aaagyeriolajfuz.jpgA Barátság Horgászegyesület idén is lehetővé tette, hogy a Kossuth Zsuzsa Gyermekotthon csapata a vízparti vadonban táborozzon. Június közepe óta 4 szép példányt fogtak pontyból és 15 kiló kárászt.

Aki ott a parton áll és ül e két első képen, a tavalyi táborban azt mondta:

- Anti bá', ha kapcsi van csutkára, akkor tessék kiabálni, hogy kapcsi van csutkára, mert most el kell mennem, de inkább úgy szóljon, hogy kapcsi van Henrik, ne rohanjon ide mindegyik.

Ugyanő mondta el nekem a Csizmadia malaca című verset is és Neimarral volt elfoglalva.

 Henrik ebben a táborban a legfőbb pecabubu. Van róla egy olyan képem is, amikor ül  készség mögött, figyel, látóterében ott a sárga kapásjelző, de a tavat figyeli,   kezében mélytányér és törökülésben kanalazza befelé a pörköltes tarhonyát.

Richárdról nem készült képem, ezt sajnálom. Hallom róla, hogy rendes gyerek, csak el ne rontsák. Legyen mit ennie és kész. Kedves. Nyitott. Segítőkész. Az ő gondolatai saját tulajdonú egyenes és súlyos fémkardja körül forognak leginkább, amit a vikingek egyenes kardjához hasonlít. Beszélgetésünkkor fel van vele szerszámozva. A harcos tóparton is harcos.

Tizennégy gyermekotthoni növendék négy felnőttel érkezett a bicskei Barátság Horgászegyesület jóvoltából a Pócaljai-tó partjára, a vadonba néhány éjszakára. Néma Pál is elment hozzájuk idén is, kár, hogy nem mentem hamarabb. Döbbenetes, hogy azt a orkánszerű esőzést is nevelőjük katonai sátrába húzódva élték át, a természet lágy ölének éppen nem nevezhető körülmények között. Nyitott, fedett helyre húzódva néztem végig azt az esőt, tudtam, hogy többek között Kovács Zoltán - Zolkó bá' - barátom vezetésével ők már kinn vannak a parton és azt mondtam, a betyárját. Amikor kinn voltam náluk kerékpárral utolsó napjukon, köztük egyáltalán nem volt téma az orkán, "esett az eső, bementünk a sátorba, mikor elállt tovább horgásztunk". Kifogtak négy szép pontyot, 15 kilónyi kárászt, láttak fácánt, rókát, pockot, hattyút, mocsári teknősből bőven van. A felnőttek szemében minden egyes gyönyörködő körbetekintésbe vegyült egy némi fájdalom...

 Kérdeztem, éjjel nem fáztak-e. Mert én tegnap este a Zeneiskolások Fényhajó című szabadtéri, zenés színpadi játékát láttam és egy köszöntőben egyetértő nagy nevetés díjazta a "mirelit közönség" megszólítást.

Kosda Mária, a  tóparti hadtáp- és konyhafőnök azt mondta, dehogy fázott, rendesen felöltözött és adott másoknak is melegruhát. Pártl Tibor nevelő - Tibus bá' -, ahhoz a mindenképpen zúzós összevetés használta:

"Egyik éjjel 9 fok volt. A hűtőben 7 fok van."

Különben Kosda Marika bográcsban gulyást, lángost, lecsót, slambucot, pörköltet készített a szakasznak csigatésztával.  És persze sült halat. Felsorolását a konyha közelében horgászó Henrik, hátra sem fordulva, a tavat figyelve látta jónak kétszer is kiegészíteni:

- És csilis babot.

- Ízlett?

- Hogyne.

Ma finom tarhonyás hús volt kovászos uborkával, bográcsban elkészítve. Láttam utána olyan kajakómás jelenetet ebéd után, hogy három ifjú feküdt hason egymás mellett a partvonalra merőlegesen és mélyen aludtak. Fejükre kabát dobva. Azért nem fényképeztem, mert én ülve lustulva támogattam bendőm és keringésem nagy melóját.     

 A táborban csasztuska helyett rap íródott. Igen jó a szövege. Ha megkapom, azonnal közlöm. Ütős darab.

 A tábor mottója: "Fogjatok több halat!"  Ezt a mondatot érti ott a kastélyban, akinek értenie kell. Igaz?  

 

ia

 

aaagyerihenrikhattal.jpg

 

A 2015 Horgásztábor című rap Jurnyik Tivadar és Vince szerzeménye. 

Csupa kaland, vicc és mámor

2015 itt vagyunk újra

mindenki egyszerre húzza vonja

Gecseiné vagyok, menjetek pontyér'

Má' melegszik a víz és teli a kondér

Ha rajtam múlik haver, itt nem lesz éhes ember

De ne szójjá' be gyökér, fakanalam fegyver

Itt fekszem öreg, ez egy katonai sátor

Lóg má' a belem, ez a köcsög horgásztábor

Üti az agyam, eltörik a fogam

A talajba haraptam, na és akkor mi van?

Papus a nevem, a vén tengeri medve

Senkinek nincsen ekkora teste

A fejem akkora, mint egy harcsa arca

Nagy vagyok tesó, az Isten így akarta

A só feri én vagyok, Tivadar a nevem

Nyomom a gázpedált ha kell, ha nem

Este én vagyok a legnagyobb legény

De ha eljön a nappal, csak egy tehénlepény

Itt volt egy ember, kerek az arca

Mindenkivel mindig van valami harca

Reggeltől estig a véredet szívja

Rosszabb, mint a szúnyog, az agysejtet is írtja

Van itt egy srác is, a neve Vince

Magát a táborban Rambonak hitte

De a méret az, mi igazán számít

És ő mégis csak fürdetlen testével ámít

A nagy magas égből érkezik az ukáz

Kevés a pénz, de arra jól vigyázz

Mert ha kiapad a forrás, és nincsen több falat

Tudod mi a dolgod: fogjál több halat!

2015 horgásztábor

Csupa kaland, vicc és mámor

2015 itt vagyunk újra

mindenki egyszerre húzza vonja...

 

 

  

aaagyeriaksi.jpg

 

aaagyeriarzenal.jpg

 

aaagyeribogracs.jpg

 

 

aaagyeriebed.jpg

 

partltibor.jpg

 

aaagyerisatorbonti.jpg

 

aaagyerisatortavol.jpg

 

aaagyeritajkep.jpg

 

 

 

aaagyerifarviz.jpg

 

aaagyerieszik.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása