Kezdjük az egyes suliban történtekkel, talán 100-120 szülő lehetett jelen, amikor Bárányos József és Tessely Zoltán megnyitották a fórumot. Egy nagyon szép, csodálatos dia sorozatot nézhettünk meg, mint a csendes pihenő előtt volt szokás. Először elmondta: törvényi előírás, hogy integráltan legyenek a gyerekek az iskolákban, a nevelési problémás, hátrányos helyzetű és kisebbségi diákok maximum 15%-ban lehetnek osztályonként. Költség-hatékony módon kell működtetni a sulit és volt egy harmadik pont, ami megmagyarázta miért szükséges az átalakítás. Melyek lennének a SZÜLŐK, a mi elvárásaink a sulival szemben (ezt a szülői munkaközösségi elnök által összeállított anyagból szedték össze). A gyerekek biztonsága (se szóban, se fizikálisan ne bántalmazzák), a tanuláshoz és fejlődéshez való joga, a tehetség gondozás stb. kerültek szóba. Ezután jöttek a pedagógusok elvárásai, hogy szabadon taníthassanak, meglegyenek a feltételek és persze, hogy őket se érje atrocitás.

Utána következett egy szép terv. Felújítástól, két új játszótérről, új sportpályáról, új ebédeltetési rendszerről, parkolok létrehozásáról az iskola körül és reggelente rendőri felügyeletről. Más fajta iskolarendszerről beszéltek, a tehetséggondozás és felzárkóztatás hangsúlyozásával!

A mentor és pedellus program: ami azt takarja, hogy roma tanító foglalkoztatása, valamint egy személy munkába állítása, aki reggelente ellenőrzi a problémás gyerekek öltözetét. Beért-e időben az iskolába, van-e rendes felszerelése stb. Sőt, tartja a kapcsolatot a szülőkkel!

Következhettek a szülők: az első anyuka jó nagy hangon elmondta, hogy ő kertvárosi, egyik gyerek itt másik ott, és félti a kicsit a sok zebrán átjönni, hozni nem tudja, mert dolgozik, ezt többen felvetették, (régi bicskei Zoltán polgármester reakciója: 300 méter a két suli közt a különbség). Ő is külön helyre hordja a gyerekeit: iskola, ovi, csak azt ne felejtsük el, hogy az oviba 9-ig oda lehet érni, és nem késik el, viszont reggel közlekedni még kocsival sem egyszerű a két suli között.

Leszögezte nem spórolás, ami pénz megmarad az iskoláé lesz. A többi szülői hozzászólás is kb. a logisztikai megoldásról szólt, de nem akarták érteni a kérdést, azt szűrték le: minden jó ahogy van, aztán két cigány nő elmondta az ő gyerekei az egyesbe járnak és nekik itt jó nem cserélnék semmire. Egy másik szülő megkérdezte: a fiam osztályában előre láthatólag négy gyerek marad, a többi elmegy. A válasz: hivatalosan nem kereste meg őket senki, hogy átíratná a gyermekét, tehát nem is lehet igaz.

A Kettes iskolában Bárányos József mélabúsan kezdte a beszédet, hogy a tervét egy lufinak titulálták a szülők ami kipukkad vagy elszáll. Mert hitetlenek vagyunk... Itt az első fél óra ugyanaz volt: miben lesz más a suli, 37 osztály helyett 32 lesz a két épületben, így itt 16 osztály, így marad 8 tanterem szaktantermeknek, könyvtárnak, elfelejtettem írni, hogy pedagógus létszám kettővel csökken, ők önként mennek nyugdíjba, ezt nagyon kihangsúlyozták! Itt lesz kamerás megfigyelő rendszer, ha a szülök beleegyeznek. Iskolarendőr. Csendszoba a randalírozóknak, a túlkorosoknak külön tanítás délután, sőt felnőtt oktatás, mert sok embernek nincs meg Bicskén a 8 általánosa. Az osztályközösségek megmaradnak és maximum egy problémás gyerek kerül a mostaniak mellé osztályonként.

Pályáznak három dologra: ablakcsere, hőszigetelés, padlózat csere, tornaterem felújítás és valami informatikai pályázat, ahol minden teremben lenne projektor, internet elérés, laptop, ezek együtt kb. 150 millió forintot tesznek ki.

Következhettek a szülők. Egy nagyon jó szülői felvetés volt, ha a tanuló nem tanul, zavarja az órát, vonják meg a szülők szociális segélyét, ami mondjuk nem hülyeség, csak hogy áll ehhez a jog, melyik tanár mer majd büntetni, ha utána jön a szülő, hogy nem kapott pénzt, de ez már amúgy is tervezett volt az önkormányzatnál. De a legnagyobb problémája az volt itt a szülőknek, hogy nagy a létszám valami szakkörön és ezért abból legyen több, és hogy a tanárt ne használják ki, hanem adjanak neki fizetést, mert most is ingyen tart külön órákat. Közölték van iskolabusz. Hát valamelyiküket reggel feltenném rá ott a péró közepén, aztán utazzon. Két szülő is felállt agyondicsérve az új programot, az egyik az egyes suli dolgozója, aztán a szülői munkaközösség elnöke köszönte meg a rengeteg munkát, ami a tervben volt. Valaki felvetette, hogy mit szól ehhez 73 pedagógus, kitérő válasz érkezett, segítették a tervezést, nem is volt ez vita tárgya, megjegyzem, talán nem is lehetett vita tárgya abban az időben, ahol az emberek remegnek állásukért. Aztán Tessely Zoltán elmondta: mi hitetlenek vagyunk. És kell változtatni és igen. Ha nincs integráció, nincs semmilyen pályázati pénz. Így sincs. (Nem tudok olyan pályázatról, amit Tessely megnyert volna.)  Mert ez alapkövetelmény szerinte. Itt már ő kérdezte, ki hiszi, hogy ez egy vita alapját képezheti a bemutatott terv: kb. tizenöten jelentkeztek.

Pedagógust kérdeztem, őket valójában kérdezték-e. Szeretnék-e ezt? Mert arról volt szó a vezetői beszédekben, hogy ez 73 pedagógus által fogalmazódott meg. Válasz: "mi pedagógusok csak eszközök vagyunk ehhez".

Ez az egész egy rózsaszín szalaggal átkötött, szép marcipánba burkolt valami. A valósághoz semmi köze. Tessely szavazás előtt feltett kérdése nem volt világosan érthető, inkább körülményes volt.  

Ráadásul a 15 ember szavazata neki vicces módon elég is volt ahhoz, hogy odaszóljon Józsinak: - Józsi, megkaptad a szülőktől a támogatást!

Egy Olvasónk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása