A Bicskén élő énekesnő, Balogh Petra lett a 2. helyezett az I. Országos Jazz Zenei Versenyen - ahogy erről már hírt adott a bicske.info. Ezt az Egressy Béni Zeneművészeti Szakközépiskola Csepelen rendezte meg március elején. Petra, a sok bicskei által ismert Horizont Light énekese, az I. korosztály 2. helyezettje lett.
- Szívből, szeretetből énekelek, számomra is öröm, hogy örömet szerezhetek. Nagyon sokan vagyunk a tehetségesek, mindenki másban. Hobbiként feltétlenül szeretném megtartani életemben. Nem vagyok zenész. Egyenlőre ösztönös készség. Még tanulnom kell! Nina Simon, Szűcs Nikolett, Elza Valle a kedvenc énekeseim, na meg Péterfy Bori. Különben mindenféléket szívesen hallgatok

bp.jpg.

Petra a Csengery utcai Fáklya Klub helyén működő Etüd Zeneiskola és Szakközépiskola jazz-ének szakos hallgatója. Mindezt egyetem mellett, ahol gazdaságról tanul. Nemrégiben fél éves ösztöndíjjal Spanyolországban járt egyetemre és természetesen rajongója a spanyol zenének, táncnak és nyelvnek.
Jó érzés, hogy ilyen kvalitású zenészek között lehetek - mondja az Etüd Zeneiskoláról. Angyal Laura, aki a verseny III. helyezettje lett, szintén az Etüdben tanul. Petra szerint nagy dinamizmus van benne, talán a jazz-hatás még nem akkora, mint az I. helyezett, Székesfehérváron élő Vörös Jankáé (két Fejér megyei győztes énekes! - A szerk.), akivel kölcsönösen megörültek egymásnak. Petra szerint míg ő szeretne ráérezni a jazz-éneklésre, addig Jankának ez már nagyon jól megy.

- Miért éppen jazz?

- Azért, mert kellően emocionális, dinamikus, improvizatív, belülről jövő spontaneitás. A jazzban minden megvan, hogy a zeneszerelem mélyüljön tőle .

- Boldoggá tesz?

- Ennyi - feleli nevetve. Kiskorom óta mindig szerettem énekelni. Mondták szüleim, barátaim, hogy tetszik amit csinálok. Általánosban zongorázni tanultam, de az végül abbamaradt. Aztán az Arany 10 Musical Iskolába ismerkedtem a musical műfajával. Tatán végeztem az Eötvös Gimnáziumban, ahol a koleszban alapítottunk egy zenekart. Vagyis szóltak, hogy van egy csapat, nézzem meg, énekeljek. Élveztük a zenélést. Nemcsak engem találtak-találnak meg a lehetőségek, hanem magam is keresem őket. Egyre több zenésszel töltöm időmet. Még tanulni szeretnék, mert ha valamit megtanulok, akkor felismerem, mennyi mindent nem tudok. Mindig van hová továbblépnem. " Az ember a maga kiszámolt homokszemeivel jön a világra, és azok a szemek, amelyeket bármi okból, önmaga, vagy más miatt, szándékosan vagy kényszerűségből nem használ fel belőlük, örökre elvesznek..." - írja G.G.Márquez, spanyol anyanyelvén.

- Bicskei közönségnek mikor énekelsz?

- Talán nyáron Gudicsék vokáljában. Nem felejtjük egymást. És talán egyszer, újra összeáll a Horizont Light. A zenét nem szüneteltetem. Nem lehet. Csak a fellépéseim ritkábbak.

Ezen a rangos versenyen Binder Károly és Borbély Mihály, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanárai és Tisza Bea, jazz-énekművész volt a zsűri tagja.
A kisérő zenészek a tantestületből: Horváth B. József - bőgő,Kosz Szilveszter - zongora, Mohay András - dob.
- Egy nappal előtte volt egy próbaalkalom - meséli. Elődöntőben énekeltem: Ain't Misbehavin-swing, Moon and sand -Bossanova. Döntőbe hatan jutottunk, én ezt énekeltem: Yesterdays, ami minden korosztályombéli döntősnek kötelező volt. Majd Swing, Stormy weather- ballada következett. Őszintén odatettem magam az emberek elé. A szórakoztatást (is) csak a hitelességre törekedve érdemes csinálni!

Pettinek is jólesik két hét Budapest után a hazai levegő. Kerékpárra ül és a szép Csabdi-völgy túlsó felébe indul.

IzingAntal
FMH

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása