menakk_1406380523.jpg_1067x800

Szia! 

Most már két helyen van alátámasztva a vasúti felüljáró nagyállomásnál hogy le ne szakadjon. Ahogy elnézem a vasút fölötti gyaloghidat, nem adok neki sok időt és le fog szakadni. Egy katasztrófával akar a város szerepeln?i Ez nem tenne jót a városnak. Jó lenne,ha a Bicskei Járás székhely, mely járáshoz Felcsút is tartozik - a városvezetés és a MÁV most már összefogna és rendbe hozná a felüljárót. 

 Üdv:

egy bicskei lakos

 

Szia! 

Köszönöm leveled. 

Ez a nagyállomási felüljáró a MÁV Zrt.  tulajdonában és kezelésében áll.  (A Bicske alsó fölött ívelő viszonylagosan karbantartott Bicske város kezelésében és tulajdonában áll. Meg is látszik Bicske javára.) Ezt a nagyállomási öreg hidat, amit fotózni  voltál szíves - próbálta már átadni az önkormányzatnak a vasút, de a város okosan és érthető okokból nem vette a nyakába.

Ha szakad, a vasút okozza önmagának és minden a MÁV felelőssége lesz.  Persze, természetesen a városé is, melynek Országgyűlésben idejét jó pénzért múlató polgármesterének lobbiképessége nem ért el semmit ebben a kérdésben sem..

Ha példaképpen csak arra gondolunk, hogy a Kisállomáson szalagkorláttal vannak elválasztva a sínek, melynek változtatásáért horror baleseteknél szolgálatuk teljesítő tűzoltó és mentős bajtársak könyörögtek, de semmit nem tudott elérni 6 azaz hat esztendő alatt.  Hát akkor ezzel hogyan érhetne el bármit is?!

Feltételezhetően azért nem fordítanak rá pénzt, mert a Felcsúton átvezető vasútvonal kiépítése közben a vasútállomás teljesen átépül EU-s forrásból.  

A MÁV-nak biztos nincs rá forrása.

Ha az "intermodális" közlekedési központ kialakul, a felüljáró közúti aluljáróvá alakul, ismét megnyitva a vasút két oldalának átjárását, a tervek szerint gyalogos járda is lesz, a vasútállomás aluljárója is átér majd a Csákvári útig. Az intermodális varázsszó azt jelenti, hogy többféle megoldást vagy eszközt használó, esetünkben a többféle közlekedési eszköz állomását akarja jelenteni.    

Legyen így, legyen ilyen. 

Ami azt a tévhitet táplálja, hogy ez városi tulajdonú híd: az önkormányzat gondoskodik hó, jég továbbá avar és szemét eltakarításáról.

Hozzáteszem: külön kiváló figyelmesség volt a 80-as években épült híd tervezésénél, hogy akadálymentesítették. A lépcsősor mellett halad egy középütt kis lépcsős két szélen lapos, kerekesszék kerekeit fogadó felület. És bringabarát, mert nem kell a cajglát hónunk alatt föl- és lecipelni a grádicson. Amikor arra járok kerékpárral, remekül lehet feltolni és leereszkedni vele.

De most hogy mondod, inkább kerülöm az itteni átkelést. Mert ahogy a költő írja Az intés az őrzőkhöz című versében:  

AZ ÉLET ÉL ÉS ÉLNI AKAR.  

 

Barátsággal, I.A.     

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maximum újra sorompó lesz. 30 percen túl is zárva tartható. A mai fiatal felnőttek ezt a fogalmat már nem is ismerik.
süti beállítások módosítása