Az érdemes művész, a Székely Mihály-emlékplakett és a Hűséggel a hazához érdemkereszt után Melis György-díjat kapott az idén 125 éves Magyar Állami Operaház évadnyitó társulati ülésén.

Az elismerést a magyar nyelv operaszínpadi meghonosításáért és műveléséért érdemelte ki. Az átadón meglepetésként Tessely Zoltán polgármester és Sulyokné Guba Judit, a kulturális bizottság elnöke is köszöntötte.

- Állandóan énekelgettem, szüleim, nagyszüleim szerint szép hangom volt - mesélte Bazsinka Zsuzsanna. - Bicskén, a József Attila utcába jártam Baba nénihez zongorázni. Ő vitt el énektanárhoz, mert úgy érezte, a hangommal lehet valamit kezdeni. Aztán klarinétoztam is a Bicskei Úttörőzenekarban, így a zenei alapjaim is meglettek.

Az operaénekesnő középiskolásként kezdte énekesi pályáját. A bicskei Vajda János Gimnáziumból felvételizett a Zeneakadémiára. Elsőre nem vették fel, de az Operaház akkori igazgatója így is munkát kínált neki. Ám Zsuzsa ragaszkodott a Zeneakadémiához, és másodjára fel is vették. 1989-ben diplomázott, azóta a Magyar Állami Operaház magánénekesnője.

- Tanulmányaim alatt szabad bejárásom volt színházakba és az Operaházba is. Nagyon megfogott a színpadi világ, és nem is eresztett el. Első fellépésem mélyvíz volt. Bicskén a szülői házban voltam, amikor egy autó gördült a ház elé. Értem jött a fővárosból. Közölték, hogy Kincses Veronika lemondta esti fellépését, és a női főszerepet nekem kellene eljátszanom. Még csak lámpalázas sem voltam, mert egyszerűen nem volt rá időm - idézte fel a művésznő, aki több mint hatvan szerepet játszott már el Magyarországon és Németországban.

A jelenleg is aktív szoprán énekesnők között az ő repertoárja a legnagyobb. Kedvenc szerepei közé tartozik Verdi Gildája, Puccini Pillangókisasszonya, Donizetti Lammermoori Luciája. A legkedvesebb azonban Erkel Bánk bánjából Melinda szerepe, amelyet először Melis Györggyel játszott.

- Bicske az otthonom, ide tartozom. Itt van a szülői házam. Amikor hazamegyek, úgy érzem, mindenkit ismerek az utcán. Kislányom is egyre több időt tölt a városban. Bicskei gyökerek nélkül nem lennék olyan, amilyen vagyok - vallja Bazsinka Zsuzsanna.

Forrás: Helyi téma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása