A nyilvánosság előtt titokban tartott, csakis meghívottaknak szóló rendezvény előtt sajtótájékoztatót tartott Bicskén, a Művelődési Központban Bencsik János klíma és energiaügyi államtitkár, Dorkota Lajos kormánymegbízott, akiket Tessely Zoltán, Bicske Csabdin élő polgármestere, országgyűlési képviselő fogadott.  

Bicskén, a magyar kormány országjárásnak zárttá tétele ellentmond az M1 Híradó a hírének, miszerint bárki bemehet a rendezvényre. Bicskén mindez zárt volt, pedig országos szintű meghirdetése így szól: "A rendezvények, nagygyűlések nyilvánosak lesznek, azokon bárki kérdezheti a kormány minisztereit, államtitkárait." 

Mivel azonban a nem is bicskei és rossz teljesítményt nyújtó Tessely Zoltán polgármester népszerűsége igen alacsony Bicskén, talán kockázatos lett volna valóban nyitott, valóban meghirdetett rendezvényé tennie, mert akkor ott "megkaphatta volna a magáét", ami "nagy égés", de minimum kellemetlen lett volna a kabinet egy tagja, a főnökség előtt. Minden bizonnyal ezért élt azzal, hogy Országjárás "fórumát"zárttá tette, mert így kímélhette meg magát attól, hogy Bicskei város lakói  szembesítsék eddigi művével és a valósággal. 

Az Országjárás a  hírek szerint úgy jött létre, hogy Orbán Viktor miniszterelnök  "kiadta" a kabinet tagjainak: "el kell menni, és meg kell próbálni az emberekkel megértetni a helyzetet és a helyzetre adott válaszokat".

 

 Nekem a zártkörű sajtótájékoztatóra nem volt egyszerű bejutni, Tessely Zoltán harmadik titkárának (kettő van Bicskén, egy a parlamentben, és akkor most beszélgessünk a takarékos államról a székben hátradőlve) volt egyik feladata, hogy engem megpróbáljon nem beengedni. Nem járt sikerrel.  

A harmadik titkár, keresztneve Örs, azt mondta, ide csak regisztráltak jöhetnek be. Kértem, hogy regisztráljon engem.  Mondta, hogy nem lehet. Mondtam, hogy lehet, mindössze két tollvonás. Mondtam, ha nem regisztrál Örs, bemegyek regisztráció nélkül. Saját energiámból fordítottam arra, hogy idejöjjek és saját energiámat felhasználva írjak erről az eseményről. Ez a kormány országjárása, ami az országos hírek szerint nyílt, jómagam pedig szintén nyílt, magyar állampolgár vagyok, bicskei, tehát bemegyek. Ha nem tetszik, hívjon rendőrt, Örs, kiváló riportelem.  Igazolványt kért, én is elkértem az övét. Megmutatta tán parlamenti belépőjét. De ettől nem jutottunk előbbre. Így szépen fogtam magam, bementem, leültem a második sorba - minő bűncselekmény - , saját városunk, saját művházának kis termébe bemegy a bicskei a bicskei országjárás sajtótájékoztatójára. Mosolyogtam magamban, gondoltam, megvárom, mi történik.

Nemsokára érkezett Örs, igen, a harmadik titkár, ívet tett elém, melyre nevemet, a www.bicske.blog.hu nevét és e-címemet róttam. Örs végre ügyesen regisztrált ezzel.  

Kétségtelenül fejlődőképes, hiszen kezdetben semmiféle megoldást nem kínált a bejutáshoz, később azonban megtalálta a megoldást, amire talán makacsságom is késztette.  

Bencsik János államtitkár"valódi országjáró". Ő az a volt tatabányai polgármester, aki a határon túliak állampolgárosítására meghirdetett népszavazás elvesztése után gyalog ment a tatabányai Turul szobortól Csíksomlyóba, hogy ezzel kérjen bocsánatot a határon túli magyaroktól. Csíksomlyóban a hangosbemondón azt kértem: Bencsik János Tatabányáról kérem, jöjjön a Hármasoltárhoz! Bemutatkoztam, hiszen vándorlása során gyakran beszéltünk telefonon, megkérdeztem tőle, van-e kedve egyszer Bicskére, a könyvtárba jönni és beszélgetni erről a a 800 kilométeres gyalogútjáról úgy, hogy elhozza a kész könyvét. Járt is itt. )                         

Ma Bicskén mindannyian a kormány intézkedéseinek helyességét, szükségességét, fontosságát támasztották alá.

Az állam szerkezetátalakítása, a költségvetési hiány csökkentése a cél, amit ennyire nehéz gazdasági helyzetben nehéz létrehozni - fejtette ki Bencsik János.

Országvédelmi alap létrehozásáról adtak számot.    

2013. január 1-ig létrejönnek a járási hivatalok, de ezt akár előbbre is hozhatják - derült ki a tájékoztatóból.

A Bicskei Szó leginkább helyi vonatkozásokra volt kíváncsi, ezért az állam-átalakítás kapcsán megkérdezte, hogy a városunkban jelenleg is jól működő intézmények állami tulajdonba kerülésük után vajon számítanak-e az ott dolgozók és vezetőik szakmai tapasztalatára. A témához ugyanis hozzátartozik az az elképzelés, hogy Bicskén a könyvtárnak, a művelődési központnak, a zánkai tábornak és a tévének egy vezetője lesz.

Tessely Zoltán elmondta, hogy a döntésekben a kormány és a városvezetés is feltétlenül számít az ott dolgozók szakmai tapasztalatára és az átalakítás során komoly egyeztetések zajlanak majd. 

Dorkota Lajos kormánymegbízott elmondta, hogy a települések önkormányzati önállósága nem fog sérülni.   

Arra a kérdésre, hogy a régi és mai bicskei közösségeknek köszönhető Zánkán található Bicskei Tábor valóban állami tulajdonba kerül-e, Tessely elmondta, hogy ezek az aggályok a zánkai táborral kapcsoltban alaptalanok.

Ez az a mondat olvasatunkban garancia és vezetői ígéret arra, hogy a Balaton partján fekvő bicskei tábor Bicske város tulajdona marad.

A zánkai ügyet és kiválóan működő könyvtárunk, művelődési központunk a lapunk továbbra is figyelemmel kíséri.

Ezután, zártkörű országjárási fórum vette kezdetét a nagyteremben. Erre csak a meghívottak engedték be Bicskén, ellentétben asz egész országban kiadott hírrel.  

A Fejér Megyei Hírlap, a Helyi Téma, a Bicskei TV és a felcsúti Puskás Akadémia tévéje is  részt vett a fórumon is, ott keressék olvasóink a további részleteket az országjárásról.

   

       

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása