A katolikus temető kerítésével kapcsolatban merült fel változtatni való, amiről a Bicskei Szó Varga Imre címzetes esperes urat kérdezte meg. 
                                                                                          temetojok2.jpg
                                                                            Kedves Imre atya! 
Szíves segítségét kérem. 
Azt hallottam, hogy a nagykaputól a Jókai sarokig eső kerítésszakaszon a sírok, kripták olyan módon épültek össze a régi kerítéssel, hogy a kivitelezőnek a minőségi munka érdekében a járdából kell igénybe vennie néhány centit, talán ha 20 cm-t annak érdekében, hogy valóban jó lábazat legyen és a sírok is békében maradjanak és a rossz állapotú kerítés helyett új épüljön.  
Szerintem ezzel a világon semmi baj. Úgy vélem, egy okkal több lesz, hogy a város új, tisztességes és széles járdát építsen a vasúttól a Vass-sarokig (Bogya u.). 
Előre is köszönöm,
Antal  
Imre atya válasza: 
"Igen. Arról van szó, hogy a tervezésnél nem lehetett igazán tudni, hogy mi van az alapok (a talajszint) alatt. Azzal még nem lett volna baj, hogy a kerítésre épült síremlékeket (fejfákat) megtámasszuk az építkezés alatt, hiszen ez benne is volt a tervben (elég vaskos összeggel beárazva). Viszont annak idején a kripták kialakításánál olyan mértékben támaszkodtak a kerítés adta lehetőségekre, hogy néhány esetben, ha most kibontjuk a kerítés alapjait, akkor szó szerint kinyitjuk az utca felől a kriptákat. De nemcsak hogy kinyitjuk, hanem nagyon sok kripta el is veszítené stabilitását. Kegyeleti szempontból nem engedhetjük meg, hogy ezt figyelmen kívül hagyjuk.
Ezért szükséges, hogy bent maradjon a régi kerítés alapja, sőt meg is erősítjük azt, hogy megvédje a kriptákat és a kerítés alapjainál jóval magasabb belső terepszintet, és kizárólag az új kerítés szélességének mértékében használjunk a most meglévő járdából kb. 15 m2-t összesen, hogy szeretteink földi maradványai békében nyugodhassanak.  Ehhez az önkormányzat a pénteki döntésében hozzá is járult, azzal a feltétellel, hogy geodéziai méréseket készítsünk, hogy kiszámíthassák, hogy hogyan tudják majd a további gyalogos és járműforgalom és a parkolás számára biztosítani a közlekedést, aminek lehetetlensége - ismétlem - nem azon a pár centin múlik, amivel most keskenyebb lesz a járda az esetenként járdán parkoló autók irányába. 
Azért az mindenki számára világos, hogy nem a temetőkerítés néhány cm-nyi kijjebb hozatala fogja lehetetlenné tenni a közlekedést a Kisállomásnál, hanem ami eddig is megvolt, hogy az autók esetenként a járdán parkolnak. Sőt, a valaha talán megvolt - a járda és az út közötti - zöld sávot sem tartották be soha. Én magam csodálkoztam, hogy az az út, ha egyáltalán útnak lehet nevezni, eddig kétirányú gépjárműforgalom számára volt / van papírforma szerint kijelölve. Remélem - a bicskei lakosság érdekében - ezen mihamarabb változtatni fognak, függetlenül a temetőkerítés néhány centivel való kijjebb hozatalától.
Ez a kerítés ügy talán csak még inkább felhívta a figyelmet arra, hogy a meglévő helyzetet a felüljáró építésénél kellett volna mérlegelni. De talán megoldódik a helyzet azzal, hogy az önkormányzat által a református egyháztól megvásárolt temető-területen épül majd parkoló."
temetojokai.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása