Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy a 1104j. {Bicske-Zsámbék) úton lévő „Mányi-híd" átépítésre kerül és az átépítés idejére a híd közelében lévő 200-200m útszakasz lezárásra kerül az áthaladó járműforgalom elől - olvasható az önkormányzat közleménye. 

A lezárás ideje alatt az Ml-es autópályával párhuzamosan haladó önkormányzati út {régi szervízút) fog terelőútként üzemelni.

A kizárt útszakaszon található buszmegálló-pár (Bicske felsőhegyi elágazás megállóhely) a szervízút és Bicske - Zsámbék közötti út keresztezésénél lesz ideiglenesen kialakítva a terelés időszakára.

A kivitelező - az önkormányzat kérésére - a gyalogos forgalmat biztosítja a kizárt útszakaszon a bontás és az építés ideje alatt.

A munkaterület mellett, illetve rajta átvezető szakaszon CSAK A GYALOGOS közlekedés biztosítható!

Kerékpár, motorkerékpár, elektromos rokkant jármű, egyéb kisegítő jármű közlekedése nem biztosítható. A lezárt útszakaszon való mindennemű közlekedés saját felelősségre történik.

A híd átépítésére a jelenleg nem megfelelő állapota és méretei miatt van szükség.

Az új híd burkolatszélessége biztosítani fogja a létesített kerékpáros út biztonságos átvezetését a hídon, illetve a megnövelt hídnyílás biztosítani fogja a patakon érkező nagyobb árhullámok levonulását a mederszelvényben.

A lezárás várhatóan augusztus 26-ától november 10-éig tart.

Megértésüket és türelmüket előre is köszönjük !" - zárul a hivatalos szöveg. 

 

"Ha az a terelőút tönkremegy a megnövekedett forgalom miatt azt vajon kijavítják majd? Vagy jólvanazúgy, úgyse használja senki alapon úgy marad? Esetleg hallottál valamit erről?

Megint fordítva megy, ahogy ez nálunk lenni szokott. Szétverik a szép, új, járható utat amit nemrég fejeztek be" - véleményezte olvasónk, aki néhány napja már már hírét vette az alapvetően  szerinte is szükséges munkálatoknak. 

Ez itt egy keskeny híd, amit akkor kellett volna nagyobbá tenni, amikor a mányi utat és a kerékpársávot építették. Bizonyára azért nem lehetett, mert más  forrásból ment és megy a két fejlesztés.. De hogy egy országgyűlési képviselő és kisvasúti főbiztos ezt a problémát miért nem tudta áthidalni hivatalból, arról még nem olvastunk tőle magyarázatot.     

  Mert valóban roppant érdekes részlet, hogy tavaly felújították a mányi utat, az idén a híd következik. minden emberi  értelem a kettő egyidejű építését feltételezné, ha pl. nincs itt túlerőben a sok bürokrata; de talán nem egy forrásból finanszírozzák, és kis hazánk így működik.

De már csak ennyi kényelmetlenség, aztán vélhetően sok évre rendeződik az egyébként szerintem tök jól megcsinált út és a patak nemzeti egymás mellett  élése is. 

Ezt a hidat a patak rehabilitáció keretében bővítik, ennek érdekében teljesen át kell építeni, új, bővebb híd épül, gondolom olyan, amiben lesznek árvízvédelmi elemek. Pl. hogy ne a híd felett és alatt, hanem csak alatta áramolhasson a mi kedvenc patakunk.   

Itt a bicskeiek blogján évekkel ezelőtt megírtuk, hogy rossz és felelőtlen kerékpársávot úgy építeni a mányi útra, hogy a hídnál a kerékpárosnak ki kell jönnie az elviekben védett sávból - éppen a szűkületben. A tágítás nemcsak a bicósoknak lesz jó, hanem minden közlekedőnek.      

Ez azzal jár, az az ára, hogy az út le lesz zárva, hisz nem lesz híd. Híd nélkül ott nincs forgalom. De minden arra közlekedő érdekét szolgálja, amint átadják.   

Az autópálya melletti szervizút lesz a terelőút. Mert nincs más megoldás, illetve a Galagonyás lehetne elviekben, de gyakorlatilag nem,  oda több okból egyáltalán nem való ekkora átmenő forgalom. 

A közelben érdekelttől hallottam,  hogy a terelőút, a szervizút  állapotfelmérése elkészült -  ha jól értem, (bízom benne, hogy jól) a kivitelezőnek helyreállítási kötelezettsége van a szerződés szerint. 

 

ia

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.