Csak az első félévben 12 százalékkal csökkent az utasok száma a székesfehérvári buszokon, így az éves veszteség elérheti a 210 milliót. Az önkormányzatnak kell helytállnia?

Amíg 2007-ben öt és fél százalékkal, 2008-ban nyolc százalékkal csökkent az Alba Volán székesfehérvári utasainak száma, addig idén közel 13 százalékos csökkenést mutatnak az adatok. Ráadásul az árkiegészítés mértéke 2006 júliusa óta változatlan, így az elmúlt években történt tarifaemelések sem tudták ellensúlyozni a bevételkieséseket. Mindez együtt vezetett oda, hogy idén több mint kétszáz milliós vesztesége lesz a cégnek - írja a Fejér Megyei Hírlap.

A városi szolgáltatások bizottságának keddi ülésén hosszasan foglalkoztak ezzel a problémával, ugyanis az Alba Volán tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. előírta, hogy a helyi tömegközlekedési szolgáltatást csak pozitív eredmény mellett lehet végezni, azaz a székesfehérvári önkormányzatnak kell ezt a veszteséget fedeznie. Amennyiben ez nem történne meg, a cég felmondhatja a szolgáltatást, és akkor közbeszerzést kellene kiírni. Ez azért nem célszerű - hangzott el -, mert jelenleg nincs versenyhelyzet, ráadásul az Alba Volánnal 2014-ig szól a szerződés.

Orosz István, a bizottság elnöke javasolta, hogy az önkormányzat "ne automatikusan tervezze be ezt az összeget a jövő évi költségvetésbe, hanem előtte készüljön egy pontos eredmény-kimutatás arról, mire mennyi megy el, s mik a veszteség pontos okai". Farkas László bizottsági tag emlékeztetett arra, hogy az Alba Volán minden évben jelezte, hogy nagyobb tarifaemelésre lenne szükség, de a városi közgyűlés ebbe soha nem ment bele, most ennek a levét isszuk.

Összevonhatják a Volánokat

Regionális autóbusz-konzorciumokat hozna létre a Volán társaságokból a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő - írja a Független hírügynökség.

Regionális autóbusz-konzorciumokat hozna létre a Volán társaságokból a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő - értesült a Világgazdaság. Az erről szóló javaslatot várhatóan december közepén nyújtják be a vagyongazdálkodási tanácshoz. A tervek szerint, hét Volán társaság vezérigazgatóját kérik majd fel, hogy jövőre koordinálják a buszok közlekedését a konzorciumok élén. A következő lépés pedig a Volánok összevonása lenne, a részletekről azonban még nincs döntés. Az egyik elképzelés szerint a kisebb társaságok a hét vezető társasághoz kerülnének, értelemszerűen regionális besorolás alapján. Elképzelhető az is, hogy a busztársaságok régiónként létrehoznának egy közlekedésszervező társaságot vagy egyesülés formájában alakulna meg a térségi közös cég. Szakértők szerint a Volánok csak az előnyét látják majd az együttműködésnek.

fehervaronline.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása