A Pannónia Szíve közleménye néhány szerkesztői megjegyzésünkkel
Címkék: kerékpár etyek kerékpáros tessely csabdi
2017.03.31. 17:35
Bringaút és alagút
Megkezdődik a kerékpárút építése Etyek és Tarján között
Újabb szakaszához érkezett Pannónia Szíve – Etyek és környékének fejlesztése: hamarosan megkezdődik a kerékpárút-építés. Az újhegyi pincesor északi végétől Háromrózsa, Bicske és Csabdi érintésével Tarjánig tartó útszakasz 2,27 milliárd forintból készül el és egy különleges műszaki megoldást is tartalmaz.
Lezárultak a kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázatok és rendelkezésre állnak a szükséges építési engedélyek, így hamarosan indulhat a munka a kerékpárúton. A teljes szakasz összesen 36,4 km hosszú lesz, ennek során két híd, számos pihenő, kerékpártároló és parkoló épül. Emellett a szükséges pontokon a közvilágítást is korszerűsítik, helyenként napelemes megoldásokkal. „A tervezők folyamatosan figyelembe vették a turisztikai szempontok mellett a helybéliek igényeit is. (Bicske, Előhegy utcában is?! - a szerk.) Emellett a legideálisabb nyomvonalak és forgalomvezetési megoldások megtalálása érdekében fórumokon is egyeztettünk az út által érintett települések lakóival" (ez így elég pontatlan, mert a fórumokat nem hirdették meg sehol, csakis azokat a tulajdonosokat értesítették róla, akiknek birtokát közvetlenül érinti a fejlesztés - a szerk.) – beszélt a kompromisszumos megoldásokról dr. Molnár Krisztián, a beruházó Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács (VVVTFT) elnöke.
Az út többféle technológiával épül. Lesz új építésű, önálló vonalvezetésű aszfaltos kerékpárút, árvízvédelmi töltésen (egyben ártéren, 60-80 cm magas töltésen a kb. 3 m méter széles útburkolat - a szerk.) mezőgazdasági úton vezetett, szintén aszfaltburkolatú szakasz és a közút kiszélesítésével létrehozott kerékpársáv is. A településeken belül egyesített gyalog- és kerékpárút épül, néhány helyen pedig a mostani közutat teszik alkalmassá biciklis közlekedésre a burkolat kijavításával.
Az út legérdekesebb szakasza az M1 autópályán való átkelés lesz. Mivel szintbeli kereszteződés természetesen szóba sem jöhet, ezért a tervezők alagút építése mellett döntöttek a gyorsforgalmi út töltésén keresztül (két meglévő átjáró között - a szerk.). Az ún. átsajtolásos eljárással anélkül vágnak utat a szakemberek biztonságosan az út alatt, hogy ez a forgalmat akadályozná.
A közbeszerzési eljárások eredményei alapján a kerékpárutat az Útéppark Kft., míg az alagutat a Sycons Kft. építheti meg. A teljes beruházás összköltsége 2,27 milliárd forint, a befejezési határidő augusztus vége. „Ez az építkezés csak egy eleme a Pannónia Szíve névre keresztelt, nagyszabású infrastruktúrafejlesztési és turisztikai projektsorozatnak Fejér megye északi részén” – összegzett Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, a térség miniszterelnöki biztosa. „Etyek az első lépcső, ahol főként a falu borászati központjainak – Újhegynek, Öreghegynek, Kecskegödörnek és Körpincének – a rekonstrukciója zajlik. A tervek szerint a jövőben újabb etyeki helyszínek és más települések is forrásokat és lehetőségeket kaphatnak” – tette hozzá.
Az „Etyeki Gasztrosétány és kapcsolódó fejlesztések” projekt lebonyolítója a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács. A fejlesztések jelenleg épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, a forrást a magyar állam biztosítja. Az etyeki építkezések a Pannónia Szíve program nevű térségi turizmusfejlesztési program első ütemét jelentik.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Friss kommentek