Annyiban hasonlítanak egymásra, hogy valóban mindkettő javíthatja a nem szilárd burkolatú utcák járhatóságát, de a valódi útépítés terméke minden esetben minőségi, megoldja például a vízelvezetést, hiszen a szilárd útburkolatok komoly vízgyűjtő felületek. 

Bicskén a Losonci, Szondi és Hársfa utcákban különböző híresztelésekkel szemben nem történt útépítés csak útfelújítás.
Még a belváros széli Hársfában, ahol már régóta könyörög a bicskeiek blogja tisztességes útfelületért a lakókkal karöltve, még ott sem készült vízelvezető. Például olyan, ami a közelben csörgedező ér medrébe vezette volna a csapadékvizet a lejtőn... 
Ennek a városvezetésnek tényleg legkomolyabb utcaépítő munkája a kb ezer méter hosszú Kodály Zoltán utca minőségi megépítése volt. 
Még korábban, főleg Szántó János polgármestersége idején számos utca rendbe lett téve vagyis mára nem maradtak nagy utcák, nagy feladatok a mostani vezetésnek. 
A mostani és az előző városvezetésnél pedig talán még senki nem épített több járdát! 
Cikkünket azért írjuk, mert nem kaotikusan kellene fejükhöz kapkodni, és félig készre megcsinált utcákat kész utcaként kommunikálni minden kedves agitprop oldalon, hanem lenne egy tervszerű megoldás, ami éppen arra alapul, hogy 1990-től napjainkig már nem maradtak túl nagy falatok, nem maradtak igazán hosszú és széles építeni való utcák Bicskén. Maximum olyanok, amiket karban kell tartani vagy esetleges építési hibáik miatti problémákat elhárítani. C'est la vie. 
Csak egy öntudatos vezető kellene, aki leírja az istenadta népnek, nyíltan, bátran, hiszen a megbízást tőlük kapta, hogy a településen minden áldott esztendőben elkészít egy utcát, ezzel kapcsolatban naptárt is behelyez a királyi tévébe, lapba. 
1. Elsőként a Thököly utcával kell kezdeni, aminek lakói a malommal szembeni részen, (ott ahol történetesen Bicske egyetlen Kossuth díjas költője is született a hatos számú házban), mindig maguk gondoskodtak az út karbantartásáról, saját költségre. A malom mögötti Thököly részen pedig egy kisebb zivatar világháborús állapotokat produkál és veszélyezteti az ott élők vagyonát. 
Innentől betűrendes felsorolás olvasható. Ha bármit kihagytunk volna, légyszíves jelezzétek.  
2. Bajcsy utca (ahol beérkezik a városba a főnyomó vízvezeték)
3. Dobó utca 
4. Jegenye utca (a terület illegális hulladéklerakójának megszüntetése után) 
5. Madách utca 
6. Muskátli utca
7. Nagy Károly utca és tér (mégiscsak a nagy forgalmú piactér bekötői, a tér új és szép házakkal)
8. Petőfi tér 
9. Rigó utca
10. Téglagyár utca (bicskei társasjátékban lehet, erről tudják a legkevesebben elmondani, mely 3 utcával érintkezik)  
11. Tompa utca 
12. Törökverő  utca (ez fog ám kirúgni a kisvasútra) 
 13. Váradi Dániel utca
14. Virág köz          
Olvasónk jelzése szerint kimaradt listánkból a Petőfi Sándort utca!
Egy másik olvasónk 11. 28-án így ír: 

 

"Ezek is gyógyítandó utcák:

Ravasz László, Körösi Csoma..."

Lehetnek területek, részek, amik kimaradtak. Előre is köszi az építő visszajelzéseiteket. De a lényeg benne van és ebből is jól látszik, hogy nincs már olyan nagyon hosszú utca Bicskén, ami aszfaltmentes lenne.
Durván öt éves laza programban mindet rendezni lehetne. És valóban megalapozott, fagyástól óvott útburkolat épülhetne és csapadékvíz elvezetést mindig meg kellene oldani, nem úgy ahogy most csinálták.
Ha építünk, akkor talán tényleg építsünk.
ia 
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köszönjük! Jogos. Pótolva.
süti beállítások módosítása