A "Sárgaház", az egykori menekülttábor épületében kialakított lakások építtetője felszámolta cégét. Ennek a cégnek a lakásban élők több millió forintot, 2-6 millió forint között fizettek ki előlegként. Olyan személy is van, aki már elköltözött a lakhatási engedély nélküli lakásából, amelyért ő 16 millió forintot fizetett ki. A  tóvárosi lakások 14-17 millió között voltak kaphatók. A gyermekes családok "szocpolt" akartak felvenni, ami megszűnt a kormány döntése alapján. Ezt 1 év múlva az új kormány minden bizonnyal visszaállítja. De addig és azután sem biztosan vehetik igénybe a lakásvásárlási hitelt sem, mert a felszámolt cég által épített társasház lakásaira még nincs lakhatási engedély. A lakók a felszámoló biztossal tartják a kapcsolatot, pontosabban tartanák. Mert telefonon nem elérhető, az ajánlott levelükre még nem válaszolt.

A "Tóváros Centrum" fantázianevű épületben 43 bicskei család létbizonytalanságban él. Ami biztos az életükben: a víz köbmétere 1300 forint és villanyszámla nélkül havi 70 ezer forint rezsit fizetnek. De nem a sárga csekken, ahogy azt legtöbben tesszük postai feladással a szolgáltató számlájára. A tóvárosi polgárok az építtető cég vezetőjének kezébe fizetik a rezsit a villanydíj kivételével, vannak olyan családok is, akiknek elmaradásuk keletkezett. Valóban volt a nagy társasházban olyan lakó, aki nem tudott rendesen rezsit fizetni. Őket ki is lakoltatták. Azonban a legtöbben állják a sarat, voltaképpen a jövedelmük jelentős részét ebbe helyezve. Karácsony előtt volt egy olyan durva húzás, hogy dupla rezsit kért a cégvezető, vagyis az 51 tóvárosi gyereknek nem nagyon volt karácsonya. (Mindezt egy családapa közölte munkatársunkkal, akit az izingantal@index.hu címen talál meg a cégvezető, ha az ügyben neki is közlendője van. A tóvárosi lakók is maguk keresték meg a társadalmi munkában és saját költségeire dolgozó újságírót, aki ezt a cikkét is azért írja meg, hogy az önhibán kívül bajba került bicskei családok életén segítsen, mert mint  mindenki, ő maga is volt már nehéz helyzetben.)

Februárban négy napra kikapcsolták a gázt. A második fűtés nélküli februári nap reggeléig ki lehetett bírni a hideget a gyerkőcökkel - mondja az anya -, de a második napon már bicskeiek menekültek Bicskére. Barátok, rokonok fogadták be őket otthonaikba.

A lakók úgy tudják, hogy közüzemi földgázt, vagyis a drágábbat használják. Egy lakó azt hallotta, hogy 22 család kilakoltatását tervezik, ez viszont szerencsére nem biztos, viszont elképesztő, hogy a bicskei kisgyerekes családok mit érezhetnek ebben a ki.....tt helyzetben. Ügyvédet már próbáltak fogadni, de nem vállalta az ügyet.
- El akarok menni ebből az országból - mondja a férfi a beszélgetés végén -, mert azt tudom, hogy ez a rendszer nem értünk van, nem értünk működik, embernek sem néznek bennünket, a gyest és a családi pótlékot támadják miliós havi fizetésűek ebben az országban, éppen azok életét támadják, akikre a haza jövőjét bízzák normális országokban. Utálom, ami itt folyik. És még a szocpolt is megszünteteik, ami brutális érvágás. Elszomorító. És én nem is dühös vagyok Tóni, hanem elkeseredett! Tudod, mi a különbség?
- Tudom.
- Na melyiket választanád?
- ...inkább dühös lennék én is.
- Keserűségem főoka pedig az a bennünk, a feleségemben és bennem fel-feltevődő kérdés. Hogy lesz  itt az én gyereikemnek jövője? Jó. Vannak olyanok, akik azt mondják, hogy tennem kéne az országért és akkor lehetne jövő. De én a családomért vagyok. Engem a családom jövője érdekel és a magyar családokból épül a magyar nemzet. Abból pedig Magyarország. Nekem azért a család az első, mert én jó munkásember vagyok, nem nagy pénzért dolgozom, de becsülettel. Nem vagyok én se gyárat privatizált egykori fejes, se multi. Csak egy állampolgár. Nekem nincs időm a politikára. Nem is hiszek benne, nem is értek hozzá, csinálják azok, akik abból élnek. Akik a hazából élnek és azt mondják, hogy a hazáért élnek. Na jó, egy-két embernek még el is hittem ezt egy pillanatra. És sokszor felálltam már életemben a padlóról. Ahová önhibából vagy éppen anélkül kerültem. De én már nem akarok a padlóra kerülni. Voltam ott eleget - fejezzük be a beszélgetést mi, fiatal magyarok, akik voltunk már padlón. Eleget.

A Tóváros Centrum lakói azt fontolgatják április óta, hogy segítséget kérő levéllel fordulnak határozott, szakszerű képviseletük megszerzése érdekében Bicske polgármesteréhez és minden önkormányzati képviselőhöz. - A lényeg az, hogy minél hamarabb intézzék el nekünk a lakhatási engedélyt, hogy a hitelhez hozzáférjünk és be tudjunk költözni a lakásba. Ennyi - mondják az ott élők. Meg nem erősített hírek szerint a Bicskei TV riportot készít az ügy minden szereplőjét megszólaltatva. Ez az írás pedig azért került nyilvánosságra a fiókból, hogy az összefogást oly gyakran emlegető és olyannyira kiemelő Bicske Városa is segíteni szíveskedjék a "tóvárosi" polgárokat. Ahogy tudja.

Izing Antal

Az cég vezetője írásban és telefonon is reagált munkatársunknak. Május 19-én találkoznak, a folytatás akkortájt várható. (A szerk.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása