Az FVMRFK Kommunikációs Szolgálatától május 29-én érdeklődtem, mert a bicskei OTP-ben bombariadó volt.

Kértem, hogy erősítsék meg vagy cáfolják a hírt Kérdeztem, hogy milyen intézkedések történtek az ügyben?

Van-e remény az elkövető személyének felderítésére? 

Másnap, május 30-án a válaszadásig szíves türelmet kértek.

Válaszom szerint engem ebben semmi nem sürgetett.

11 nappal később azt a választ kaptam, hogy keresik az elkövetőt....

"Elektronikus úton a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálatához érkezett megkeresésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy az ön által említett eset kapcsán ismeretlen tettes ellen, közveszéllyel fenyegetés bűntett gyanúja miatt indult büntetőeljárás a Bicskei Rendőrkapitányságon."

Feltételezésem szerint a 9-én zajlott választások miatt késett a válasz. Nem akartak riadalmat, feszültséget kelteni előtte.  A "foglyul ejtett állam" kifejezés által jellemezhető korszakban hogyan nézett volna a politika szegény rendőrségre, ha egy kisvárosi bombariadó elkövetése után azonnal úgy válaszol, hogy keresi a bűncselekmény elkövetőjét? De nem?! Micsoda stressz lett volna ebből itt, ami hatással lehetett volna a választásokra (?). Öncenzúra működhetett intézményi részről.  Elképzelem, milyen meggyőződéseket változtatott volna meg a hír... Kb. semmit. Itt amit a bicskei polgár eldönt, azt aztán eldöntötte, Nincs kecmec. Ha bárki ebből jól vagy rosszul ki akarja zökkenteni, még inkább elmélyül eredeti meggyőződése. 

Mert bizony kicsiny esélyű lehetőségként, de vélhettem volna borzasztó unintelligens, politikailag motivált elkövető okozta bombariadónak is.  De ha így van, miért 30-án, miért nem 3-4 nappal később tették? 

Inkább egy nagyon mérges ügyfél lehetett, aki majd' felrobban a helyzete miatt? Vagy egy szimpla felelőtlen, "vicces", aki nagy poénnak gondolja? 

Megértem, hogy ennek hírét kérés nélkül, önmagától nem publikálta a police.hu, mert hasonlóan az öngyilkossági halálhírekhez, a bombariadó hír is népszerűsítheti e cselekedeteket.

A bombariadó semmit nem old meg annak az elkövetőnek, akit pl. elkapott az adósságspirál. Aki pedig ezzel poénkodik, annak aztán tényleg semmi humora. Hallgatott volna inkább kabarét. 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása