Olvastam a bicskei véleményt, miszerint "Kínában 10 nap alatt építettek fel egy 1000 fős kórházat!! Nálunk 6-8 hónap alatt nem sikerült egy hidat a mányi útra építeni! Vicc!"

A tereléses szakaszon halálos közlekedési baleset történt. Ez újabb indulatokat váltott ki, hiszen jól érzékelhető, hogy az eset és az útlezárás között - igazuk van vagy nincs - de sokan összefüggést véleményeznek. Néhány napja került ki Bicske önkormányzatának hivatalos oldalára egy magyarázatszerűség.

"Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot a mányi úti híd átadásával kapcsolatban, hogy az nem Bicske Város Önkormányzatának projektje, így az önkormányzat a kivitelezővel semmilyen szerződéses kapcsolatban nem áll. A munkálatok megsürgetésére és a közlekedés helyreállítására jogi lehetősége tehát nincs az önkormányzatnak, jóllehet, ő is abban érdekelt, hogy az építési beruházás mihamarabb elkészüljön."

Jóllehet, jóllehet; mossa kezeit a bicskei önkormányzat politikai vezetése, hogy neki ehhez "de jure" aztán semmi köze, "de facto" azonban persze, hogy fontos számára a mielőbbi elkészülés. Jóllehet. Jogi lehetőség nincs.

Rendben, hogy az önkormányzat nem áll szerződéses viszonyban a kivitelezővel, de az önkormányzat választott, felelős vezetői, az országgyűlési képviselő és más tótumfaktumok szerződéses viszonyban állanak az itt élők érdekeinek képvseletére szerződve. Erre esküdtek. Vagyis nem azt kellett volna ide leírni, hogy miért nem tudtak semmit tenni, hanem azt, hogy mit tettek. Mert ez úgy hat, mintha az önkrományzatnak nem lenne lehetősége  fogást találni bármin, ami az ő területén történik.

Nem lett volna egyszerűbb leírni, hogy ki mit tévesztett? Nem lett volna emberibb leírni, hogy elnézést kérünk? Ja nem, bocsesz, ezt tiltja a politikai marketing. Hogy nézne ki? 

"Homlok Antal, a fővállalkozó Szabadics Zrt. projektmenedzserének legfrissebb, Bálint Istvánné polgármesternek nyújtott tájékoztatása szerint az építkezés az időjárási viszonyok miatt lelassult ütemben zajlik, de a hőmérsékletnek megfelelően az engedélyezett munkák folynak."

Korábban más mulasztársól hallottam, nem az időjárásról.  De beszélgethetünk arról is, mint az angolok vagy a szőlész-borász a szőlőhegyen. Ezért tolódott a projekt nyárból és őszből télbe és talán tavaszba? Az időjárási viszonyokról annyit, hogy ezt a hidat eredetileg októberben vagy novemberben adták volna át, tehát itt a jelenlegi időjárási viszonyok nem jelenthetnek elegendő magyarázatot. Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy tudjuk: a szél fú, az eső esik, a hőmérséklet változik. Ha a szabadég alatt egy közúti hidat építünk egy patakra, ingoványos területre, akkor abba bele kell számítani, hogy az időjárás olyan mint az időjárás. S ha már ennyire megcsúszott az átadás, akkor minden megnyilatkozó, az önkormányzat is törekedjen ezerrel a teljes igazság kimondására, az okok valódi feltárására, bemutatására. Mert a közérdek ezt kívánja. 

Ezt az olvasmányt a mányi hídról ma találtam. 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

érkezett egy e-mail, amit írója hozzászólásnak szán. válaszoltunk is:
Üdv. Hozzászólás a mányi híddal kapcsolatos magyarázathoz. Ez a legutóbbi testületi ülésen hangzott el a leírtaknál bővebben. Pl. a kivitelező arra is hivatkozott, hogy az aszfaltkeverő vagy -gyártó csak február 15-től kezd üzemelni. Na ja, télvíz idején minek is.
De, ezt a kivitelezőnek nov.-dec.-ben is tudnia kellett. Ha mégsem, akkor inkább nem is minősítem.
Aztán, az ülésen Molnár Dániel képviselő egyik kérdésére elhangzott válaszból következtetni lehet a városvezetési, -irányítási technikára.
Elég érdekes. Vagy talán nem is annyira?
Érdemes megnézni.
Az ülésről készült felvétel a Bicskei tv-n a héten került leadásra, ill. még szombaton és vasárnap a Heti híradó után kb. 12.30 és kb.20.30 órától megtekinthető.

szia. köszönöm. úgy vélem, hogy ez egy álmagyarázat az önk. részéről. a valódi probléma tudtommal abból adódik, hogy a kivitelező (vagy ez, vagy a korábbi, ezt nem tudhatom), nem készített megvalósíthatósági tanulmányt, ezt követően pedig meglepődött, amikor a patakparton vizes partot talált. ebben a tanulmányban, ami lehet, hogy már elkészült, ebben lett volna leírva pl., hogy patakpart, ingovány stb. Nem is kell jogviszonyban lenni a kivitelezővel az önk. vezetőinek és ogy. képviselőnek, mert ezzel mossák kezeieket. nekik rá kell látniuk az itt folyó beruhásákra. Ha ők maguk nem is szakemberek, akkor tudják, hogy kit hívjanak be, hogy az önkormányzat részéről tárgyalási jogkörrel képben legyen és számot adjon, javasoljon. A hidat meg kellett csinálni, mi magunk is kértük. Augusztusban lezárták az utat, ha jól emlékszem, októberre kész lett volna. Aztán átették az átadást novemberre, most pedig február van. Terelés az az arra valójában alkalmatlan szakaszon. A halálos gyalogosbaleset utáni következtetés pedig az, hogy egy harci ösvénnyel tessen szíves lenni összekötni a gyalogos célpont Tesco-t a kiviligágított és sokkal biztonságosabb bringaúttal. Az elhúzódó átadás után nem az a tisztességes/becsületes/ízig-vérig magyar emberhez méltó válasz, hogy hárítgatunk. Elnézést, megértést és türelmet kell kerniük.