1988 májusában egy hajnalon érkeztünk meg postavonattal a Nagyállomásra,  mert a Közgázon voltunk. Ittunk elég rendesen akkoriban. Mármint bulikon. Így aztán egy hajnalon  jöttünk. De lehet, hogy koncertről érkeztünk vagy a Fekete Lyukból. Igazoltattak a rendőrök. Ervin belső zsebéből kizuhant egy félliteres tej a Táncsics utcában.  Hatalmasat szólt. A továbbiak Ervin tollából valók.     

 

- Ezt biztos lopták! mi?! - mondta a rendőr. 

- Dehogy! Pesten vettük!

- Ilyenkor? Na szórakazzatok. 

- Igen ott van éjjelnappali bolt!


A rendőr nem igen hitte, mert pl. nincs is érkező vonat. Mondtuk, hogy a postavonat korábban jött, de jöttünk mentünk a faluban, beszélgettünk, ez telt ennyi időbe.  De a rendőrök ellenőrizték az 50 méterre lévő boltot (Árpád utca). Szerencsére ott egy zárt, utcai bódéféleségben volt a tej amihez a tejesnek és a boltosnak volt kulcsa.

Mi pedig a "faluban" a központi ABC készletét dézsmáltuk meg akkor egyetlen egyszer vettünk el így bármit, de szerencsére ez a lehetőséget nem erőltette, látszott hogy nem hisz nekünk de legyintett és elengedett. 

Aztán az akkoriban a bulizásokkal együtt ébredező hitünk/lelkiismeretünk is megszólalt - hát nem kéne többet lopni, na. Hogy ez már azért züllés és mélypont valamint szutyok. 

Aztán befordultunk az utcánkba és a névadó nagy akácfák tövében egy pár hetes kis zsemle színű kutya vinnyogott-vacogott. 

Úgy éreztük ez valami jel. Minimum hogy ezzel most jóvá kell tegyük minden bűnünket  és az elmúlt éjszakát. És a rendőröktől való megmenekülés eufóriája is pörgetett. 

Na igen de ki vigye haza, én nem, mert engem apám kivág vele. 

Toncsi is tiltakozott, hiszen  nekik van már egy amúgy is rendetlen kutyájuk a Dugó, oda nem viheti.

Szóval egyikünknek se lehet, de mégis haza kell vinnünk.

Végül magamra vállaltam, végtére is én buktam le a rendőrök előtt, lesz ami lesz, de legalább annyira tartottam ettől mint félórája a fakabátoktól.

Aztán addigra teljesen kijózanodva, az az ötletem támadt hogy a garázsban egy dobozba beletettem a géprongyok közé, mivel a garázsnak még nem készült el a rendes ajtaja, csak egy fakeretre szögezett ponyva volt az ideiglenes ajtó, nem is volt zárva és alatta simán be tudott mászni egy állat

Aztán lefeküdtem, a Jóistenre bízva a többit. 

A számításom bevált.

Bélakutya irtó édes volt, egy kis barna, gömbölyű farkcsóválás volt az egész két csillogó szemmel. Anyám ujjongására ébredtem, aztán öcsém hangját is hallottam és apámnak sem volt egy rossz szava sem. 

Mire kikászálódtam az ágyból, délfelé, anyu már megetette, körben mosolygott az egész családom.

Én meg álmosságomra rájátszva, néztem meglepetten a kutyára. Elhordtam mindenféle korcsnak. Hogy minek kellett egy ilyet ide befogadni. Akkor már jobb lett volna valami rendes fajtiszta, mert öcsémmel korábban vadászkutyára ácsingóztunk

Aztán elmesélték, hogy a garázsban találták, odavackolta be magát, biztos valaki berakta a kerítésen

Alig bírtam, persze, leplezni az örömömet. A szobám ablakából néztem, ahogy családom pesztrálja és még apám is mosolyog

Persze, Toncsi is befutott délután. Furdalta a kíváncsiság, valahogy rögtön ráérzett a szitura,

- Hát nektek is van már kutyátok? - kérdéssel köszönt örvendezve. 

Erre persze elhordtam mindennek a családom, hogy fogadhattak be egy ilyen idomtalan húsgolyót?! Toncsi álszent pofával védte őket, hogy igenis aranyos és ha nem lenne kutyájuk ő simán haza vinné ( amocsok).

- Hát igy lehet rávenni valakiket és így lehet jócselekedettel üdvözülni �

Ez volt a Bélakutya története, mivel borzasztó barátságos volt, valaki kiemelte az udvarról pár hónapon belül, de ki lopna ilyen keverék kutyát, az is lehet hogy visszament a két akacfahoz egy éjjelen és megmentettette magával valami korhelyek lelkét újra ♻, recycling redemptions. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása