Utolsó kommentek:

@Bicskei-Szó: nyilván kicsikét drágább áron ..........ahogy eddig is...

Bejegyzés: Spar, Bicske - Felújítás miatt két hónapra bezár
@metal: ezért is fogalmaz így véleményünk: "vagy még egyszerűbben záróvonallal köti össze őket". a terelősziget íves hosszabbítása ugyanis bonyolultabbá tette volna a közlekedést. amúgy örvendetes, hogy már nagyjából nem vitatjuk ezt az álláspontot. (ami mellesleg a kerülési irány és kötelező haladási irány közötti jelentős különbségre is volt szíves rávilágítani).

Bejegyzés: Az illetékesek és minden arra közlekedő figyelmébe - Ír az olvasó
@Bicskei-Szó: Természetesen nem azt szeretném, hogy a STOP tábla lekerül, és jobbkezes lesz a kereszteződés. Egy sima elsőbbségadás kötelező is teljesen jól védené a dolgot.

"hogy a terelőszigetet honnan és hogyan kell kerülni, az egyértelmű, van akinek ennek ellenére sem világos, hogy ha forgalomszervező meg akarta volna tiltani a balra kanyarodást, akkor nem szakítja meg a terelőszigetet, vagy még egyszerűbben záróvonallal köti őket össze."

A terelő szigetet meg kellett szakítania, mert különben Mány felől nem lehetne Bicske irányába kanyarodni. Záróvonal lehetne, Mány felől megszaggatva, ha nem akarnák, hogy lehessen ott kanyarodni.

Bejegyzés: Az illetékesek és minden arra közlekedő figyelmébe - Ír az olvasó
Újabb, érdemi érv érkezett: "hogy a terelőszigetet honnan és hogyan kell kerülni, az egyértelmű, van akinek ennek ellenére sem világos, hogy ha forgalomszervező meg akarta volna tiltani a balra kanyarodást, akkor nem szakítja meg a terelőszigetet, vagy még egyszerűbben záróvonallal köti őket össze.
Sajnos akinek jogosítványa van, mindenki közlekedési szakemberré válik, és a hozzáértők, akik egyébként mellette nem csak a KRESZ, hanem egyéb jogszabályok, szabványok betartása mellett tervezik a forgalmi rendet, azokat rögtön elmondják mindennek, mert megváltoztatják a megszokottat.
Van aki az alapfogalmakkal sincs tisztában, de biztosan vezet az úton.
Megjegyzem, kötelező haladási irány tábla most sincs kihelyezve, miközben valaki szerint a napokban kikerült ilyen. „Kikerülési irány” tábla látható ott, ami azt jelzi, hogy a táblát - illetőleg azt az akadályt vagy egyéb tárgyat, amelyen a táblát elhelyezték - a táblán levő nyíl által jelzett irányban kell kikerülni."
kerulesi_irany.jpg
Közepesnél nagyobb forgalomban a Csabdi érkező autósnak - bár mehet balra Mány felé enélkül is -, javasoljuk, hogy perdüljön egy nagy lazát a körforgalomban, mert sokaknak nem világos az itteni szitu és úgy folytassa útját Mány felé.
Jó utat!

Bejegyzés: Az illetékesek és minden arra közlekedő figyelmébe - Ír az olvasó
@metal: köszönöm a Stop! tábla témát, biztos, hogy én nem írok róla, gyanítom, hogy a jelenlegi tanácstalan káosz egyetlen fix pontja. Préda helynek sem gondolom. Közvetlenül két balra nagy ívbe kanyarodó járműsor biztonságát védi azzal, hogy az egyikét, ahonnan több autó jön, védetté teszi közvetlenül, plusz a Csabdi felől jobbra, a körforgóba kanyarodók is szereplői a helyzetnek közvetetten, plusz azok, akik Csabdi felől "egyenesen" áthaladnak. kötelező haladási irány tábla most sincs a helyszínen, mint az olvasónk tegnapi hivatkozásából is kiderült. valóban nem tiltja semmi a "balra" kanyarodást Mány irányába, legfeljebb a forgalmi viszonyok ezt nehezít(het)ik.
A kötelező haladási irányt jelző tábla pedig nem azonos a területen található kikerülési irányt jelző táblával. (KRESZ 13. § (1) bekezdés a) és b) pontja).

Bejegyzés: Az illetékesek és minden arra közlekedő figyelmébe - Ír az olvasó
A hétvégén ott még nem volt kötelező haladási irány tábla, sőt kint volt az alsóbbrendű útkereszteződés tábla, rajta a lehetőséggel, hogy lehet Mány felé fordulni. Amúgy semmi balesetveszélyes nincs benne, meg kell tanulni vezetni (ja és ha valamiről írni akarsz, akkor azt se ártana kifejezni, hogy Mány felől a Stop tábla csak arra jó, hogy a rendőröknek könnyű préda legyen. Simán jól belátható a dolog, és nagy tempóban se tudnak Bicske felől jönni az autók a körforgalom miatt).

Bejegyzés: Az illetékesek és minden arra közlekedő figyelmébe - Ír az olvasó
Miért nem lehet már végre eltávolítani egy bűzlő haltetemről a bűzös fejet?

Újabb két óvoda pedagógussal/óvónővel kevesebbel indul a gyerekek képzése. De persze biztos megint véletlen és/vagy hálátlanok az óvónők, hisz az intézmények vezetéséért felelős Iványiné "biztos mindent megtett" annak érdekében, hogy békében végezhessék elhivatott munkájukat. Amíg a sógor, koma, jóbarát elv érvényesül addig a változás nem lesz...
Illetve, dehogynem. A gyerekek életében csak a változás van. Minden évben újabb és újabb összetételt kell megszokniuk, ahelyett, hogy állandóságot és fejlődést biztosítanának...

Bejegyzés: Nagy baj lehet a felsővezetéssel - Működést veszélyeztető felmondási zuhatag
a tescoba vagy a lidl-be pont zsemléért nem kell majd menni, hiszen a központban is van 2 jó pékség, ami nyilván nagyon le lesz terhelve.

Bejegyzés: Spar, Bicske - Felújítás miatt két hónapra bezár
Jó lesz egy várost itt hagyni élelmiszer üzlet nélkül.Ami jó volt a CBA AZT BE KELLET ZÁRNI.HOL FOGUNK VÁSÁROLNI?5 ZSAEMLÉÉRT TESCOBA?AHOL NINCS SEMMI?

Bejegyzés: Spar, Bicske - Felújítás miatt két hónapra bezár
@Tündi Peringer: Tegnap biciklivel mentem arra és én is megállapítottam, hogy kocsival az elég keskeny lett. A furcsa az, hogy a kerékpársáv mellett a beton vízelvezető felőli oldalon van majd 1 méter szabad hely még a felfestés mellett. Gondolom azért ez az eltartás, hogy a kerékpárosok ne boruljanak bele, de ezt egy másik szalagkorláttal könnyű lenne orvosolni és akkor az autósok is kicsit nagyobb biztonságban lennének.

Bejegyzés: A szervizútból is kerékpárút lesz feltételezésem szerint
van vhol térkép a kerékpárút teljes vonaláról? feltúrtam a netet, de nem találom

Bejegyzés: A szervizútból is kerékpárút lesz feltételezésem szerint
Màk csak egy kérdés a nagy okosokhoz!Màny és Bicske között az autópàlya alatt ki fog tudni normàlisan közlekedni ìgy, hogy le lett úgy szűkìtve az út szélessége,hogy két autó alig fér el egymàs mellett arról nem is beszélve ,ha beköszönt a tél hàt lesz ott minden,két kamion a híd alatt hàt abba jobb nem is belegondolni mert ,akik kitalàltàk ezt a szűkìtést ,hogy nem gondolkodtak az tuti!Ilyen jellegű veszélyforràst ide kreàlni nem éppeszű az tuti!!! Üdv

Bejegyzés: A szervizútból is kerékpárút lesz feltételezésem szerint
@metal: a nicknév mögül már-már személyeskedő megjegyzést tenni egy nevét vállalóra? van aki teszi, van aki nem tenné. akkor sem, ha szögesen más a véleménye. Akkor is, ha igazad lehet. Sőt! Minden épeszű, kritikus gondolkodót "semminemjóba" tenni, mert hangot ad ellenkező véleményének... Ráadásul már-már azt mondani rá, hogy ő az aki szemetel... Az olvasói levél pedig íródhat bárhonnan, akár egy komment. ezt a levelet írhatta állampolgár külső szemlélőként (ez lenne a nagyobb elismerés) és írhatta munkatárs, akinek elege van abból, hogy sokat dolgoznak és egy jó szót nem kapnak. tudom, hogy kitől kaptam a levelet és én olvasói levélről sosem mondok el senkinek személyes hátterű dolgokat. és akkor térjünk a lényegre: hosszú évekkel ezelőtt talán többször is leírtuk, hogy nem a kétkezi munkásokkal van a baj, akiket az olvasó név szerint sorol. az a baj, hogy a várostól nem kapnak meg minden támogatást, nem kapnak elég (szak)embert annak ellenére, hogy a város és cége közötti megállapodásban kőbe vésték, mennyi mindenért felelnek. kellene a város részéről egy olyan szaki, aki a városlakó és a cégfenntartó szempontjából teljes együttműködéssel folyamatosan kontrollálná a működést. ha valaki, akkor ő belátná a cégvezetővel teljes együttműködésben, hogy hol és miért kell erősítés. van a vezető a versenykocsiban és segíti a Mitfahrer.... végezetül a közmunkásokról: köznevetség tárgya széles-e hazában, ezt lássuk be, de sokkal több is kihozható lenne belőle. hogy idézem a korábbiakat: abból a megfontolásból ellenőriznék a városi cég tevékenységét, hogy a tapasztalatokból kiindulva meglássák, mivel mozdíthatják előre a hatékonyságot, mivel javíthatják szolgáltatásukat, hogyan lehetnek még jobb városgazdák.

Bejegyzés: Köszönet - Ír az olvasó
@Soltész Kati: Kedves Kati! Gondolom megjegyzésed pl. nekem is szólt. Hát elég komoly baj lehet valaki fejében, ha semminemjó típusú emberek közé sorol be valakit, akinek nem tetszik, hogy egy önkormányzati cég nem végzi el törvényi kötelességét, és nem tapsikol hozzá, hogy közben önfényező "olvasói" levélben nyaljon saját magának!

Bejegyzés: Köszönet - Ír az olvasó
A Csokonai utca egyik oldalán van csak járda, és az is a II. Világháborúban jelentősen megsérült.... az cirka 70 éve volt...

Bejegyzés: Utcák, amik javításra várnak Bicskén
Kb., mint a Sajgó-szakasz, de nem gond, kap némi kátyúzást, aztán mehet rá a nagy sárga jel és készen is van a bicikliút.

Bejegyzés: A szervizútról ír az olvasó - Öt fotót is küldött
Továbbá: a városi cégnek megvan a széleskörű feladatsora, amit muszáj (lenne) elvégezniük. biztos, hogy nem kapnak meg mindent a feladathoz, mert az elosztással fentről lefelé baj van. blogom éppen ezért sosem az ott dolgozó munkások felett tört pálcát bármilyen olvasói panasz után, mert ez egyértelműen a városvezetést terheli. a panaszok okai is, hiszen ha abból a megfontolásból ellenőriznék a városi cég tevékenységét, hogy a tapasztalatokból kiindulva felelős vezetőként meglássák, mivel mozdíthatják előre a hatékonyságot, mivel javíthatják szolgáltatásukat, hogyan lehetnek még jobb városgazdák.

Bejegyzés: Köszönet - Ír az olvasó
Üdvözletem!

Ma tapasztaltam másodszor, hogy az említett társasház melletti korláthoz zárt kerékpárom a földön hevert. Amíg a korlát nem volt ott a fal melletti beton járdára a kerékpáromat az oldaltámaszának támasztva (még véletlenül sem ért a falhoz)le tudtam zárni.
Megkerestem egy emberkét a társasházból, hogy legyen kedves elmondani ki és miért borogatja fel a kerékpáromat, ha a korláthoz lakatolom. Szívélyesen elmagyarázta, hogy a korlát a falhoz képest 60 cm távolságon belül van, ezért az a társasház tulajdona. A korlátnak támasztott és hozzá zárt kerékpárommal rongálom a korlátot azaz a társasház tulajdonát.
Kérdésemre , hogy akkor mégis hová támasszam-zárjam le kerékpáromat azt a választ kaptam, hogy a piac kerítéséhez. A kedves úriembertől megkérdeztem, hogy azzal nem rongálom a piac kerítését? Kedvesen válaszolta, hogy az már Őt nem érdekli, az az önkormányzat tulajdona nem a társasházé.

Ezek szerint az önkormányzatnak nyugodtan okozhatnak a drótkerítésnek támasztott kerékpárok kárt, amire a kedves lakó még fel is hívja a kerékpárosok figyelmét illetve buzdítja rá őket.

Ahelyett, hogy a társasház lakóközössége összefogna a kerékpárosokkal és rávezetné az önkormányzatot a piac környéki kerékpártároló szükségességére. Ilyen jellegű megoldásról a kedves lakó már nem beszélt. Egy aláírás gyűjtést kezdeményezne a lakóközösség a piac melletti kerékpár tároló megépítésének szükségéről, több kerékpáros is örömmel csatlakozna hozzá és nem egymás értékében tennénk kárt.

Bár nem tiszta előtte, hogy a korlátba mi kárt tehet a kerékpárom a maga 15 kilós súlyával. Biztosan többet mint ha én támaszkodom a korlátnak a magam 120 kilós súlyommal. Az ugyan is nincs ki írva, hogy ne támaszkodj a korlátnak. Kipróbálom, hogy ha a korlátnak támaszkodom oda jönne-e valamelyik lakó engem is elborítani mint ahogyan azt a kerékpárommal teszi.

Nem értem mért kell hagyni elmérgesedni a helyzetet és miért nem lehet még a probléma keletkezésének, észlelésének az elején kulturált megoldást keresni a békés megoldásra.

Bejegyzés: Földre döntögetett kerékpárok a piacnál - Ír és fényképez az olvasó
Nem a tartósság a cél, hanem az, hogy újra és újra és újra és újra foglalkozni kelljen vele, amiért valaki pénzt (sok-sok pénzt) kap, és valamilyen éppenhogycsak' munkát elvégez majd... Üdvözlet Magyarországról. ;)

Bejegyzés: "....homok legyen a föld alól is!" - Ír az olvasó