Magyarországon mintegy 30 000 km hosszú közúthálózatán, illetve emellett az összesen mintegy 130 000 km önkormányzati úton sajnálatos módon számos olyan helyzettel találkozhatnak a közúti közlekedés résztvevői, amikor a közlekedés rendjét meghatározó jelzőtáblák nem megfelelőek, amely jelentheti a szükséges tábla hiányát, indokolatlannak tűnő tábla kihelyezését, jelzőtáblák „kint felejtését”. Az eddigi állampolgári bejelentések, a rendőrségi és a közútkezelői tapasztalatok alapján elmondható, hogy előző hiányosságok túlnyomórészt az önkormányzati utakhoz kötődnek.
A fenti komplex probléma kezelése érdekében az Országos Rendőr-főkapitányság által meghirdetett országos „Táblavadász” akcióhoz kapcsolódóan a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság is meghirdeti ezt az akciót Fejér megye területére 2009. október 01. és 2009. november 01. közötti időszakra.
Kik vadászhatnak?
Gyakorlatilag bárki. Hiszen e közlekedésbiztonsági program lényege, hogy az állampolgárok közül, aki indokolatlannak tűnő, esetleg megtévesztő KRESZ táblát észlel a megye, illetve a megyeszékhely útjain, az a tábla fotóját, a beazonosításhoz szükséges helyszín pontos leírását juttassa el egy megadott e-mail címre.
Az akció a megye valamennyi útjára vonatkozik. A program meghirdetésekor kihangsúlyozzuk, hogy az csak jelzőtáblával kapcsolatos bejelentések megtételére ad lehetőséget.
Az akció megszervezésébe és végrehajtásába az alábbi szervek képviselőit láttuk indokoltnak bevonni:
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Székesfehérvár MJ Város Polgármesteri Hivatal Közlekedési Iroda
Nemzeti Közlekedési Hatóság
Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Ezek a szervezetek egy kapcsolattartóval képviseltetik magukat a felállítandó bizottságban.
A bizottságban a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányságot Illés Mihály r. alezredes, a Fejér Megyei Balesetmegelőzési Bizottság titkára képviseli.
Mi tehát a teendő?
Ha valaki indokolatlanul kint lévő táblára szeretné felhívni a figyelmet, küldjön e-mailt az fmbb@t-online.hu címre.
Az e-mail tartalmazza :
- a Táblavadász bejelentő nevét, címét, telefonszámát.
- Csatoljon egy fényképet, ami a hely beazonosításához szükséges (fénykép nélküli kézzel megrajzolt vázlatot nem tudunk elfogadni)
- És természetesen írja le a helyszínt, pontosan jelölje meg. Írja le az észlelt forgalomtechnikai problémát dokumentum formátumban.
Az e-mailt legkésőbb 2009. november 1-jéig küldje meg, mert ezt követően 2009. november 2. és 2009. november 13. között a bizottság a kidolgozott konkrét javaslatokat már továbbítja is az illetékes hatóságok felé!
A konkrét megoldási javaslatokról, intézkedésekről a bejelentő személyeket is értesítjük.
Az értékelhető észrevételek beküldői között díjakat sorsolunk ki. De! Aki nem kap díjat, az is nyer. Tisztább, egyértelműbb forgalmi rendet, átláthatóbb, biztonságosabb közlekedést. Táblavadászatra fel!
Forrás: bktvweb
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Friss kommentek