzítő segíthetne rendet tenni.         

Az ún. politikusok talán vessék latba érdekérvényesítő képességüket a helyzet megnyugtatóbbá tétele, a megoldás, Bicske élhetőbb várossá tétele  érdekében.         

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bizony, komoly forgalom lett a pálya dolgai miatt. De azért 40 tonnás szerelvényeket csak nem kellene beengedni, egyes számú főút miért nem felel meg nekik?
Másfelől a bicskei parkolási morál elég kutya. Volt T-Home előtt rendszeres a keresztben parkolás, a Spar előtt a dohánybolt előtti részen szintén a járdán megállnak, ahogyan a Randevú előtt is a kis térköves járdacsikon.
De ezt annyiszor leirtam már.. Jeleztem rendőröknek, idén, a választások előtt ( ;-) ) fényképekkel dokumentálva a polgármesternek és egyik emberének.. Még válasszal sem tiszteltek meg.