Néhány napja készült ez a két fotó, ami a Bicskei Szó Facebook-csoportjában váltott ki főleg szolidáris, egyetértő visszajelzéseket. Például azt, hogy nagyon megérdemlik a kézbesítők. A Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályához azért fordultunk, mert az olvasók megfogalmaztak  néhány kérdést, véleményt is. A választ teljes egészében idézzük a formaságok kihagyásával. 

404364444_913302650233108_9093623317437869517_n.jpg

 

404533363_913302606899779_5477858815419945822_n.jpg

 

"A Magyar Posta energia- és környezettudatos vállalat, folyamatosan keresi, hogy mely területeken tud energiát megtakarítani, és hogyan tudja a környezetterhelést minimalizálni. A Posta flottájának zöldítését szolgálja a nemrég beszerzett csaknem háromszáz darab új Neuzer elektromos rásegítésű kerékpár, amelyek már az idén szolgálatba állnak a kézbesítési átszervezésben érintett postákon és a kézbesítők hagyományos kerékpárjait váltják ki. A legfrissebb beszerzéssel és a korábbi években megvásárolt közel ötszáz darab pedálszenzoros kerékpárral immár 1704-re nőtt az e-bike-ok száma a Magyar Posta kötelékében.

Az elektromos rásegítésű kerékpárok komoly segítséget jelentenek a kézbesítőknek, hiszen elegendő kisebb fizikai erőkifejtéssel hajtani a nyomatékszenzoros kerékpárokat, az akkumulátorok pedig kisebb terhelés mellett hosszabb táv bejárását is lehetővé teszik. A társaság tervei szerint a következő években az összes kézbesítő hagyományos kerékpárját e-bike-ra cseréli.

 

Egyre nagyobb arányban találhatók meg a Posta flottájában triciklik és a kézbesítők körében népszerű elektromos meghajtású háromkerekű segédmotorok, a Kyburzok, nyitott háromkerekű segédmotor kerékpárok, melyek meghajtása elektromos motorral történik. Ezeket az alapvetően nyitott járműveket ugyan felszereltettük egy védő felülettel, azonban mivel a segédmotor alap esetben nem rendelkezik zárt utastérrel, a kialakított szerkezet bizonyos mértékig véd csak az időjárás hatásaitól.

 

A Kyburz típusú elektromos meghajtású segédmotor legalább AM kategóriájú (segédmotor kerékár) jogosítvánnyal vezethető. Az e-bike pedig egy elektromos rásegítésű kerékpár, a teljesítmény paraméterei alapján használata nem kötött jogosítványhoz.

 

Nem minden kézbesítő kap ilyen eszközt. Pl. vannak, akik gyalogosan vagy kerékpárral vagy e-bike-kal vagy kétkerekű (segéd)motorral vagy háromkerekű elektromos meghajtású segédmotorral vagy gépjárművel végzik a napi feladataikat attól függően, hogy az adott kézbesítő járásban  - annal nagysága, megközelíthetősége - melyik eszköz használata célszerű.

 

Vállalatunk mindent megtesz azért, hogy ügyfeleinket 21. századi modern megoldásokkal szolgálja ki, miközben mi magunk is fenntartható módon igyekszünk működni. Ezt célozzák a fent felsorolt járműfejlesztések is."

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása