Amikor ma errejárva fotóztam, természetesen az egyik legjobb szánkópálya, a Bogya jutott eszembe. Ok nélkül. A lejtő miatt. Amúgy egy ifjú hölgy kérdezett minap, mit tudok erről, hogyan fognak itt elférni az autók mindkét irányba jövet-menet, ha a keskeny kis utcácska kerékpársávos.
Kérdeztem, szaggatott-e az a vonal vagy nem szaggatott. Mondta, hogy szaggatott. Azt feleltem, hogy szerintem minden marad a régiben, az az útburkolati jel a kerékpárosok és más közlekedők biztonsága érdekében készült. Ha ott abban nem megy biciklis, akkor annak területén is lehet kerülni és előzni.
Nyitott kerékpársáv, ez a meghatározása, így tartja számon a KRESZ.
Azon belül megy a kerékpáros a saját, jól felfogott érdekében, de ha nincs ott biciklista, akkor azt a sávot autó is simán igénybe veheti.
Vannak egyéb szabályok, ami alapján a kerékpáros infrastruktúrát ki lehet alakítani. Valami kellett ide is, hiszen a közelben jelentős kerékpárutak épültek és épülnek ki. Az egyik a szőlőhegyet kerüli, a másikon hamarosan akár a Balatonra is le lehet tekerni. Ha erre jár pl. egy két gyerekes túrázó család pl. helyismeret nélkül, legyen valami mellettük, legyen egy kis biztonságérzetük a különben is zúzós kis lejtőn. A Bogyán ilyen fért el.
Az utca talán elbírt volna egy külön kerékpárutat is. De az drága. Meg kell építeni. Legyen meg mielőbb! Mert itt átmenetnek elég a festés. Ami félmegoldás.
Remélhetőleg a felújító festés is rendszeres lesz.
S ha majd egyszer Bicske fő utcájának burkolata megújul, és az út szélén, a kerékpársávként számon tartott tartományban nem hordalék és nem kátyúk teszik nehezen járhatóvá főképpen kerékpárosoknak, az lesz ám a szép ott a szélesúton.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Friss kommentek