Részletek...

 

Hölgyek,Urak!

Számomra igen nagy élményről kívánok beszámolni. A múlt hét elején felhívott, pontosabban felhívatta magát a Braunschweig-i Egyetemen tanuló fiam,hogy rövidesen felhívnak a BMW-től.(?)  Kis idő elteltével szól a szerkezet,bejelentkezett egy ember, hogy 29-én el tudnék-e utazni Münchenbe egy tesztvezetésre? Már majdnem mondtam az ilyenkor szokásos mondandómat, a 80 % -ot küldjék,a,többit igyák el,viszont oly meggyőzően beszélt a fickó,hogy kezdtem odafigyelni.Elmondta,hogy a fiúgyerekem kitöltött valamit a neten keresztül,és ez a jutalom jár érte. Mivel Németországból nem tudta volna megoldani az utat, ezért rám testálta a feladatot. Bólintottam a felkérésre,és máris úton volt a repülőjegy, csak le kellett tölteni.Küldtek egy program leírást is,amiben sajnos nem szerepelt az aznapi Bayern meccs megtekintése,de azért voltak érdekesnek tűnő dolgok.

 Szombaton,kora reggel fölkapaszkodtam a Lufthansa bánat tudja hányas számú járatára,és némi késéssel ugyan, de útnak indultunk.Azért a többes szám,mert  a másik magyar résztvevővel a gépen találkoztam.Miután felemelkedtünk,a Citadellát egy pillanat erejéig még láttam,aztán a felhők felett érkeztünk meg a Franz Josef Strauss repülőtérre, ahol is bődületes köd fogadott minket, no, biztató kilátások.

 A kijáratnál névre szóló táblával vártak ránk a szóban forgó autó egy példányával. Mire az Allianz Arenához értünk már hét ágra sütött a nap,és ez így volt egész nap, bár ha szabadtéri eseményről volt szó, azért a napos oldalt kerestük. A szállodába érkezést követő regisztráció és eligazításnál kiderült, hogy a kiválasztásnál nem az én korosztályomat favorizálták, sebaj.

 Kiosztották az autókat,ami az új 1-es sorozat 116 i jelzésű,közel150 lóerős,injektoros,6 gangos,isten tudja hányadik generációs navigátor és még jó néhány extrával felszerelt, amiből azért volt zavaró (ülésfűtés) is. Lehet,hogy a korom miatt,de nekem oda merték adni,ellentétben azokkal, akik kettesével, felváltva vezettek.

  Első lendülettel, a szükséges ismerkedés a (járművel), beállítások után indulás, és jó félóra közlekedés után egy szálloda parkolójában artista csoport produkcióját néztük meg, majd ugyanez a társulat meginvitált a tetőre, hogy onnan kötélen leereszkedjünk.Én nagyon szépen, angolul és németül is nagyra értékeltem a felkérést, de rendkívül udvariasan,határozottan át adtam a lehetőséget a fiatalabbaknak, ők sem mind éltek vele.Egyébként ebben a szállodában időzött ekkor a Nürnberg csapata. Mivel elfogytak a vállalkozó kedvű falról lemászók,közben ráadásul eljött az ebéd idő is,visszaautóztunk a városközpontba. Itt bizony a németek elkövettek egy szervezési hibát,nem volt parkolóhely foglalva! Egy óra kóválygás után,illegálisan a felújítás alatt álló Bajor Operaház  elé parkoltunk, amit azért útimarsalljaink később kiigazítottak. 

 Egy elegánsnak mondott,ámbár zsúfolásig telt étteremben elfogyasztott ebéd után vissza a szállodánkba, némi ejtőzés után következett a nap fénypontja,irány a BMW Welt. Odafelé az előttem haladó lengyel srác lemaradt, mögülem eltűnt a követő,ráadásul Artur,a lengyel,korábban fordult balra, és valamiért elkezdett sietni,én meg nem akartam tőle lemaradni,ennek következtében bizony jelentős kihágást követtünk el ami a sebesség korlátokat illeti.A következménye az lett ,hogy vagy 20 percet kellett várnunk a többiekre.A "pincéből" mentünk az épületbe,aminek a külleme egyszerűen káprázatos,érdemes rákattintani a kereső oldalra. Autó bemutató, a tervezés, a gyártás folyamatának bemutatása, a gyár termelésének mérföld kövei ,,étterem, ajándékbolt" és irtózatos mennyiségű ember.

 ...és ezután következett a MUZEUM, és ez szinte leírhatatlan. Az alapítástól kezdve autók, motorkerékpárok,repülőmotorok, F1, tökéletes állapotban,agyon glancolva, gondozva láthatóak hihetetlen mennyiségben, pazar körülmények között.

 A szemkápráztató látványosságok után újra a szállodánk következett, ahol egy kis ajándék csomag várt bennünket,természetesen BMW-vel kapcsolatosak az apróságok.Egy kis  rápihenés a vacsorára,és irány a BMW Világ étterme, ahol egy jól sikerült, jó hangulatú összejövetelen szicíliai vörös és burgenlandi rizlinggel öblítettük le a nap meg próbáltatásait, a meglepően jól sikerült kaja közben. Éjfél táján még kaptunk egy meghívást belvárosi sétára,hajlott korom,no meg a korai kelés miatt ezt már nem vállaltam,igaz a jóval fiatalabbak is így tettek.

 Reggel 9-kor jöttek értünk ,hogy a reptérre fuvarozzanak.Az autópálya egy szakaszán még megmutatta a sofőrünk,amire nekünk nem volt módunk,hogy azon kívül amit mi is tapasztaltunk,kb mit tud a gk,nos 210-220-at könnyedén produkált.

 Nagyon szívesen mellékelnék fotókat is,de sajnos a fényképező gép a kiszálláskor az autóban felejtkezett,reményeim szerint rövidesen hazatér.

 A gép ugyan időben érkezett,de a" szokatlan" autóm miatt egy kissé elkéstem a BTC szászhalombattai meccséről.

 

 Ha végig olvastátok,kösz!

 

 Ui: A Batta lefocizta a Bicskét.

 

A beszámoló első részében  csupa szépről és jóról írtam,ami természetesen tökéletesen fedi a valóságot.Azzal együtt,hogy 1 euro 50 centet sikerült költenem,meg némi parkolódíjat kellett fizetnem még itthon,voltak disszonanciák is az utazással kapcsolatban.
 Jó néhány alkalommal jártam már Németországban,de valahogy kimaradt a csapvíz ,sajnálatos módon most is elfelejtettem megkóstolni, de talán majd legközelebb megpróbálom .
Ha lehet még súlyosabb probléma,hogy először fordult elő,hogy nem ittam sört.(!)Ez már-már a felelőtlenség kategóriájába tartozik,de mentségemre szolgáljon,hogy vacsoránál nem hallottam a kérdést,a teraszon éppen cigaretta szünetet tartottam,ezért amikor a bort hozták,és rákérdeztek,hogy jó lesz-e,mivel nem akartam lemaradni semmiről,bólintottam,hogy ok. Igazuk lehet azoknak,akik szerint káros a dohányzás.Éjféltáján még próbáltam a hibát kijavítani,de a szálloda környékén három kocsma egyikébe sem sikerült bejutni.No sebaj,majd legközelebb.
 Sajnálatos módon a BMW is elkövetett egy szinte jóvátehetetlen  "hibát",ugyanis elfelejtették jelezni,hogy vigyem a fenébe ezt az agyonhasznált,számukra már értéktelen ,"ócskavas" számba menő vas darabot.Nehezen,de túltettem magamat ezen.
 Már tudom fotóval dokumentálni az utat,mivel röpke 3 nap után megérkezett az ott felejtett fényképező gép,igaz a fuvarnak nem volt honi résztvevője.

 Mindenkinek üdv!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gratulálok és nem rejtem el, h kicsit irigye is vagyok.
Azért csak egy pöttyet, mert nem az új M5-ös tesztpilótája volt, mert annak teszteléséért odaadnám bárki fél karját.
Egyébként tetszett a részletes és a hhumort sem nélkülöző beszámoló.
Gratulálok Józsi és a BMW Weltnél is sokkal jobban tetszik nekem az a háttérben húzódó tény, hogy egyetemista fiatok kinn tanul Németországban és "felhívott, pontosabban felhívatta magát"... Ave :)
süti beállítások módosítása