Egy bicskei időutazó

Címkék: budapest bkv

2016.05.03. 18:07

120 év, milliárdnyi kilométer a föld felszíne alatt. Nagy idők, saját gyerekkori emlékekkel leginkább úgy hozhat elő ez a kocsibelső, ha azokra az időkre gondolunk, amikor szüleink, nagyszüleink az Állatkertbe és/vagy a Fővárosi Nagycirkuszba vittek minket. Amikor megtanultuk, mi a különbség a földalatti és a metró között valamint megtanultuk a kéregvasút kifejezést, ami a metróval ellentétben kis mélységben halad az út alatti vonalán, lépcsőn megyünk le, akár a pincébe. 

13081785_1140823442636460_597840147_n.jpg 

1896.május 2-án adták át a kontinens első villamos üzemű földalatti vonalát. Ferenc József május 8-án utazott a királyi vonaton a 20-as pályaszámú motorkocsin. Alacsony padlós, a 30-as években már áram-visszatermelős rendszerű járművek szolgálták Budapestet 1973-ig. A BKV Zrt. a 11 -es pályaszámú járművet a 120-dik születésnap alkalmából ezen a héten éjszakai idő utazásra, nosztalgia vasutazásra állította ismét forgalomba.

13059467_1140824549303016_270099564_n.jpg

A bicskei Márton Imre, a BKV munkatársa segéd-vezetőként részese lehetett az időutazásnak:

- A múlt nemcsak a film a vásznon,vagy a múzeumi tárolók darabja. Május 2-a és 8-a között a www.bkv.hu oldalon minden információ megtalálható a születésnapi programokról. 26 éve dolgozom a Millenniumi  Földalatti Vasút (MFAV) munkatársaként, rengeteg élményem volt az évek alatt. Dolgoztam együtt a BKV legendás alakjával Pál Sanyi bácsival is, aki 50 éven keresztül szolgálta szeretett kéregvasútját. Szeretem a munkám, szeretem a földalattit, ez is egy szerelem.... A múlt záloga a jelennek és a jövőnek. Mindenkit szeretettel vár a kisföldalatti a jövőben is. 

13046242_1140821919303279_1864980507_n.jpg

- Köszönjük a képeket! 

- Szívesen. 

13059817_1140820179303453_1997729058_n.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amúgy a képek egyike sem a 11-es motorkocsi. Az első és a harmadik kép a 81-es VPK, az utolsó kép a 19-es motor.

(megj: a második és harmadik kép közti szövegrészben van valami kavarodás, azt érdemes lenne átolvasni)
A képek kb 50 átküldött képből lettek kiválasztva.
süti beállítások módosítása