Dr. Kovács Attila gyermekorvos és Agyagási Ákos tanár idén is teljesítették a nagymúltú triatlon versenyt. Az eXtremeMan Nagyatád 2020 hosszútávú országos bajnokságon célba értek a bicskei teljesítők.  Attila a 60-64-es korcsoporton belül a Top10-ben van! Agyagási Ákos és Hanich Tamás a "SebesBikák" pedig a 2 fős váltók versenyében győztek és dobogó legfelső fokára léptek. Tamás győri. Esetükben az volt a szép, hogy Ákos edzője és sporttársa is fellépett erre a dobogóra.
Dr. Kovács Attila elmondta, hogy valóban nagyon büszke az eredményére, de az is munkál benne, hogy általa mások is kedvet kaphatnak a rendszeres testmozgáshoz és egészségesebb életmódhoz. 

20200811_133852.jpg


"Sportoló orvosként ezt küldetésnek is érzem.
Szóval a lényeg az, hogy a januári csípőtörés, a vírushelyzet, és Luca lányom június 6-i esküvője miatt kevesebb edzés ellenére augusztus 8-án szombaton másodszor is sikerült szintidőn (ami idén 17 óra volt) belül végigmennem a nagyatádi IronMan-en (3,8 km úszás, 180 km kerékpár, 42,2 km futás).
A fő célom idén is csak az volt, hogy célba érjek, pici titkos vággyal arra, hogy jobb időeredménnyel mint tavaly. Erre az bátorított, hogy július 19-én a tatai OldLake Man középtávú (1,9 km úszás, 90 km kerékpár, 21,1 km futás) versenyen egyéni csúcsot mentem ezen a távon, 6:44:59 alatt sikerült teljesíteni (tavaly Tiszalökön 06:58:52). A futást különösen élveztem,háromszor futottuk körbe a tatai Öreg-tavat! 

Nagyatádra visszatérve: egészen jól indultak a dolgok, mert úszáson a tavalyihoz képest 7 perccel hamarabb sikerült kijönnöm a vízből, noha idén az uszodabezárások miatt még a többihez képest is kevesebb edzés jutott ebből a számból.
A bringa is egész jól indult, szép volt a táj, élveztem, a viszonylag sok szintkülönbség (640 m a 180 km-en) ellenére jól haladtam. Nagy hőség volt, így mint mindenki más, folyamatosan locsoltam magam a kulacsomból vízzel. És itt hibáztam: kb a táv harmadánál a víz a karomról belefröccsent a váztáskám oldalsó, hálós részébe ahol ott lapultak a frissítési tervem szerint gondosan kiszámolt sótabletták, amivel a verejtékezéssel elveszített sót kell pótolni. Szétporlottak és kiperegtek a helyükről. Egy ilyen versenyen a frissítés nagyon fontos a teljesítéshez, én egy mobiltelefonos alkalmazást használok https://www.enduraid.hu/, ami az adott verseny időjárási körülményei, a becsült verseny időtartam, intenzitás és a felhasználó testi paraméterei alapján számol. Nekem 8,5 liter vizet, 600 gr szénhidrátot és 21 sótablettát kellett (volna) magamhoz vennem az egész verseny alatt. A sóhiány eredménye hamar jelentkezett: a combfeszítő, majd a combhajlító izmaim is görcsölni kezdtek. Hogy ne kelljen leszállnom, próbáltam alacsony fokozatban egészen könnyedén, erőlködés nélkül tekerni, ami többé-kevésbé működött is, de persze nagyon lelassultam, így 7 óra 48 perc lett a bringa időm, 48 perccel gyengébb mint 1 évvel ezelőtt..
A futáson már ismét sikerült sóhoz jutnom és (habár az elején még ott is volt izomgörcsöm) végül nem is ment rosszul: 5 óra 9 perces maratont futottam még így fáradtan is, ami 19 perccel jobb lett mint tavaly.
Idén is Márti, a feleségem volt a segítőm és Orsi lányom, akiknek nagy köszönettel tartozom, a technikai segítségért, és a buzdításért is. A befutó előtt az utolsó hosszabb szakaszon még be is álltak mellém és néhány száz métert együtt futottunk (Orsi mezítláb:).
Végül 15:12:40 lett a befutó időm, még jóval a 17 órás szintidőn belül, de 25 perccel lassabban mint tavaly. Csalódott azonban egyáltalán nem vagyok, a nehézségek ellenére is nagyon élveztem a versenyt, a tájat a hangulatot a sporttársi összetartozás érzését, a nagyatádiak kedvességét. Idén is sikerült bekerülnöm a korcsoportom (60-64 év) belül a Top10-be. 

Ákostól ebben az évben is sok hasznos tanácsot kaptam a felkészüléshez, és nagyon örülök a fantasztikus sikerének (66 kétfős váltóból első helyezés!)."
Gratulálunk, Attila!

Agyagási Ákos és Hanich Tamás az Ironman távot váltóban teljesítették, nagyjából felezve.img_3364.jpg
"Három 1270 m-es kör volt, én úsztam az elsőt és a harmadikat.
Miután leúsztam a harmadik menetet, a depóban átadtam a chipet, ami az időt méri és Tomi kezdte az ún. nagy kört a kerékpárral, ami 94 km. Ebben ő az erősebb. Ezután nekem kellett 3 db 28,5 km-es kiskört teljesíteni. Miután végeztem,szintén átadtam a chipet a depóban és Tamás kezdte a maratont, ami nyolc, nagyjából 5200 m-es körből áll. 4-4-et futottunk, körönként cserélgetve a chipet. Annak ellenére,hogy váltottuk egymást kemény volt, viszont nagyon élveztük a versenyt! Plusz motiváció volt, hogy olyan nagyságok ellen versenyezhettünk, mint Flander Márton, aki az edzőm és négyszer nyerte meg egyéniben az országos bajnoki címet."
Gratulálunk Ákos és Tamás!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása