Amint az EU-forrást elnyerte a projekt, másfél év alatt elkészül az új  bicskei vasútállomás és környéke 

eu_zaszlo.jpg

Közmeghallgatást és tájékoztatást tartottak a Polgármesteri Hivatalban a „Nagyállomás” központú fejlesztések terveiről a Fejér Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Útügyi Osztály, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Speciálterv Építőmérnöki Kft. részéről.

 bicskecimer.jpg

Mindez része a Biatorbágy-Tata közötti vasútvonal mentén alakuló fejlesztéseknek, Bicskén 3-4 milliárdos főösszegű munkálatok indulhatnak az Európai Unió pályázati forrásaira támaszkodva.

A kormányzat kiemelt projektnek minősítette a bicskei fejlesztést.

Szinte biztos, hogy a Móricz Zsigmond utcai lakóknak rengeteg kellemetlenséget okozó murvabányászati homlokrakodás — lásd intézkedést követelő cikksorozatunkat — a továbbiakban nem fog működni a területen. Majdnem az utca végéig új járda épül. Kiderült a meghallgatáson, hogy nem teljesen utcavégig  tervezik a gyalogutat, de ez még talán változhat a lakók kérésére.

terv1.jpg

 

Az asztalra kiterített tervrajzot szemlélő utcabeliek kérdésemre hangot adtak örömüknek, s hogy bizakodnak a tervezettek EU-általi támogatottságágában és elkészültében.

Nem kisvasút. Ez az 1-es számú vasútvonal,… Ütőér. „Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vasútvonal, a MÁV és a GYSEV 1-es számú vasúti fővonala a budapesti Déli illetve Keleti pályaudvar és a Győr-Moson-Sopron megyei magyar-osztrák/magyar-szlovák államhatár között, Magyarország egyik legfontosabb vasútvonala. Engedélyezett sebesség: Kelenföld és Budaörs között 120 km/óra. Budaörs és Tata között 140 km/h. 

Korábbi, Bicske alsó akkori megújítását kijáró és kommunikáló írásunkban is rögzítettük: mutasd a kikötőt, megmondom milyen a város. Óriási, felzárkozó lépés lenne az Európai Uniós tagságunknak köszönhetően az európai színvonalú vasútállomás megépülése a felzárkózás jegyében.

Érdekes, hogy az épületben a Kormányhivatalnak, a Polgárőrségnek is lenne helye, valamint ABC is létesülhetne. 

A peronok alatti gyalogaluljárót szintén meghosszabbítják.

A területen autóbusz pályaudvar és forduló kialakítása is megtörténik, méltán a mai kornak megfelelő átszállási ponthoz. Nagy parkolók közlekedőtérrel, mozgáskorlátozott utasokat kiszolgáló parkolók megépülése várható. Útszélesítések, körforgalmak, kerékpárutak a tervdokumentációban.

Az állomás épülete egészen addig megmarad és kiszolgálja az utasokat, amíg be nem fejeződnek a munkálatok, végül elbontják az egészet. A helyén természetesen nem ugyanolyan és nem ugyanakkora vasútállomás fog épülni, mint amilyen valaha volt, hanem egy stílusjegyeivel annak emlékét megőrző épület.

terv2.jpg

A rossz állapotú gyalogfelüljárót — lásd cikkeink, olvasóink fotói, levelei — elbontják, helyette közúti, gyalogos, kerékpáros aluljáró épül, hogy a Szent István utat és a Csákvárit összekösse. A déli oldalon, ahol az aluljáró, a Csákvár út és a Kinizsi utca forgalma találkozik, körforgalom épül, ahogyan a főutca felőli oldalon egy sima „T” útcsatlakozás lesz.

A közmeghallgatáson a legtöbb lakossági felszólalás a vízelvezetés szükségességét érintette, a

Lucernás-árok szóba került az ott élők között. A másik ütközési pont a forgalmi tendenciák és súlykorlátozások területe volt.

 

Bár szervesen nem tartozik a "Nagyállomás" kiépüléséhez, de ez volt egy beszélgetőtársam első és jogos kérdése a közmeghallgatásról ez volt: lakott területen belül hangfogó fal kiépül-e a vasútpart két oldalán? 

Nem hivatalosan igen választ kaptunk, erre később visszatérünk. 

Ez a projekt csak a helyét biztosítja a keskeny nyomtávú kisvasút állomásának, ahogy annak idején a fehérvári vonat is onnan indult. Ebben a projektben csak a helyét biztosítanák a vasútállomás D-i oldalán, engedélyezése, tervezése most nem történik. Ide, a Csákvári úti kapun megnövekedő Bicskei Járásból érkező autóforgalom miatt több 201 férőhelyes parkolót is terveznek az egykori laktanya mögé. A Csákvári út forgalma jelentősen megnövekszik a főúttal összekötő közúti aluljáró miatt. Fontos azonban, hogy a Csákvári útról egy elkerülő útvonal is épül a Tatai útig. A közbeeső vasútvonal felett egy az Eocén-program során megépült még ma is ép hídszerkezet lesz kiépítve, felújítva — ez az

első híd, ami alatt Bicskéről Szár felé vonatozva átmegyünk. A Nagyállomástól nyugatra eső második híd állapota két éve is nagyon rossz volt, azt minden bizonnyal elbontják - hangzott el a helyszínen.  

Arról nem tudunk, hogy a felcsúti elágazásánál kiépítik-e végre a körforgalmat, aminek szükségességét blogunk minden ottani baleset hírének közlése alkalmával megemlíti. Természetesen nem része a bicskei projektnek. Ez a szóban forgó fejlesztéshez papíron semmiképpen nem tartozik, de valójában mégis.

A Csákvári út elején lesz, a Kinizsi sarok tájékán lesz a körforgalom. A Tatai útról a sínpálya felé bevezető földút, ami Móricz Zsigmond utcába is csatlakozik, amit a külső és belső bányarakodó megközelítése érdekében használnak-használtak, a Móricz Zsigmond utcai csatlakozásban műútként épül ki.

A külső rakodó működni fog, de lakott területtől távolabb kerül a belső rakodó — aminek megszüntetésének fontosságát, a Móricz utcaiak érdekeinek képviseletében a Bicskei Szó rögzítette először és rendszeresen.

Biztosan végleg megszűnik, a belső rakodó!

A Tatai útról becsatlakozó földút után kerül kialakításra. A homlokrakodó megszüntetése a közmeghallgatáson el is hangzott. Képviselőinknek korábban azt ajánlottuk figyelmébe, képzeljék el saját otthonaikat úgy, hogy a velük szembe szomszéd minimum tucatnyi telken utcahosszban őrölt, poros murvát vagoníroznak álló nap...

Hatott a jó bicskei szó.... Reméljük, ezen is túl vagyunk.  "Ez is megvan, még sincs este."

A Tatairól beérkező új úton is épül körforgalom, aminek egyik iránya a Móricz Zsigmond utca. A kiemelt nemzeti fejlesztés, aminek kijárásában Tessely Zoltán országgyűlési képviselőnek is munkája volt — véget vet a bicskei vasútállomás zugba zárt voltának és állapotának. Ugyan tartják magukat olyan kedélyes reményvélemények is, hogy Bicskére a kisvasút hozza a megújult Nagyállomást. 

Ennek azonban ellentmond, hogy évtizedek óta keresték elöljáróink a megoldást ,  az Európai Unió tendere révén most sikerülhet mindez a vasúti 1-es fővonalon fekvő Bicskén.

A pályázati siker után 1,5 év alatt elkészülnek.     

 

Izing 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása