Bicske városa megvásárol 100 négyzetmétert a református temetőből mintegy 300 ezer forintért - értesült a Bicskei Szó - hogy egy régen megfogalmazódott tervet valósítsanak meg.  

A terület azért kell, mert Bicske alsó vasúti megállóhely "A" peronjáról egy kivezető járdát terveznek építeni a felüljáró töltése és a temető közötti területen. Ez az akadálymentesített, 5 %-nál nagyobb emelkedést nem megvalósító kijáró - bár terveket nem láttunk - a szovjet hősi emlékmű tájékán csatlakozik be a felüljáró járdájához a híd temetőkapu előtti  hídfőjénél. Mivel azonban nem lehet benne nagy emelkedés az akadálymentesítés előírása miatt, hosszabb új szakasz kell, ami aztán csatlakozik a híd járdájához.  

Információink szerint korábban történtek lépések Oroszország budapesti nagykövetsége felé, hogy a szovjet emlékmű területét kisebbé tehessék, de ez nem valósulhat meg.

A vasút átépíteni készül a peronokat, hogy szintbe hozza a mai szerelvényekkel. Meghatározó, hogy a bicskei szakaszt is hivatalosan alkalmassá kívánják tenni a 140 km/h-s vasúti közlekedésre. Azért nem 160 km/h-ra mint ahogyan az országban több helyen, mert Bicske alsó megállóhely és Bicske vasútállomás ehhez túl közel esnek egymáshoz és a két pont között ott fekszik a jó öreg bikakúti kanyar - 160 km/h esetén akkora tömeggel, mint egy vasúti szerelvény -, könyörtelen ív lenne a síneken.   

A Bicskén élőkben, akik érdeklődnek a helyi hírek iránt, ismert, hogy Bicske alsón a bakterház közelében, egy vonalban a katolikus temető felé eső kijáróval, ahol a Jókai utcai is beletorkollik - a MÁV Zrt. a sínpálya alatt átvezető gyalogos aluljárót tervez megépíteni EU-s forrásból. A lépcsőket mindkét oldalon elbontják. A vasútpart mindkét oldalán lesz egy-egy lift, amivel gyalogos, kerekesszékes, kerékpáros közlekedők egyaránt átjuthatnak a túloldalra. Ha ez valóban létrejön, akkor nem teljesen világos,  hogy Bicske városa miért nem a következőket teszi meg először:

A katolikus temető borzalmas állapotban lévő kerítésének felújítása a püspökséggel közösen, ami kegyeleti, esztétikai szempontokból is fontos - a katolikus hívek között meg is hirdették már a gyűjtést. Ezután új és szélesebb járda megépítése egészen a Vass-sarokig (a Bogyáig). Lássuk csak, hogy miért lenne így jobb! Egyrészt mert odaterveznek liftes aluljárót, ami nélkül nem lehet tartani a 140-es max. sebességet. Ebből az következik, hogy ott várható nagyobb forgalom. Másrészt a református temető oldalán húzódó kifejezetten keskeny járdát csakis az úttest szélességének rovására lehet szélesíteni. A katolikus oldal egy szakaszán (a hídtartományban) szintén csak az úttest rovására tehető meg a járda szélesebbé tétele, de ott kisebb a járműforgalom. A temetőkaputól a Bogyáig már a gazos rész is beépíthető, van hely jó és széles járdához, semmiből sem kell elvenni. A parkolót a B peronon, a korábban nyilvános WC-nek nevezett lepattant koszfészek helyén terveznek kialakítani.

Jó ez a régen kigondolt terv, ami az arra járókban is évtizedek óta téma, hogy építsenek a református temető és a híd közé egy gyalogos kijárót. De ha a város ennek költségeit inkább a katolikus temető oldalán vetné latba, akkor a püspökséggel együttműködve ott is elkészülne első lépésben a temetőkerítés, a mostani népiesen dzsuvának becézett nagy forgalmú járda megújulna és Bicske alsó városhoz méltó gyalogos kijárója készen és közben máris jól használhatóan várná az európai színvonalú gyalogos aluljáró elkészültét, ami közlekedésbiztonsági szempontból megengedetté teszi a személyszállító szerelvények nagy sebességét.

Tudniillik jobb helyeken előbb mindig a fagylalt kerül a kehelybe, aztán jön rá a hab.  

 

 

ia          

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása