Tisztelt Képviselő-testület, megkezdődött egy korábbi döntésük alapján a bicskei egyirányú utcákban (Zrínyi, Bem, Jakab, Rákóczi utca) a kerékpáros kiegészítő táblák kihelyezése, hogy a kerékpárosok részére az utcák a forgalommal szemben is használhatóak legyenek. (a Zrínyiben már kint van a kiegészítő tábla, de nincs elsőbbséget szabályozó tábla).

A cél üdvözlendő, magam is kerékpározom és használtam is már ezen utcákat „szabálytalanul” - mea culpa. 

A kivitelezéssel viszont vannak problémák.

A KRESZ 28. § szerint

„28. § (1) Az útkereszteződésben – ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik –

a járművel elsőbbséget kell adni

a) a jobbról érkező minden jármű és

b) a balról érkező villamos

részére

(2) A másik jármű érkezési irányától függetlenül elsőbbséget kell adni az

útkereszteződésben

a)205 minden járművel a megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű

részére, továbbá minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott), zárt csoportban haladó

megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére;

b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás

kötelező” vagy „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező – illetőleg a

kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett – útról érkező jármű részére;

c) földútról érkező járművel a szilárd burkolatú útról érkező jármű részére;

d) körforgalomban haladó járművel a körforgalmat keresztező villamos részére.

(3) Útkereszteződést járművel csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a vezető

eleget tehessen elsőbbségadási kötelezettségének és e tekintetben másokat a jármű

sebességével ne tévesszen meg.”

Ugye a kiemelt rész alapján jelen állapot szerint kerékpárral elsőbbségem van a Zrínyiből kihajtva a Tatai útra, a Jakab utcából kihajtva a Szt. István útra, illetve a Bem utcából kihajtva a Kossuth utcára.

Ezt tudják az említett főközlekedési utakon haladó autósok is?

Ugyanis még előjelző táblájuk sincs, hogy kereszteződés következik.

A Tatai úton és a Kossuth utcában a kereszteződés nem is nagyon látható be, a megengedett

sebesség 50 km/h, a Szt. István utca érintett szakasza éppen 30 km/h sebességkorlátozás alá

esik, és a széles zöld terület miatt jól belátható, de itt gyakorta iskolásokra lehet számítani.

Talán a forgalomszervezési döntéseiknél körültekintőbbnek kellene lenni, mert a hivatkozott

jogszabályhely (2) bekezdés b) pontjának alkalmazásával a jó döntést biztonságossá is lehetne

tenni.

Itt jegyzem meg, hogy a városban több helyen is érdemes lenne felülvizsgálniuk a táblák

hatályát, mert van olyan, ahol az utca végén ilyen, a másik végén más hatályú tábla van

(Gárdonyi – Florianna tér), de így fordulhat elő, hogy a Táncsics utcai súlykorlátozást az

Aradi Vértanúk utcán ki lehet kerülni, miközben a teherforgalom elvezetése a legrövidebb

úton lenne célszerű. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása