– Milyen munkakörökben dolgozott eddig?

– Tatabányán születtem, 25 éve költöztem Szárra. Azóta is ott élek a feleségemmel és két gyermekemmel. Több évig pénzügyi területen dolgoztam, utána léptem a jogi pályára. Az egyetem alatt már a Komárom-Esztergom Megyei Bíróságon dolgoztam és lépdeltem előre a ranglétrán. Előbb fogalmazó, majd titkár voltam. Hat év alatt polgári, büntető-, közigazgatási, munkaügyi, cégbírósági, csőd- és felszámolási eljárási ügyszakokban is dolgoztam. Elmondhatom tehát, hogy a jog valamennyi területén otthonosan mozgok. A közigazgatásban operatív munkát nem végeztem, de bírósági oldalról komoly tapasztalataim vannak. Ezeket máshol nem lehet megszerezni, csak megyei bíróságon. Sajnos nem volt bírói státus Tatabányán, ezért pályáztam. Elhelyezkedhettem volna másik bíróságon, de nem szerettem volna eltávolodni ettől a vidéktől a gyerekeim miatt sem.

– Milyen elképzelésekkel érkezett?

– A legfontosabb, hogy a hivatali működés racionálisabb legyen. Ezt várja tőlünk a lakosság is: ügyfélként kezeljük őket, és ne tárgyként, az ügyintézés pedig minél egyszerűbb és gyorsabb legyen. Ehhez elengedhetetlen a belső ügymenet átalakítása, mert lehet, hogy valamelyik alkalmazott túlterhelt, míg a másik alig dolgozik. A jól működő területeket nem érinti majd a változás, de ahol gondok vannak, ott lépnünk kell. Nincs sok időnk, mert hamarosan költségvetést kell készítenünk. Az átszervezésben támaszkodni szeretnék az irodavezetőkre és a köztisztviselői karra, mert ez csapatmunka lesz a folytatásban is. Az átalakítás során korlátok között mozgunk majd. Egyrészt a költségvetés keretei, másrészt a testület által meghatározott 65 fős státuskorlát miatt. Ki merem mondani: ez nem egy felülről a hivatalra erőltetett változássorozat lesz, hanem közös döntés eredménye. Reméljük, a testület is rábólint majd a javaslatunkra. A másik fő cél az ügyfélbarát környezet, amit a jogszabályok is kikényszerítenek. Tartalommal kell megtöltenünk a jogi kereteket, hiszen az ügyfeleknek mindig a saját problémájuk a legfontosabb. Nekünk így kell hozzáállnunk mindenhez. Ha nem tudunk segíteni, akkor el kell magyarázni, hogy miért nem megy, és meg kell fogalmaznunk megoldási javaslatokat. Ehhez önjáró hivatalra van szükség, ami jól működik, és fej nélkül is gyors döntésekre képes. Eddig ezzel komoly gondok voltak, ezen mindenképpen változtatni kell, hiszen nem kell mindent látnia a jegyzőnek, az aljegyzőnek. Az osztályvezetőknek több felelőssége, joga és kötelezettsége lesz.

– Milyen hivatalt szeretne látni néhány év múlva?

– Reményeim szerint rövidesen olyan hivatal áll fel, ahová az embereknek nem teher bejönni, mert tudják, hogy a gondjaikra gyors, zökkenőmentes megoldást találnak. Két-három év múlva pedig nyitnunk kell az elektronikus közigazgatás felé. Ez sokkal kényelmesebb az állampolgároknak, és még gyorsabbá teheti az ügyintézést. Vannak komoly hiányosságok e téren, főleg anyagi okok miatt. Tehát van dolgunk bőven, de nem riadunk meg tőle.

Forrás: Helyi Téma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása