Az evangélikus templom mögötti hajdani óvoda épülete évtizedek óta elhanyagolt állapotban áll a város egyik leforgalmasabb pontján. Régi adósságát rója le az önkormányzat vezetése Bicske lakossága felé abban az esetben, ha valóban megvalósul az a 2018-ban (!) elfogadott terv,  miszerint az épület a felújítás után a Székesfehérvári SZC Vajda János Technikum új, második  oktatási helyszíne lesz.  

Bicske Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2018. február 28-án megtartott soros, nyílt ülésén  készült jegyzőkönyv alapján a testület 10 igen (egyhangú) szavazat mellett döntött úgy, hogy a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Vajda János Gimnáziuma, Szakgimnáziuma Szakközépiskolája (akkor még ez volt a neve - a szerk.) vonatkozásában vagyonkezelési szerződést kötött a Székesfehérvári  Szakképzési Centrummal egyebek mellett a tulajdonában álló bicskei 2647 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatban. 

Közel hat év nem volt elég a régi adósság törlesztésének megkezdésére.   

Szerény helytörténeti gyűjteményem darabja. Az első bekezdésben szereplő ÁTB leírása itt olvasható. 

 Vasárnap kora délután a bicskei Batthyány utcában az Endresz György utca magasságában önkormányzati-önkéntes  tűzoltók dolgoztak, akik  két szerkocsival vonultak valamint rendőrök, akik  szintén két autóval érkeztek, az egyik a helyszínelők járműve volt. 

 

  1. december 17-én 13 óra 30 perc körül Bicskén, az Endresz György utca - Batthyány Lajos utca kereszteződésében anyagi kárral járó közúti közlekedési baleset történt, melyhez rendőri segítséget kértek - válaszolta érdeklődésünkre az FVMRFK Kommunikációs Szolgálat. 

Összeütközött két személygépkocsi Bicskén, az Endresz György utca és a Batthyány Lajos utca kereszteződésénél. A járműveket a város önkormányzati tűzoltói áramtalanították - foglalta össze Kasi Vanessza tűzoltó hadnagy, a Fejér vármegyei Katasztrófavédelem  helyettes szóvivője

Saját szememmel láttam, hogy egy közeli házban térdig falazták be a főbejáratot, hogy megvédjék otthonukat a rendszeres árvizektől. Több alkalommal láttam a főképpen a Tűzoltóság, a Polgárőrség munkájára és a lakosság összefogására alapuló árvízvédelmi munkát éjjel és nappal. A  Kölcsey utcai helyzetről részemről ez volt az első híradás, a problémát hasonlóképpen feltáró anyag 2013-ig sehol nem született.   

A csapadékvizet elvezető vízcső a talajban keresztül átvezetett a Kölcsey utca elején (a képen látható munkaterületen) és magántulajdonú ingatlan talajában, a felső településrész legmélyebb pontja, a Káposztás felé.

Itt később történt egy hiba, egy kényszermegoldás, amikor a csapadékvíz elvezetés egy könyökcsővel új irányt kapott és a Kölcsey utca vonalán vezetett. Azonban ez a víztömegnek  egy bizonyos mennyiség felett érthető módon már nem tetszett. Nagyobb terhelés idején a kanyar megállította  a Lucernás-árokból érkező víztömeget, ami ellepte a környéket. Már nagyon régen itt lett volna az ideje az azonnali változtatásnak.

kolcsey.jpg

Ír az olvasó rovatunkhoz érkezett egy jelzés a bicskei önkormányzati kiadvány hátsó oldalán található  közérdekű adatokkal kapcsolatban.  

,,házhoz hívható orvosi ügyelet telefonszáma 104. Ez téves. Ez a 104 átkapcsol a 112 re és leteremtenek, hogy indokolatlanul hívod őket. Bicskén még az augusztus óta megváltozott orvosi ügyelet 06705027152 számát kell hívni, ha valaki nem tud bemenni az ügyeletre, de nem Bicskén veszik fel, hanem egy távoli központban, és alapos kikérdezés után küldik ki az ügyeletet Bicskéről. Nekünk pozitív tapasztalatunk volt, gyorsan kijöttek, kedvesek voltak, mentős egyenruhát viseltek. Egyikük fiatal orvosnak tűnt, de lehet hogy mentőtiszt volt. Nem ez a lényeg, A 104-es telefonszám megtévesztő. Köszönöm "

A kérdés tisztázása érdekében az Országos Mentőszolgálathoz fordultunk. Győrfi Pál szóvivő, kommunikációs vezető  részletes válasza megérkezett. 

"Tisztelt Szerkesztő Úr!

 

A 2015. évi CXXIII. törvény 22.§ (6) bekezdése alapján a miniszter közleményben teszi közzé azokat az ellátási területeket, amelyekben a közzétételt követő 30. naptól kezdődően a feladatot az Országos Mentőszolgálat látja el. A vármegyék belépésének pontos idejét a technikai, személyi feltételekre vonatkozó változók módosíthatják, az időpontot a fentiekben jelzett közlemény fogja meghatározni. Fejér vármegyében a tervek szerint 2024. február 1-jén kerül sor az egységes ügyeleti rendszer indítására. Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer felépítését és működését tartalmazó koncepció gondos előkészítő munka alapján, számos tényező figyelembevételével, alapos elemzésekre támaszkodva készült el . A változás célja, hogy a betegek a jövőben magasabb színvonalú, minőség biztosított ellátást kapjanak Fejér vármegye valamennyi településen. Az ügyeleti ellátáshoz való könnyebb hozzáférést a Fejér vármegyében is bevezetésre kerülő egységes 1830-as telefonszám is biztosítja (vészhelyzet esetén továbbra is a 112-t kell hívni). Valamennyi ügyeleti telephely úgynevezett vegyes ügyeletként fog működni, vagyis nem csak felnőttek hanem gyermekek is ellátást kapnak. Az előkészületek megkezdődtek, a személyi és tárgyi feltételek az indulás időpontjára biztosítottak lesznek. A részletekről az érintett önkormányzatokat, háziorvosokat és a lakosságot is tájékoztatni fogjuk.  Az új egységes alapellátási ügyeleti rendszer Fejér vármegyei bevezetéséig az eddigi ügyeleti elérhetőségek továbbra is működnek.

 Február elsejétől elsőként Hajdú-Bihar vármegyében élesedett az új ügyelet, majd Szabolcs-Szatmár-Bereg, Győr-Moson-Sopron és Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom, Békés, Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Veszprém, Heves, Tolna, Csongrád-Csanád, Zala, Somogy, Bács-Kiskun, Nógrád, Vas vármegye is csatlakozott. Az eddigi tapasztalatok és a több mint 220 ezer ügyeleti ellátásban részesített beteg visszajelzései alátámasztják, hogy az egységes rendszer jól működik és minden rászorulónak a legmegfelelőbb ellátást biztosítja. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy Fejér vármegye, Bicske lakói is hasonlóan elégedettek legyenek.

.

 

Üdvözlettel,

 

Győrfi Pál

kommunikációs és pr vezető

Országos Mentőszolgálat

1055 Budapest, Markó utca 22."

 

 

 A baleset az autópályafeljárónál történt. 

 2023. december 15-én 9 óra előtt néhány perccel az 1-es számú főút 33+500-as kilométerszelvényében személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt - válaszolta a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálat a Bicskei Szó kérdésére. 

A rendelkezésre álló adatok szerint - folytatódik a közleményük - egy Suzuki típusú autó haladása során az úttesten megcsúszott, majd megpördült, melynek során nekiütközött a mögötte közlekedő tehergépkocsiból és pótkocsiból álló járműszerelvénynek. Ennek következtében a pótkocsi egyik kereke defektet kapott, a járműszerelvény az oldalára borult, a rakomány pedig a szemből érkező Citroen típusú járműre dőlt. A Suzuki típusú járműnek ütközött egy másik tehergépjármű vontatmánya is. A közlekedési baleset során ketten megsérültek. A rendőrség teljes pályás útlezárás mellett végezte a helyszínelést, műszaki mentést, és vizsgálja az eset körülményeit.

 

 

 

A MÁV Kommunikációs Igazgatóság közérdekű adatigénylésünkre adott válasza szerint semmit nem terveznek építeni a Bicske alsón lebontott épület helyére.  

A lakosság tájékoztatásának hiányát feszegető kérdésünkre ezt a kitérő választ kaptuk: "mint már jeleztük a MÁV saját területén végzett munkálatokat, ezeket saját hatáskörben ütemezi."

Arra a kérdésre már nem  kaptunk választ, hogy a polgármestert tájékoztatták-e a bontásról. Valószínűsíthető, hogy igen, hiszen neki és stábjának minden tekintetben monitorozni kell a településen történő dolgokat. Irodája információs központ is kell legyen,  ami nem mehet el egy évszázados épület eltakarítása mellett, ami olyan-amilyen, de sok bicskei "szívügye" volt.  S amint megtudta a tervet (ha megtudta), polgármesterként  azonnal tájékoztatást kellett volna adnia márcsak azért is, mert szavakban évekkel ezelőtt vehemensen, nyilvánosság előtt  állt ki az épület megtartása mellett. 

 

 

Dingó égi utakon

Címkék: gyász

2023.12.12. 15:08

Isten nyugosztalja Németh Sándort, akinek hivatalos nevét kevesen ismertük. 

Az Ecofamily bicskei nyitásáról érdeklődtünk, ami a Lidl szomszédságában lévő üzletek egyike lesz a JYSK mellett.   
 

A bicskei üzlet a Napcsillag Kft. 61. Ecofamily üzleteként 2024.02.22-én nyitja meg kapuit a vásárlók előtt.   Széles választékban kínál napi fogyasztási cikkeket (tartós élelmiszer, vegyi áru, kozmetikumok, papíráru, stb). "A 750 négyzetméter alapterületű üzletünk megnyitásával több, mint 20 embernek biztosítunk munkalehetőséget  igényes, modern környezeteben" - zárta közleményét az Ecofamily. 

"Bicske alsón a MÁV a saját üzemi területén lévő funkciónélküli épületet bontotta el. Az épület állapota az elmúlt időszakban leromlott, veszélyessé vált, a környezetét sajnos illegális szemétlerakónak használták, a terület ebben a formában rontotta a vasútállomás környezetét. A helyszín helyreállítása érdekében végezte el a vasúttársaság a régi, használaton kívüli épület elbontását" - írja a Bicskei Szónak mai válaszában a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság.

 

November 29-én, a Bicske alsó vasúti épület bontásának megkezdésekor fordultunk kérdésünkkel először a MÁV-hoz.  Később fotókat is hoztunk a bontási területről. 

Mivel érdemi válasz egészen máig nem érkezett tizenkét nap után sem, ma már közérdekű adatigénylés keretében foglaltuk össze kérdéseinket  a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról alapján. 

A fenti válasz mintegy másfél órán belül meg is érkezett. Mivel azonban nem minden kérdésre adtak választ, ezért azt ismét feltettük. Miért nem volt előtte lakossági tájékoztatás? Tudta-e az önkormányzat? Terveznek-e a helyére építeni?  

 

 

 

Lezárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Naszlady Attila Egészségfejlesztési Program beruházási komponense, valamint az azt kiegészítő humánerőforrás fejlesztés, melyek részeként elkészült a bicskei Egészségügyi és Logisztikai Központ, ahol személyre szabott gyógyszerellátási központ, telemedicina központ, az egészségfejlesztési programokhoz kapcsolódó orvosi laboratórium, és a program koordinálásához szükséges egészségügyi irodai és logisztikai háttér működik majd az egykori Menekülteket Befogadó Állomás helyén, Bicskén a Csabdi úton.  

 

A Szeretetszolgálat közleménye szerint a program  Európai Uniós forrásból, a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Európai Szociális Alap támogatásával. A Naszlady Attila Egészségfejlesztési Program beruházási komponense 8,3 milliárd forintból jöhetett létre, amit 1,1 milliárd millió forinttal egészít ki a humánerőforrás fejlesztés komponens.

A fejlesztés a Szeretetszolgálat jelenlegi legnagyobb beruházásával járt együtt, a folyamatosan bővülő egészségügyi tevékenység hátterét alkotja, melynek során a máltai szervezet a legszegényebb településeken élők hiányzó, vagy csak részlegesen működő orvosi ellátását vállalta, másrészt az intézményekben élő ellátottak gyógyszerrel történő ellátását teszi biztonságosabbá.

 

 

Sokszor láthattuk-hallhattuk a hóesés közben-után a bicskei önkormányzati-önkéntes tűzoltó egységek megkülönböztetett jelzéssel való vonulását. A Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság összefoglalóját kértük a bicskei erők munkájáról.    

Eszerint csütörtökön reggel fa dőlt a járdára a Kossuth téren, a tűzoltók motoros láncfűrésszel szüntették meg a forgalmi akadályt. Vértesboglár térségében - folytatta a beszámolót Kasi Vanessza tűzoltó hadnagy, helyettes szóvivő - több kamion elakadt, az emelkedőn felfelé haladás közben a hótól síkos úton nem tudott felmenni, a tűzoltók drótkötél és a gépjárműfecskendő csörlőjének a segítségével felhúzták az emelkedőn a járműveket. Délelőtt a bicskei gyermekotthon udvarán egy fa balesetveszélyesen megdőlt, ezért azt a tűzoltók kivágták. A délután folyamán az 1-es főúton Bicskén és Óbaroknál is kidőlt fák, leszakadt ágak nehezítették a közlekedést. A város tűzoltói motoros láncfűrésszel megtisztították az ágaktól az érintett útszakaszokat, megszüntetve a forgalmi akadályt.

 

               

 

Visszatérő kérdés bicskei fórumokon, hogy milyen üzletek lesznek a Lidl mellett készülő épületben.

A JYSK valószínű, a többi bizonyára meglepetés. Úgy tudom (nem a saját szememmel láttam), hogy egy linken a bicskei JYSK munkatársait keresték, akiknek képzése Budaörsön történik.     

Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk című rovatunk jelentkezik a bicskei Nagyállomásról. Sokan felháborodtak azon, hogy akadálymentesnek nevezik a bicskei vasútállomást, ami nem az. Ez valóban kommunikációs hiba.  Nem nevezünk akadálymentesnek - főleg címben - olyasmit, ami nem az. 

Az eredeti tervek (közúti aluljáró, pályakorszerűsítés, állomási előtér, új felvételi épület) megvalósítása  esetén biztosított lett volna az akadálymentesítés is. Így, hogy ütemekre lett bontva, ez fizikailag nem tud megvalósulni, amíg a peronok nem változnak meg. A karfalift is csak kényszerből oldja meg a korabeli gyalogos felüljáró akadálymentes közlekedésének pótlását. Akkor lesz kerek ez az egész, amikor minden tervezett részlete elkészül.

A politikai átadás csak vicc,  egy kis protokoll a szereplés érdekében. 

De addig is ami elkészült, már a miénk, szép és jó lett valamint jelentős részben hasznos. Csak folytassák a kivitelezők. 

(A kerékpáros átjárás az aluljárón keresztül azért működik, sőt, az a peronra is működik, igaz nem lifttel, hanem tolni kell. De aki bicóval indul, nem is liftezni akar. És aki lépcsőkőn a kerékvájatban sem akarja tologatni, Bicske alsón száll le és fel. Van szintkülönbség a peron és a fedélzet között rendesen, de "a Kicsi" akadálymentesen megközelíthető mindkét oldalról.)

 

Hivatalos úton két napja kérdeztem meg a MÁV-tól, hogy bontják-e a bakterházat Bicske alsón. Két esetben telefonáltam is, mert azt hittem, hogy azért nem válaszolnak, mert nem kapták meg az e-mail-t és ezt ellenőrizni akartam. Két teljes nap után a MÁV Kommunikációs Igazgatóság válasza az, hogy jövő hét első felében fognak válaszolni. Ezt csak abban az esetben fogadom el, ha jövő héten megírják, hogy új bakterház épül. De még akkor sem leszek teljesen megértő, mert erről már régen tájékoztatást kellett volna adni.

405369019_10218990567114302_7109550497722859297_n.jpg

Talán a bontás időzítése sem véletlen. Nem használják utasok a területet, nem feltűnő és nem balesetveszélyes. 

Mennyien fájlalják mindmáig a régi Nagyállomás lebontását. Ebből kellett volna kiindulni.  

A bicskei építeszeti örökség része volt akkor is, ha hagyták lepusztulni. 

Amikor először láttam a hídról a tetőbontást, azután kérdeztem rá e-mail-ben. Nem túlságosan bíztam, de a kötelező adag remény bennem volt, hogy csak a tetőt dobják le és jön egy lemeztető.  

Csak arra tudok gondolni, hogy csöndet akartak az épület lebontásáig. Nehogy hozzáláncolja magát valaki. Más  nem akadályozhatott egy bővített mondatos, idejében megadott választ.  

A polgármester néhány éve még hevesen, lelkesen és teljes meggyőződéssel védte az épületet más hasonszőrű helyi párt- és egyéb funkcikkal kiegészülve. Most hallgat mélyen mindenkivel együtt. A vezető (a nemzeti konzultáció keretében?) egy árva szóval nem érinti a problémát, nem fotózkodik a helyszínen, nem tájékoztat, nem kér és nem ad magyarázatot.  

Az ún. Bicskei Újság most kiadott száma nagy terjedelemben foglalkozik a vasúttal (Nagyállomás), de egy árva szót sem vesztegetnek a Kisállomás bakterházára.  

2006-ban, amikor a tűzoltók önkéntes munkával felújították, magam is culágerkedtem az épületnél. Voltak hozzáértők, akik szerint már akkor is felesleges volt rákölteni. De van olyan barátom, aki ismeri a helyet, abszolút műszaki ember és ezt mondta: 

 "Egyszerűen nem lenne szabad 100 éves házakat igy letolni, egy pici ékszerdobozka lehetett volna minimális ráfordítással. Szerintem kb. egy két jegyautomata árából meglehetne csinálni hogy úgy nézzen ki mint régen csak más funkcióval ha csak szimpla váróterem...." 

Rendben, értem, hogy az ajtót-ablakot rendszeresen szétverők vagy ellopók, a váróterem sarkába szarók, a falakat firkálók miatt a vasútnak kolonc volt a nyakán ez az épület. De ha újat épít, az is az lesz. Parkoló a helyén? És a szűk helyen, ami gyalogosoké, hogyan fog ki-bejárni a tömegnyi autó? 

A Kisállomásnak volt egy régi arca, amit ez a monarchikus stílust idéző vasúti épület határozott meg. A szavai szerint nagyon nagy hagyománytisztelő, a nyilatkozataik alapján a helyi értékeket igen nagyrabecsülő és a magyar múltat kommunikációjuk alapján mélyen tisztelő, állítólag nagyon konzervatív vezetés egy szó nélkül engedi el, meg sem mer szólalni.   

13335957_1035660819822288_5667897014769495558_n_1464859237.jpg

 

Indul a bakterház?

Címkék: vasút írazolvasó

2023.11.30. 14:13

Tegnap láttam először a kisállomási bakterház bontását, legalábbis a tetőét. Erről eddig nem volt szó.

A polgármester sem szelfizett még a területen, a bicske.hu-n sincs róla tájékoztatás, de még a Bicskei Újság terjedelmes vasúti anyagába sem tesznek róla említést. Éppen ezért tegnap megkérdeztem a MÁV Sajtót, de még nem válaszoltak. Ma fel is hívtam őket. 

A bakterházat 2006-ban hozták rendbe a Bicskei Önkéntes Tűzoltóság tagjai. Azért tartottam érdemesnek kijönni a hírrel, mert tegnap óta többen is írtak, hogy felhívják a figyelmet: bontják a bakterházat. 

 

Néhány napja készült ez a két fotó, ami a Bicskei Szó Facebook-csoportjában váltott ki főleg szolidáris, egyetértő visszajelzéseket. Például azt, hogy nagyon megérdemlik a kézbesítők. A Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályához azért fordultunk, mert az olvasók megfogalmaztak  néhány kérdést, véleményt is. A választ teljes egészében idézzük a formaságok kihagyásával. 

404364444_913302650233108_9093623317437869517_n.jpg

 

404533363_913302606899779_5477858815419945822_n.jpg

 

"A Magyar Posta energia- és környezettudatos vállalat, folyamatosan keresi, hogy mely területeken tud energiát megtakarítani, és hogyan tudja a környezetterhelést minimalizálni. A Posta flottájának zöldítését szolgálja a nemrég beszerzett csaknem háromszáz darab új Neuzer elektromos rásegítésű kerékpár, amelyek már az idén szolgálatba állnak a kézbesítési átszervezésben érintett postákon és a kézbesítők hagyományos kerékpárjait váltják ki. A legfrissebb beszerzéssel és a korábbi években megvásárolt közel ötszáz darab pedálszenzoros kerékpárral immár 1704-re nőtt az e-bike-ok száma a Magyar Posta kötelékében.

Az elektromos rásegítésű kerékpárok komoly segítséget jelentenek a kézbesítőknek, hiszen elegendő kisebb fizikai erőkifejtéssel hajtani a nyomatékszenzoros kerékpárokat, az akkumulátorok pedig kisebb terhelés mellett hosszabb táv bejárását is lehetővé teszik. A társaság tervei szerint a következő években az összes kézbesítő hagyományos kerékpárját e-bike-ra cseréli.

 

Egyre nagyobb arányban találhatók meg a Posta flottájában triciklik és a kézbesítők körében népszerű elektromos meghajtású háromkerekű segédmotorok, a Kyburzok, nyitott háromkerekű segédmotor kerékpárok, melyek meghajtása elektromos motorral történik. Ezeket az alapvetően nyitott járműveket ugyan felszereltettük egy védő felülettel, azonban mivel a segédmotor alap esetben nem rendelkezik zárt utastérrel, a kialakított szerkezet bizonyos mértékig véd csak az időjárás hatásaitól.

 

A Kyburz típusú elektromos meghajtású segédmotor legalább AM kategóriájú (segédmotor kerékár) jogosítvánnyal vezethető. Az e-bike pedig egy elektromos rásegítésű kerékpár, a teljesítmény paraméterei alapján használata nem kötött jogosítványhoz.

 

Nem minden kézbesítő kap ilyen eszközt. Pl. vannak, akik gyalogosan vagy kerékpárral vagy e-bike-kal vagy kétkerekű (segéd)motorral vagy háromkerekű elektromos meghajtású segédmotorral vagy gépjárművel végzik a napi feladataikat attól függően, hogy az adott kézbesítő járásban  - annal nagysága, megközelíthetősége - melyik eszköz használata célszerű.

 

Vállalatunk mindent megtesz azért, hogy ügyfeleinket 21. századi modern megoldásokkal szolgálja ki, miközben mi magunk is fenntartható módon igyekszünk működni. Ezt célozzák a fent felsorolt járműfejlesztések is."

 

 

 

 Vető Flóra kisasszonyt vette feleségül Löwenstein Andor éppen 100 éve.  

 

Részletek...

Nem is akármilyen vándor! Ő Molnár Péter, aki néhány évvel ezelőtt a 835 km-es El Camino zarándoklatot is megtette. Természetesen erről is beszámolt a bicskeiek blogja, amit a képek miatt is érdemes megnézni. 

- Bodajkról mentünk Szárligetig - mondja Péter -, három nap alatt teljesítettük. Gondoltam küldök neked egy fotót a nemrég telepített padon pihenő megfáradt vándorról. 

- Nagyon köszönöm. Publikus? 

- Szeretnéd megosztani? Ha igen, semmi akadálya. 

- Hányan voltatok?

- Valójában 11 fő vett részt ezen a túrán, én szerveztem. Egy El Caminos Facebook csoportban hírdettem. Ez már a második szervezésem volt. Szuper volt mindkettő.

- Külföldiek voltak?

- Nem. Magyarok. Az ország különböző tájairól.

 

A Bicskei Szó kéri, várja a varázslatos  Vitányvárba túrázóktól a padon ülőkről készült fotókat. Meg fogjuk osztani mindegyiket, kezdve ezennel egy olyan ember fényképével, aki megtette a 835 km-es El Camino-t is, s aki ezúttal Bodajkról, a Bakonyból tartott a Vértesen át Szárligetig társaival.  

 

Gyuszi bácsi elismeréssel tekintene a zarándokra és valódi érdeklődéssel, halkan kérdezné őt a részletekről. Jobb keze támasztaná a bal keze könyökét, mutatóujja az arcánál lenne. Elgondolkodva, hosszan hallgatná a válaszokat, bólogatna és rövideket, lényegeseket kérdezne. Akár ott Vitánynál. Aztán elmondaná nekünk egy túrán, lelkesen és csodálattal, a közben benne felmerülő kérdésekkel együtt.  

 Út szélén parkoló személygépkocsinak ütközött egy autó november 5-én késő délután Bicskén, a Vörösmarty utcában.

Utóbbi járművet a város önkormányzati és önkéntes tűzoltói áramtalanították, és az útra folyt hűtővizet felitatták. Személyi sérülés nem történt - tájékoztatta a Bicskei Szó olvasóit Szabó-Bisztricz Anett tűzoltó százados, a Fejér Megyei Katasztrófavédelem szóvivője. 

Megérkeztek a hulladék-számlák a harmadik negyedévre? Végleg eltűnt belőle a Zöld Bicske cégnév.

A Zöld Bicske, ami már régen nem számít, puszta formalitás. De meghagyták a nevét politikai okokból, a látszat érdekében, hogy ne tűnjön akkora kudarcnak. Tompítani akarták az esést, mint a tatami  teszi számos küzdősportban.

A Zöld Bicske, mint cég, még létezik a cégnyilvántartás szerint, csak a csillaga már nagyon nem fényes, alig látszik. 

A helyi rendelet szerint meg a ZB a közszolgáltató https://or.njt.hu/eli/v01/727046/r/2015/23, de ennek ellenére mégis teljesen eltűnt a számláról.

Sőt, a ZB honlapján, a település linkje alatt a közszolgáltatási szerződés is élőnek tűnik, miközben alapjaiban változott a vonatkozó törvényi szabályozás július 1-től.

Tessely Zoltán politikusi tevékenysége keretében került annak idején mintegy 600 millió forintjába Bicske városának, ennyiért vették meg ugyanis a ZB elődjének stafírungját, ez volt a vételár  - így született kürtszó és dobpergés közepette a sajnos nem túl hosszú életű ZB. További százmilliók kellhettek a veszteség finanszírozására is.  Felelősségvállalás? Nyoma sincs.  

Az új számla mögött van egy tájékoztató. Ebben új tételként jelenik meg az "Alapdíj" kategória. Ez még nincs a számlán, nincs forintosítva, még nem fizetjük, de ez akar lenni az előkészítés.   

"Alapdíj: a rendelkezésre állási díj elszámolt időszakra számított összege forintban, amelyet a közszolgáltatás igenybevételétől függetlenül szükséges megfizetni"

Ürítési díj eddig is volt. Most is van. 

Eszerint a jövőben kéttényezős lesz a szemétdíj is, mint ahogy a gáz és a villany rendszerhasználati díja, de itt alapdíjnak fogják hívni.

Az alapdíj mindenképpen fizetendő, mert van szolgáltató, aki elviszi a szemetet. Az ürítési díj az igazi hulladékszállítási  díj.

Az a tragikomédia juthat eszünkbe róla, amikor az áram emelkedő, magas árára hivatkozva csökkentették a rezsicsökkentést. Kész Mikszáth novella.  

Alapdíj eddig nem volt, még a mostani számlán sincs, de a számlamagyarázaton már belebegtetik. Vagyis nem lesz meglepő, amikor forintosítva is megjelenik a számláinkon. Fizetsz, hogy van kukásautó.

Gázban már fizetsz, ahogy annak idején megfizetted a csövet és fenntartják a rendszert, villanyban fizetsz a vezetékért, itt meg azért, hogy van kukásautó. 

Ennyit a rezsicsökkentésről és a Zöld Bicskéről.

https://www.7igen.hu/ Itt találod a honlapot.  

395383590_1036925134178223_2883907873421116893_n.jpg

395592910_1034784707790428_7154140057589601956_n.jpg

A nagy véleményvezér, akinek a nevét most hallottam először, amikor meghívattatott Bicskére 56-os beszédet mondani. 

Amikor egy 444-es riporter falhoz állította azzal a kérdéssel a Kossuth téren, hogy ő itt egy köztiszteletben álló polgár-e, próbálta megmagyarázni.

Aztán kérdezte őt az újságíró arról, hogy vajon az orosz történelemtankönyvekről mit gondol, azokról miért nem szólt beszédében,  hiszen fasiszta vandáloknak nevezik az 56-os magyar forradalmárokat és ezt követően Orbán V.  V.Putyin kezét szorítja. 

Erre a nagy Véleményvezér azzal Védekezett, hogy ez nem biztos ám, hogy így van, hiszen nem látta a könyvet, lehet, hogy csak a 444 és a hozzá hasonlók írták le a csúnyaságot, miközben nem is igaz. Idejön a tájékozott nagy ember valószínűleg gázsiért beszédet mondani egy szovjet hadsereg által vérbefojtott forradalomról beszélni és annyira nem követi az aktuális híreket, hogy hazafiságból a weben vagy bárhol kiböngésszen magának ebből a könyvből és fordításra kérjen  egy oroszul beszélő ismerőst. Ebben az esetben nem vonná kétségbe pl. történészék szavát, mert ők is írtak erről a problémáról. Olvasgatni kéne Bohárnak 1956-ról, ha már egyszer beszédet tart róla. 

Megkérdezik a polgármestert is. Szerinte lehet, hogy beszéltek erről is az államfők, nem voltunk ott. Na de egy olyan utcai harcos - kérdem én -, mint amilyen Orbán Viktor miniszterelnök - erről csupán a háttérbeszélget? No, de polgármester asszony! Legyünk bátorak feltételezni, hogy egy magyar miniszterelnök vagy kiáll az 56-osok becsületéért vagy nem. Itt félmegoldás nagyon nincs. Ha pedig kiáll, azt ne paraván mögött tegye, miután ez a gyalázat sem maradt függöny mögött, hanem több millió példányban kijött és ezzel tömik az ottani iskolások fejét.  

Érdermes lett volna Bicskére nemzeti ünnepünkhöz méltó személyiséget felkérni. Ismerek és tisztelek olyan bicskei születésű, jó szívű, magas képzettségű, nagy műveltségű embert aki itt idős kora ellenére (vagy éppen azért) olyan bicskei megemlékezést mondott volna, amit imádott volna a bicskei közönség. Nem kért volna sztárgázsit és útiköltséget, nem a nagy antikommunista dédi mesélte volna el neki, hogy mi volt itt 56-ban, hanem saját maga volt az események egyik szereplője és nem valahol máshol az országban, hanem pontosan itt Bicskén.

Egy október 23. után szakmai alapon létrejött szervezet elnöke volt. Lehet, hogy a beszédet nem a pulpitusnál állva mondta volna el, hanem egy asztalnál, karosszékben ülve emelt pódiumon, de százszor többet nyújtott volna, mint e fényes tekintetű "véleményvezér". Pl. mert 520x jobb előadó a mi tanár urunk. De ha az idős bicskei igazgató úr nem tudta volna vállalni, lett volna még ötletem. Ismerem, olvastam nyertes munkáját annak a ma már jogász hajdani gimnazistának, aki tanulmányi versenyt nyert a bicskei 56 feldolgozásával. Fel is használtam (forrásjelöléssel) egy országos portálon megjelent cikkemben.  Szerintem nem ő az egyedüli, akik ezt tanulmányozták a bicskei fiatalok közül, vagy akár ebből szakdolgoztak.

Persze, ez az okfejtésem úgy hangzik, mintha nem tudnám: a Párt a helyi vezetőknek elküldi, mi a felhozatal, kiből lehet választani egy kis ünnepi agitprop kedvéért. Ezért tartunk itt a minőségben, megosztottságban. No, de volt már rosszabb 5 éve, ezt azért ne feledjük. 

A polgármesternek arra kellene törekednie, hogy a városban is közismert, sokak által tisztelt személyek álljanak elénk  az ünnepen, akik nem osztanak meg senkit, akik tudják kik vagyunk, akik ismernek itt minden sarkot, minden lábunkhoz térdeplő bokrot és még részt is vettek az eseményekben és nyitott szemmel jártak. Ahogy egész életükben. Könyörgök. Nem mutatványosokat kellene idecsődíteni.  

    

Olvasóinkat is zavarja a rendszámmal vagy anélkül, jó vagy roncs állapotban, hosszú ideje közterületen parkoló autók látványa. Egy felsorolással egészítették a Bicskei Szóban megjelent legutóbbi véleményt. 


Mindenekelőtt elmondták, hogy főleg azok szúrnak szemet, melyek hosszú ideje parkolót  foglalnak, miközben abból kevés van.   

A jó hírrel kezdjük: a Spar és Tesco parkolóban vszteglők valamint a Lidl parkolóban hosszú időt napozó egy jármű  már nincs ott. 

Viszont a  Bocskaiban  piros Swift rostokol. 

A könyvtár főbejárattal  szemben egy szürke VW Saran dekkol, szintén régóta. 

A Sváb pékség előtt kiszakadt futóművel fehér Swift vesztegel.

Az MBH bank előtt egy ezüst Zafira várja jó sorsát. 

Feljebb a Vajdával, Postával szemben egy zöld Ford Focus "garazsírozva". 

A Pizzériával szemben szürke Astra hibernálódott. . 

Ami rendszám nélkül áll (az MBH előtti kocsiban benne van a rendszám) az is rendes parkolóhelyet foglal, aminek szűkében vagyunk a forgalmas központban

A Cigányhíd után is áll egy autó elhagyatva. 

És a tömbök között is a központban Telepen. 

Meg egy-két ház előtt közterületen rondítják a teret, akár rendszámmal, de jól látható,hogy régóta nem mozdultak.

Azok zavaróak főleg, amik rendes kialakított parkolóhelyet foglalnak

A Telepen az Akácfai lakótelepen egy-két tömbnél van benőtt autó is.  Ugyanígy a Kisfaludyban is akad.

Rendszámosak, s lehet a tulaj megbeszélt parkolóhelyén áll. Csak rég nem használta. 

Van olyan bicskei porta, ami előtt több leharcolt autó áll. Még egy bicskei templom mellett is ott könyörög egy régi autó, hogy legyen végre jobb sorsra érdemes.  

süti beállítások módosítása