A bevezetés

Nehéz költségvetés ez – kezdte expozéját Tessely Zoltán polgármester. - A legfontosabb Bicskén, hogy lelke legyen az intézkedéseknek. Ebből a szempontból ez egy rossz költségvetés. Megtörtént a város helyzetének átvilágítása. Felmerült az igény, hogy ne a múltba, hanem a jövőbe nézzünk. Viszont nehéz a mai helyzetet e nélkül értékelni, de én most vennék egy mély lélegzetet és csak a számokat mondanám. A költségvetési tervezet nagyon sok köztiszteletnek örvendő közösség érdekeit sérti, mert elvonásokat tartalmaz. De így sikerült elérni, hogy anélkül a 600 millió forint már lejért hitel nélkül, amely még így is benne van a költségvetésben egy egyensúlyi állapotot tükrözzön a tervezet. Az elmúlt évek során kimerült a likvid hitelünk. Ha nem tudjuk átütemezni a további 200millió forint likvidhitelünket, akkor menthetetlenül fizetésképtelenné válunk. A költségvetési megszorítások érintik a közfeladatokat ellátó intézményeket is. Dologi és bérjellegű elvonásokat tartalmaz. A kötelező feladatokra az állami normatíva kevesebb, mint ötven százaléka elegendő. A korábbi fejlesztések árának visszafizetése ebben az évben indul. Ezekkel a kártyákkal nehéz jó költségvetést készíteni. Mindehhez hozzájárul a pénzügyi és gazdasági világválság, amely érinti az önkormányzatokat is. Emiatt sokkal nehezebb hitelhez jutni. Bicskének jelenetős ingatlanvagyona van, ezt lehetne értékesíteni, ami javítaná a költségvetést, de a mai helyzetben ennek a realitása is kisebb. A kiküldött költségvetést a tegnapi munkaértekezleten öt pontban módosítottuk.

- Az intézményekben dolgozók alapbére az előzetesen tervezetthez képest megmarad, nem csökken öt százalékkal. Ez 17 millió forintot jelent pluszban a kiadási oldalon. Fedezetét az újonnan létrehozandó gazdasági intézményre (GAMESZ-re) tervezett 100 millióból biztosítjuk.
- A Póctetői beruházásból 175 millió forint jön be az idén. Ebből 100 milliót tőketatozásra, 75 milliót pedig eredetileg nem terveztünk kiadásba. Azonban az Egészségügyi központ bővítésére a napokban pályázat kiírására került sor. A 75 millióból a pályázati önrész igazolására 71 millió forintot, 4 millió forintot pedig az orvosi ügyelet támogatására használnánk fel.
- Az egészségügyi alapellátásban dolgozókkal tárgyalást kezdeményeztem nehéz helyzetünkről. Megértést tapasztaltam az orvosok részéről. Az alapellátásban csak a közüzemi díjakat tudjuk biztosítani, de a bérleti díjakhoz történő támogatást nem. Ha lesz lehetőség rá, az év közbeni bevételekből a bérleti díjakhoz történő korábbi támogatást visszamenőleg biztosítjuk majd.
- Javaslom, hogy az ingatlaneladásból egy olyan 200 milliós bevételt tervezzünk be, amit pályázati alapra, illetve további tőketörlesztésre és az orvosi alapellátás finanszírozására használjunk.
- A Roma Kisebbségi Önkormányzat támogatására az eddigiekkel ellentétben 2,5 millió forintot javaslok betervezni. Ennek fedezetét a hivatalba tervezett portaszolgálatra tervezett keretből vennénk el.

Tudom, ez nem egy jó költségvetés – mondta bevezetője zárásként a polgármester, - de reményeim szerint elfogadható.

Szünjék meg a vádaskodás!

Dr. Bölcskey Károly alpolgármester kért szót, aki szó szerint a következőket mondta:

„A tegnapi nap után úgy döntöttem, hogy meg fogom szavazni a költségvetést, de mindenképpen szükségesnek tartom, hogy elmondjam a következőket.

Tisztelt Polgármester Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Kedves Bicskeiek!

Most, hogy itt állunk a város 2009. költségvetésének végszavazása előtt, szükségesnek ítélem, hogy több mint 6 évi képviselőség és alig kevesebb alpolgármesteri tapasztalat birtokában szót kérjek. Sajnos elméletileg 4 hónapon, gyakorlatilag 13 hónapon át a polgármesteri kötelességek és jogok gyakorlása is kijutott nekem az ezzel járó felelősségekkel együtt. Az okokat mindenki tudja.

E megszólalás alapvetései, hogy mindkét megválasztásom alkalmával elfogadták tőlem, hogy
- nincs pártkötődésem, értékrendem közismert, egyben határozott és végleges
- integráló személy szerepében határoztam meg tevékenységemet
- vallom, hogy kizárólag a város érdekei számítanak állásfoglalásaimban.

Öt és fél hónap telt el a mai napig, hogy visszatértem alpolgármesteri tisztségemhez. Megtisztelőnek vettem, hogy a választás előtt felajánlott lemondásom lehetőségével szemben a Polgármester úr a maradásomat kérte. De ettől kezdve a tárgyra térek:

Az e heti, mindennap késő estig tartó üléseken való részvétel után tegnap este elöntöttem, hogy ma, itt szavazatommal támogatni fogom a 2009. évi költségvetés elfogadását. Teszem ezt abból a meggyőződésből, hogy nehéz viták során mára eljutottunk odáig, hogy egy minden ízében defenzív tervezet után, szerintem többségünkben, konszenzusra jutottunk egy, talán bátortalan óvatossággal jellemezhető költségvetés tervezet benyújtásához.

Pozitív üzenet ez legfőképpen a városnak és üzenet ez mindenkinek a bizalom helyreállításának lehetőségéről is. Többféle bizalom helyreállításáról beszélek most: legelső helyen természetesen a város polgárainak bizalmáról.

A kampányokban sem rokonszenves a mindenféle visszamutogatás a mindent tagadó, elvető magatartás. Mire számíthatunk, ha ez így történik a következő, bő másfél év során? Ugyanis, három is lesz belőle egyenletes eloszlásban. Hát még az Ún. „békeidőkben”? Hogy érezzük magunkat napról napra, pl. mi, jelenlévő és nem jelenlévő régi képviselők, amikor tiszta szándékkal és tenni akarással személyes felajánlásokkal igyekeztünk becsülettel szolgálni városunkat?

Hiszen 2002-től sokféle örökség maradt ránk és hatalmas, összességében egységes volt az új Önkormányzat lelkesedése, hogy növekedési pályára állítsa a várost a még hiányzó infrastruktúrájának felépítésében, művészeti, kulturális, civil és gazdasági éltében, és nem utolsósorban az egészségügyi és más szolgáltatások színvonalát illetően. Jó hírünk az országban és a szomszéd és néhány nem szomszéd országban tapinthatóvá vált. Úgy éreztük, jó bicskeinek lenni. Sajnos mára ez, hála a tömegkommunikáció, olykor célirányos lehetőségeinek Nyíregyházától Szombathelyig, Váctól Bajáig személyes ismertségre tettünk szert mi bicskei közszereplők. Rég nem látott és távoli, szakmai és üzleti partnereink hívnak fel, köszönnek ránk, hogy igaz-e micsoda galád és bűnös hanyagságban tobzódó közélet folyik Bicskén.

Nehéz együtt élni azzal a tudattal, hogy őszinte jóakarattal 2002. és 2006. között végzett munkánkat képviselőtársaim és jómagam, sokak szerint hanyagul, bűnös felelőtlenséggel, törvénysértések tömegét felhalmozó pazarló módon, végeztük. Higgyék el! Egyre nehezebb viccelődéssel, az ezért felelősök megjelölése nélkül elütni az egyenes választ. Ma még úgy érzem, nem olyan jó bicskeinek lenni, de rajtunk múlik, hogy ez a tendencia megfordítható maradjon.

És most, hogy meg is forduljon, a következőket kérem mindazok nevében, akik elfogadják érvelésemet, mindazoktól, akik érintve érzik magukat: Egyszer és mindenkorra szűnjék meg a folyamatos vádaskodás és prejudikáció, mert adott esetben ez bűncselekményként is értékelhető. (közszereplő, de a város nem közszereplő!) A külső szakértőként megkért számunkra ismeretlen csoport a közelmúltban letette asztalunkra a sajtóban „Fehér könyv”-ként megnevezett anyagot. E feltehetően elfogulatlan fogantatású munkából ki kell, hogy derüljön, gyanúsíthatók e csoportok vagy személyek kisebb-nagyobb törvénysértések elkövetésével. Ha igen, akkor a szükséges lépéseket meg kell tenni. Az igazság kiderítése Magyarországon a bíróság joga.

Ha ez így folytatódik, akkor szűnik meg majd egyszer a sajnos most tapintható kölcsönös bizalmatlanság és gyanakvás légköre minden területen. A város üzleti szereplői is az ország gazdasági életben, ezért a jó üzleti partner hírnevét sérteni, támadni súlyos hiba. Miközben én is úgy ítélem meg, hogy a helyzet nehéz nem hasznos a csődhelyzet folytonos fenyegetettségében élést vizionálni, ami nem valóságos. Hangsúlyozom, hogy 2002-óta biztosan tudom, hogy minden évben pénzmaradvánnyal zártuk az évet. A 2008. évet például 46 millió forinttal. Mindnyájan tudjuk, hogy a normatíva és az adóbevétel évről évre csak az éhenhalástól ment meg minket költségvetési szinten, de az a dolgunk, hogy vagyonelemeinkkel és egyéb lehetőségeinkkel a jó gazda gondosságával gazdálkodva, forrásokat keressünk és nem akarom mondani, hogy demagógia, de nem hangsúlyoznám tovább, hogy az 1,4 milliárd forint fejlesztési hitel és az uszoda projekt 2,4 milliárd forint összeadva a 400 millió forint+200 millió forint rövidlejáratú hiteltartozás áll szemben az előttünk levő költségvetés 2,6 milliárd forintnyi főösszegével. Azért nem, mert az 1,4 milliárd forint (amit már a múlt évben törleszteni kezdtünk 10 évre oszlik el, a 2,4 milliárd forint, ami csak ez év végén jelent kiadást, mégpedig 15 évre elosztva.

Felteszem a költői kérdést: Vajon ki akar ma üzleti partner lenni azzal, aki rossz híreket kelt maga körül, aki előítéletszerűen megkérdőjelezi az előző vezetés valamennyi kötelezettségvállalását? Hát ezeket javasolom mérlegelni kedves Barátaim! És most bizakodással elfogadásra ajánlom az előttünk fekvő költségvetést – fejezte be hozzászólását az alpolgármester, akit a jelenlévők közül többen megtapsoltak.

Egyetértek az előre mutatással – válaszolt Tessely Zoltán. - Ha a csődhelyzetet csak retorikának tartanánk, nem lenne szükség ezekre a megszorításokra. Korábban is és azé én fél éves működésem alatt is többször voltunk fizetésképtelenek. Ha nem mondjuk ki, honnan indultunk, nem tudjuk megmondani, hogy merre és milyen sebességgel haladjunk.

Polgármester úr, nagy a kabát!

Az MSZP képviselőcsoportja nevében kérek szót - kezdte hozzászólását Hetlinger Zoltán.

A 2009. évi költségvetés Bicske életében még soha nem látott időpontban kerül megtárgyalásra, hiszen Polgármester úrnak nem fért bele az idejébe, hogy ezt február hónapban elkészítse. A zavaros és bántó megfogalmazásokon kívül ez a költségvetés hemzseg a törvénysértésektől, koncepciójából világosan kiderül, hogy Polgármester úr milyen prioritásokat tervez a következő években. Kezdődött azzal, hogy a köztisztviselői keretlétszámot 65 főben határozta meg a testület polgármesteri javaslatra, bár ez a sorozatos felmondások miatt már e szám alá esett. Új költségvetési szervet kíván létrehozni 100 millió forint tervezett összeggel, úgy hogy annak feladatkörét, alapító okiratát a márciusi soros ülésen tárja a képviselők elé. Tisztelt képviselőtársaim, ez egy bónusz felhatalmazás, hiszen a határozati javaslatban az szerepel, hogy az új szervezetet MÁK jegyzi be, annak megtörténtéig viszont ezt a 100 milliós keretet a polgármester kezeli. Testületi ülésen azt a választ kaptam, hogy a polgármester hiszi, hogy a szervezet megtakarításokat fog hozni a városnak. Szeretnénk mi is hinni, de inkább egy olyan hatástanulmányt látni, ami mindezt alátámasztja. Bekerült a költségvetésbe egy portaszolgálat. Ami megdöbbenést váltott ki az az, hogy a szolgálat a költségvetésében, mintegy 4 millió forintra van betervezve. Itt jegyezném meg, hogy az önkormányzati hivatal, korábban az aulában helyezte el hirdetményeit, ez az új rendrakással megszűnt. A Polgármester úr ég a falon elhelyezett tablókat, amin az elődei szerepeltek, is eltávolítatta. Azt gondolom, hogy a múltat nem kell szeretni, hanem abból tanulni kell. Egyébként sem érthető a portaszolgálat megreformálása, hiszen Önhöz, ígéretével ellentétben, csak egy kérdőív kitöltése után lehet bejutni. Az egészségügyi alapellátás problémakörében megoldásként azt javasoljuk, hogy az önkormányzat az eddigi gyakorlatot követően ugyanazokat a támogatásokat adja meg a praxisoknak, mint eddig. Ez az összeg nem mérhető azzal, amit Polgármester úr az egyéb kiadásokban betervezett. Azt gondoljuk, nagy szükség van arra, hogy színvonalromlás nélkül tovább tudják folytatni a gyógyító munkájukat. Egyébként pedig, ha valaki módosítani kívánja a felek közül a szerződést, ahhoz mindkét fél hozzájárulása szükséges. Polgármester úr szerint ez a megegyezés nem született meg. Ha ez így maradna és az önkormányzat bérleti díjjal sújtaná a praxisokat, semmi sem garantálja, hogy ezt a szerződő háziorvosok elfognák. Az orvosi ügyeleti szolgálat ellátására társulási megállapodást kötött az önkormányzat több településsel, mely alapján lakosságszám arányosan járulnak hozzá a működéshez. Polgármester úr úgy gondolta, hogy a szerződéssel szembemenve az állami normatívából és a települések általi befizetésekből kell fedezni az ügyeletet? Elképzelhető, hogy Polgármester úr abból indult ki, hogy mivel Bicskén nincs éjszakai ügyeletes gyógyszertár, így orvosi ügyeletre sincs szükség. Ezt mi másként látjuk, talán azért mert mi itt élünk, és az eddigi eredményeinket nem kívánjuk kidobni az ablakon. Egyébként a megállapodás - mint számos más esetben-, itt sem jött létre. De nincs szerződésmódosítás Bicske város önkormányzata, és a bicskei sportot reprezentáló, legnagyobb egyesületükkel, a BTC-vel kapcsolatban sem. Itt is egy jelentős összegű támogatáscsökkenéssel számol Polgármester úr, gondolván, hogy a klub elnöksége ehhez majd hozzájárul. Megint egy olyan egyesületre kell pressziót gyakorolnunk, ami múltját, nagyságrendjét tekintve szinte minden bicskeinek szívügye. A tervezet 14. pontja foglakozik a hitelek tervezhetőségével, m melyekről ár oly rég halljuk, hogy átütemezésre kerülnek. Természetese itt sincs semmilyen megállapodás a képviselők kezében.

Polgármester úr szerint szeptemberben nyithat az uszoda. A költségvetésbe egyetlen hónapra sincs betervezve az üzemeltetési költség. Egyébként is az uszodával kapcsolatos ügyek is többoldalú szerződésmódosítást kívánnak, természetesen ezek sem történtek még meg. Az anyag azzal számol, hogy a személyi és a dologi juttatásoknál intézményeinkben csak a kötelező feladatok ellátására jut keret. Ehhez képest az intézmények vezetői petícióval fordultak a képviselőtestülethez azzal, hogy a tervezett összegekkel kötelező feladataikat a törvényes keretek között nem tudják ellátni. A határozati javaslat zömében arról szól, hogy a már előbb taglalt megállapodások módosítását kezdje meg a polgármester és tárgyaljon a hite átütemezéséről. Véleményem szerint ezen megállapodások nélkül ez egy fiktív költségvetés. Az ingatlanhasznosításról folytattunk már egyeztetéseket, de ahogy már akkor is említettem, annak csak a költségvetés ismeretében van értelme. Tisztelettel azt javaslom, hogy a költségvetést így, ebben a formában ne fogadja el a testület. Tisztelt Polgármester úr. Minap egy Ön által nagyrabecsült országos politikai személyiség egy anonim kérdőívre hivatkozott. E szerint a megkérdezettek leginkább attól féltek, hogy kiderül róluk, nem értenek ahhoz, amit csinálnak. Polgármester úr, ne féljen Bicskén ez már régen kiderült! Amennyiben Ön továbbra sem tudja feladatát törvényesen, határidőre ellátni, nem veszi észre, hogy személyisége miatt több szakember távozott munkatársai köréből, aki nem látja, hogy a városnak mi az érdeke, akinek láthatólag nagyon nagy az a kabát, amit hord, vegye le, és mondjon le! – zárta hozzászólását Hetlinger Zoltán.

Nyugodjanak meg, nem mondok le – válaszolta Tessely Zoltán. Még nem végeztem el a munkámat! Nem volt tervezve az uszodára pénz, mi nem láttuk a fedezetét. A hivatal bejárati fogadórészének olyannak kell lennie, amely méltó a városhoz, bemutatja azt, illetve annak civil szervezeteit. A portaszolgálat pedig azért kell, mert a hivatal ma személytele, hiánya miatt sokszor akadályozza a hivatal dolgozóinak munkáját. Nem tudom észrevették e, hogy a költségvetésben egy kamerás térfigyelő szolgálat is tervezve van 5 milli forinttal, ami szintén a lakosságot, annak biztonságát szolgálja majd.

Egészségügy, kontra: titkár, új ügyvéd és média

Nem értek egyet azzal,- kezdte hozzászólását Tóth Lajos képviselő,- hogy az egészségügyi alapellátás nem kapja meg az eddigi támogatást, viszont a Polgármester úrnak van fizetett titkára. Ez az összeg nem csoportosítható e át az egészségügyi ellátásra?

A munkához szükségem van a titkár munkájára – válaszolta a polgármester, - amivel elégedett is vagyok. Van olyan hely, ahol polgármesteri kabinet is működik.

Horváth Imre: Néhány gondolatot fűznék a költségvetéshez. Jelenleg a hosszúlejáratú hitelünk 4,3 milliárd forint, amiből 2,4 milliárd az uszoda költsége. Idézek a 2007. áprilisi testületi ülésen elhangzottakból:

„Szántó János elmondta, ilyen költséggel nem szabad uszodát építeni. Ekkor Tessely Úr kijelentette, hogy a Fidesz teljes mellszélességgel kiáll az uszoda mellett, építését a jobboldal 9 képviselője szavazta meg”. Az ingatlaneladásokat 2008. kora őszén a Fidesz állította le december 31-ig, majd módosították, október 1-ig. Ha Tessely úr a pénzügyi bizottság tagjaként nem tudott a 600 millió forintos hiányról, akkor nagy baj van. Ha nem volt pénzünk tavaly októberben, akkor kérdezné, miből emeltük a helyi újság főszerkesztőének tiszteletdíját 150 ezerről havi 300 ezer forintra? Az elmúlt időszakban a polgármester sokkal nagyobb gondot fordított arra, hogy mi, és hogyan történt, ki a felelős, a költségvetés időben történő elkészítése helyett. Ebben a városban szinte minden leállt. Az ingatlanértésesítés is. Szerintem az is a feladata a képviselőtestületnek, hogy tegye azért, hogy minél több bevételi forrása legyen a városnak az intézmények működtetéséhez – zárta hozzászólását Horváth Imre.

A visszamutogatás csak akkor megengedett, ha a másik oldal teszi - válaszolta Tessely Zoltán. Ebben a helyzetben nem erősíti egyik oldat sem. Az uszoda működésére azért nincs tervezve, mert egy egyszerű képlet bizonyítja, nincs rá fedezet. Most ezt látjuk a költségvetésben. De dolgozzunk, azért hogy legyen rá. Sok mindenre, sok mindenkinek kellene adnunk pénzt, na de miből?

Képviselőként azt vállaltam, - kezdte mondandóját Komárominé Bodnár Erika - , hogy a törvényesség betartásával, a város mindenek feletti működésével biztosítjuk a város lakóinak mindennapi nyugodt életét. Bicskén 283 fő dolgozik a város lakóiért. 201-en közalkalmazottként, közülük 30-35%-uk a minimálbér körüli összegért. Nagyon komolyan érintette őket a havi 12 ezer forint körüli érékű étkezési utalványok megvonása. Az intézmények az idén még munkaruhára sem tervezhettek. 2,4 millió forintért kellett harcolnunk, hogy azt az egészségügyi alapellátás majd megkapja. Viszont 5 millió forint tervezésre került egy új ügyvédre a hivatalban, akkor, amikor a korábbi sokkal kevesebbért látta el ezt a feladatot. Két ügyvédet luxusnak tartok. Kérem, ha lesz rá lehetőség, akár csak fél évre is, de kapják meg majd a közalkalmazottak is az étkezési utalványokat.

Szakács Sándor hozzászólásában kijelentette, hogy bántja, amiért nem vehettek részt a költségvetés előkészítésében. Korábban ezt már decemberben el szokták kezdeni. A költségvetésben az orvosi ellátást nem tudjuk rendesen biztosítani, médiára viszont 6 millió forint van betervezve – mondta Szakács.

A média kapcsán elmondanám – válaszolta a polgármester - hogy a tévé kevesebbet kap, mint amennyit a korábban megkötött együttműködési megállapodás tartalmaz. A 6 millió forintban benne van az újság költsége is. Az év hátralévő részében újságra és tévére már csak 4,8 millió forint maradt. Eléggé megalázó ez az összeg, de sajnos ennyink van.

Tartson ki mindenki!

Sulyokné Guba Judit elmondta, hogy akikkel beszélt a városban közalkalmazottakkal vagy bárkivel átérezték a város nehéz anyagi helyzetét. Köszönetet mondott az intézményvezetőknek, hogy partnerei voltak ezekhez a nehéz döntésekhez. Azt kérte mindenkitől, hogy tartson ki. Mindent megtesznek azért, hogy ezt a várost egyensúlyi helyzetbe hozzák.

Megható, hogy a közalkalmazottak, akik a saját bőrükön érzik a megszorításokat, - mondta Tessely Zoltán -, az érdekegyeztető tanács ülésén háromból hárman mégis megszavazták a költségvetést. Ez dicséretes dolog! Az intézményvezetőknek nagyon nehéz dolguk lesz az elért eredmények megőrzésében, ennek ellenére biztos, hogy lesz színvonal csökkenés.

Nincs csődben a város!

Az egymásra mutogatásnak semmi értelme nincs, - kezdte hozzászólását Szebellédi István könyvvizsgáló. - Hiszen a jelenlévők mindkét oldalát kipróbálhatták a város vezetésének. Korábban egy dinamikus fejlődés volt tapasztalható a településen, amely sajnos megszakadt. Könyvvizsgálói véleményként kijelentem, hogy Bicske város nincs csődben, óriási finanszírozási zűrzavarban van. A város vezetése egyelőre nem hárítja át a lakosságra a terheket, hanem saját magán spórol. A költségvetés tervezet egyetlen pontján sem törvénytelen. A város bevételi és kiadási szerkezete jó erős kockázatot hordoz.

Módosítások

A testület az írásban beterjesztett költségvetési tervezetet a következő módosításokat fogadta el:

El kell készíteni a város ingatlanértékesítési portfólióját. Törekedni kell a HÉSZ (Helyi Építési Szabályzat) elfogadására. Ezen kívül a polgármesteri expozéban említett módosítások is elfogadásra kerültek, valamint többek közt felülvizsgálják az önkormányzati mobiltelefonok használatát. Kezdeményezik a Bicskei Tv Közalapítvánnyal és a BTC-vel kötött együttműködési megállapodások módosítását (a BTC a tavalyi 6 millióval szemben az idén 3,8 milliós támogatást kap). Módosítják az egészségügyi alapellátás támogatására kötött szerződéseket, valamint kezdeményezik a hitel átütemezését. A többség nem fogadta el, hogy a Bicskei Napokra költséget tervezzenek a költségvetésben, valamint azt a módosító indítványt is elutasították, amely az új ügyvéd 5 milliós költségéből átcsoportosítást javasolt.

A testület közel két és fél órás vita után, a város 2009. évi költségvetését 12 igen (8 Fidesz, 3 Összefogás Bicskéért Egyesület, 1 kisebbségi), 4 nem és 2 tartózkodással (MSZP) elfogadta.

Egyéb napirendi pontokról

A továbbiakban módosították a személyes gondoskodást nyújtó ellátások díjait, valamint az önkormányzati lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérleti díjait.

Megtárgyalta és elutasította a testület a város önkormányzati közoktatási intézményeinek (Csokonai Általános Iskola és Kakas Óvoda) kistérségivé történő átszervezéséről szóló elvi döntést. Ennek következtében az ülésen korábba levett napirendet – a Csokonai Iskola igazgatói állására kiírandó pályázatot – újra napirendre vették. A pályázatot március 31-ig írják ki.

Téma volt még a testületi ülésen többek között a város „média koncepciója”, melynek költségigénye 12 millió forint. Az elképzelés szerint egy irányítás alá kerülnének az önkormányzati médiumok (újság, tévé, városi honlap). Az illetékes bizottság javaslata szerint e létrehozandó médiacentrum irányításra a jelenlegi Bicskei Tv Közalapítvány Kuratóriuma alkalmas. A testület többségi szavazással úgy döntött, hogy amennyiben a város évközi bevételei lehetővé teszik a maximum 12 milliós költség biztosítását, úgy még az idén létrehozzák a médiacentrumot.

Az éjszakába nyúló, több mint 5 órás nyílt képviselő-testületi ülést zár ülés követte.

Forrás: bktvweb – D.Gy.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása