- Lehetséges iskolai átszervezés indul, amelyen a szülők, a pedagógusok, és az iskola fenntartója (jegyző és a képviselő-testület) is együtt gondolkodik - mondta lapunknak Bárányos József.

Néhány héten belül szülői fórumot kívánnak összehívni, ahol minden megjelent véleményét meghallgatják, minden kérdésre igyekeznek választ adni.

A bicske.info részleteket akkor közöl ebben a témában, amint több biztosabb dolog tudható a Szent István úti és a Prohászka utcai, két épületben működő bicskei általános iskola új struktúrájáról.

igazgato@csokonaialtisk.hu

+36 20 932 0635

Bárányos József igazgató kifejezte, hogy szívesen fogad minden írásos és telefonos véleményt, gondolatot, kérdést, tanácsot ebben a témában is.

Az info@bicske.info címre is várja szerkesztőségünk az érdeklődő leveleket.

Kérdésünk: Mire kíváncsiak olvasóink az iskola lehetséges átszervezésével kapcsolatban?

(ia)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az első hozzászólás cikkünkhöz a Facebook bicske.info klubjában egy anyuka részéről, melyet minden ezt követő érdemi hozzászólással közlünk az "együttgondolkodás" érdekében:

"Csak mondjuk április 11-én van a beiratkozás, és addig kitalálhatnák, hogy mit is akarnak, mert hát ugye, ha áttelepítik ide-oda a gyerekeket, annak nem biztos, hogy a szülök örülni fognak.( Én sem fogok.)
De ha tudnák a szülők mi fog történni akkor az elkövetkezendő két hónapban lenne idejük rendes iskolát keresni a környező településeken városokban a gyermekeiknek! (Én például azt is fontolgatom, hogy elköltözöm innen inkább, hogy biztosítsam a gyermekeim normális oktatását!!!!!)"

Erre reagál a következő, szintén bicskei anyuka:

"Csabdi, Alcsút és Mány szívesen fogadja a diákokat,a kicsiket is, nagyobbakat is!
Meg kellene gondolni, gyermekszám csökkenéssel is megéri átszervezni?
Nagyon nem támogatom, az ötletet!
A lányom érdekeit nézem és így jó, ahogy van!!!!!"

 

Ez a levél a bicske.info szerkesztőjének címére érkezett egy többgyermekes bicskei apától:

A szülők ingerültek, az információ elakadt, ha van, az nem világos, nem egyértelmű. Legutóbbi értesüléseink szerint integrációról van szó az általános iskolában. Az alsó tagozat kerül az 1-es iskolába, negyediktől mennek a gyerekek a 2-es iskolába. Osztályok az alsó tagozatban nem kerülnek összevonásra, marad a tanító néni is, de a felső tagozatban a kis létszámú osztályok tanulóit beolvasztják oda, ahova férnek még. Azaz, az az osztály, pl:. az 1-es iskolában, ahol 8 diák van, megy a levesbe, azaz a kettes iskola olyan osztályaiba, ahol még van hely. Jól értem? Ez az elképzelés? És a valódi célja az integrációnak mi? Az integráció csak duma. Varázsszó. Nem most és nem Bicskén kellene elkezdeni a romák integrációhját. A valódi cél költségcsökkentés? Mennyit kell spórolni az oktatáson, hogy a költségvetés megálljon a lábán? Miért az oktatáson spórolunk? Nem családpolitika van és családbarát kormány és önkormány ? És ezzel a lépéssel, mennyi tanár munkájára nem lesz a továbbiakban szükség? Azoknak a bére, összesen mennyi pénzbeni megtakarítást jelent? Gondolkodjunk "együtt"! Számoljunk "együtt"! Az oktatás minőségét ez a lépés nem befolyásolja pozitív irányba, sajnos. NEM ÉPÍT, HANEM ROMBOL. Azt, amit eddig felépítettünk Bicskén. Tehát jöjjön a matekóra!

Egy szülő elküldte a bicske.info-nak Bárányos József igazgató úr szülői levelét, hozzátéve ezt a megyjegyzést is: "ebből számomra nem sok minden derül ki a két iskolaépületről, ahová az egyikbe szinte csak romák járnak, a másikban főleg nem romák tanulnak."

Tisztelt Szülők!

Az elmúlt napokban az iskola jövőbeni helyzetével kapcsolatosan nyugtalanító hírek terjedtek el Bicskén. A hírek alapjául a következő tény szolgált. Bicske Város 2011- évi költségvetési rendelete értelmében a Képviselő-testület (...) kiemelt hangsúlyt fektet a településen (...) az óvodai és az általános iskolai oktatás és nevelés finanszírozására. Ezért a kötelező feladatai legoptimálisabb ellátása érdekében felülvizsgálja a közoktatás jelenlegi települési szintű rendszerét.
Mindezek érdekében intézményünk nevelőtestülete megkezdi azt a munkát, amely biztosítja a lehetőségek és az igények szerinti leghatékonyabb feladatellátást. Ez ügyben iskolai szinten még semmilyen döntés nem született. Szeretnénk, ha megindulna egy "együttgondolkodás", amely során természetesen számítunk majd a szülők véleményére is. Mindannyiunk érdeke az, hogy iskolánk tanulói (és szüleik), tanárai nyugodt körülmények között, mindenki megelégedésére végezzék munkájukat.

Kérem, hogy bármilyen kéréssel, észrevétellel bátran keressenek meg.

Bicske, 2011. február 21.
Tisztelettel:
Bárányos József
igazgató

"

Újabb szülői vélemény, amely nem pusztán a nálunk hírként megjelent "szerkezeti változásról" szól, hanem a jelenlegi helyzetről is:

"Integrációról " beszélünk minden I.sz. állt.iskolai szmk.gyűlésen.Ez egészen odáig fajult az idén(2010-11 -es tanévben)hogy mentálisan sérült és szellemileg sajnos mondjuk ki elmaradott gyermekek is kerültek az" egyik" első osztályba. Míg a" másik" első osztály ismét,mind évtizedek óta,válogatott értelmiségi szülők,tanárok gyermekeiből verbuválódott.

Ha tényleg beilleszkedésről ,elfogadásról beszélünk,miért nem lehet egyenlő arányban elosztani az első osztályokban a gyengébb képességű gyermekeket?

Miért nem lehet a több figyelmet igénylő problémás gyermekeknek egy speciális nevelővel ellátott kis létszámú osztályt létrehozni?

Akkor nem kéne végig szenvedni egy -egy jó képességgel megáldott ,esetleg négy év óvodai szolgálatot teljesített évvesztes gyermeknek,hogy most is olyan dedós módszerekkel hallgassa végig az anyagot, amit már a második nagycsoportos évben is unt az oviban.Miért nem lehet hogy haladhasson!!! Miért nem lehet, hogy ne kelljen öt percenként hátra fordulni,mert a (szellemi képességeit tekintve) nem oda való gyermek, kiabálásával, viselkedés zavarával sajnos öt percenként zavarja a tananyag leadását,a tanulás előre haladását??? It miért nem lehet integrálni???
Ez az osztály könyvelje el elsőbe,hogy mindig az utolsó helyen kulloghat??? Nyolc évig? Erősebb kollegiális összetartozást kívánok...régen még itt is működött.

Az osztályfőnökök, az igazgató úr ígéri,hogy második osztálytól más lesz! Aki nem ide való nem marad itt! Kérdés, hogy aki most ott van hogy éli meg a nagy reményekkel várt első osztályt? Ami ugye elindít minket az életbe egy hosszú rögös úton amit úgy hívnak: diákévek.

Felkészítés az életre példamutató tanárokkal, jó csapatszellemben.Régen volt gyógypedagógia speciális nevelési módszerrel, volt Néma Pali bácsi speciális nevelési módszerrel és minden a helyén volt!!! Úgy volt jó. Ha a két iskola gyermekei szét és utána össze lesznek vonva,a nagyok sosem tudják igazán megtanulni majd,hogy hogyan vigyázzanak kisebb társaikra,(lehet hogy így sem), a kicsik előtt nem lesz példa, hogy kell majd viselkedni amikor nagyok leszünk.Bár ez a példa is néha rossz(amit a felsősöktől látnak, de nem annyira).

Semmi esetre sem szabad a (társadalmat) gyerekeket szétszedni jóra és rosszra. Vállalja minden elsős osztályfőnök a jót és rosszat vegyesen.Azoknak a gyermekeknek pedig akiknek segítségre van szükségük, kapják meg .Ha nem az iskolába akkor az iskolán kívül,vagy speciális iskolába. Reménykedjünk."

Olvasónk egyetlen, elgondolkodtató mondata:

"gyerekek után járó szavazat, mi???"

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása