Nagyon tetszett (nekem is) a police.hu híre, a bicskei rendőr főtörzszázlós és rendőrkutyájának összedolgozása a bagolymentésért.
Átvettem a hírt. Kicsit gazdagítottam és elküldtem a Magyar Madártani Egyesületnek. Azért tettem, mert szerettem volna megtudni, pontosan milyen fajta bagoly, mit kell róla tudni, hol olvasgathatnék róla. Egy külön posztban akartam volna ismét kitérni erre.
Az MME Közönségszolgálata elmondta, hogy ez egy erdei fülesbagoly fióka.
De azt is elmondták, mit kell tenni, ha legközelebb bárki magányos fiókát talál. A Bicskén élő igyekezetéről, emberi jóérzéséről, jószándékáról meg vannak győzödve. Amiről én alapból, hiszen régóta ismerem. Ez nem is kérdés. Jól nevelt kutyájának pedig eszébe sem jutott a fióka csontjait ropiként összetörni, hanem csak ugatta, jelzett a gazdának. Egyben jelenlétével kizárta, hogy környékbeli macska lakjon jól a helyszínen natúr bagolyszelettel.       
De álljon itt egy idézet a lejjebb linkelt cikkből:

"Az adatokból az is következik, hogy a települési fiókamentés alapvetően az emberek saját lelkiismeretének megnyugtatásáról, tenniakarás-igényének kielégítéséről szól, nem kis mértékben azért, mert sokan kicsi emberkéknek tekintik a madarakat, fiókákat – ami nagyon nagy hiba! Illetve nem akarják, nem tudják elfogadni, hogy a fiókák 70-80%-a mindenképpen elpusztul, el kell pusztulnia, ezért van belőlük ilyen sok – ez pedig a természet alap működési rendje, törvénye."

Amikor ezt elolvastam, márist tudtam, hogy tanáraink és szüleink is mondhatták ezt nekem más szavakkal. De már olyan régen volt, hogy elfelejtettem.  

Az alábbiakban pedig Magyar Madártani Egyesület Közönségszolgálatának válaszlevelének részlete. (Amikor a balesetveszély, az áramütés veszélyének elkerülése érdekében a kistószegi gólyafészek emelésének elvi és gyakorlati lehetőségéről kérdeztem őket (kezdeményezve azt), akkor is hozzájuk fordultam.

"Náluk (erdei fülesbaglyok)  igen gyakori hogy a fészekből kimásznak és a környező ágakon mozognak, de mivel ügyetlenek, ezért igen gyakran a földön végzik. Ott a szülők védelmezik és etetik is őket. Így a legszerencsésebb, ha esetleg vissza tudják vinni őt oda ahol találták. Ám ha több nap eltelt közben, akkor már nem biztos, hogy ott vannak még a szülők és testvérek.
Ha mégis visszaviszik, akkor egy sűrű ágú fára, tujára érdemes feltenni leginkább.

Mivel 2020-ban pont ő volt az év madara így háttéranyagnak nagyon jó lehet az alábbi cikk amiből több link is ered:
https://www.mme.hu/2020-ev-madara-az-erdei-fulesbagoly

Egy másik korábbi cikk is idepasszol:
https://www.mme.hu/a-lakossaggal-a-feszkelo-baglyok-nyomaban-1-erdei-fulesbagoly

Illetve minden fióka találása esetén egy nagyon alapos, összefoglaló cikkünk itt olvasható:
https://www.mme.hu/maganyos_fiokat_talaltam

Reméljük ezekkel tudtunk segíteni Önnek!
Anyagokat át lehet venni, lehet idézni is, csak a www.mme.hu-t mint forrás helyét szükséges megjelölni.

Üdvözlettel,
MME Közönségszolgálat"

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása