Olvasónk az iskoláról
Címkék: ír olvasó az iskola integráció szülői munkaközösség tessely
2012.03.12. 09:59
Olvasónk alapos beszámolót készített a szülői munkaközösség iskola "integrációt" értékelő fórumáról, hozzátéve: köszönettel tartoznak a pedagógusok jelentős többségének, akik becsülettel mindent megtesznek az iskoláért és tanulókért és nem tehetnek a város intézkedéseiről. Ami működik az iskolában - írja olvasónk -, kizárólag a pedagógusok érdeme.
"Az integrációval kapcsolatos szülői munkaközösségi gyűlés valós történései:
Az összejövetelt Hajdu Csilla a szülői munkaközösség elnöke nyitotta meg, bemutatta a
jelenlévőket:
Tessely Zoltán polgármester, Bárányos József iskolaigazgató, a három igazgató helyettes
asszony és Sulyokné Guba Judit képviselő!
Zárójelben jegyzem meg, hogy jelen volt még a bicskei Jobbik szervezetének képviselője
és Lukács Róbert úr is, de mivel nem tagjai a munkaközösségnek és nem is járnak oda
gyermekeik, ezért a szülők hangot adtak nem tetszésüknek, mivel ez nem egy pártpolitikai
gyűlés, hanem szülők akik pártállástól függetlenül a gyermekeik jövőjének érdekében
gyűltek össze. És az aggodalmunk jogos volt, mivel megszületett egy cikk, ami nem tükrözi a valóságot, a tényeket, kiragadott a több mint két órás összejövetelből momentumokat, amely jó színben tünteti fel a vezetőséget, de a problémákról egyetlen szót sem írt. (Hozzá kell tennünk azonban azt, hogy Lukács Róbert az iskolát támogató alapítvány társadalmi elnökeként dolgozik - A szerk.)
Az Elnök Asszony először felolvasta a tavalyi levelet, amiben a szülők leírták elvárásaikat
az iskolával szemben:
- parkolók
- játszótér a Prohászka úton
- több ügyeletes tanár, főleg a mosdók környékén
- gyermekek holmijának megőrzése
- rendőri jelenlét
- fellépés a rendbontók ellen
- egy bizalmi személy, akinek a diákok elmondhatják panaszaikat név nélkül
- tehetséggondozás
- oktatás színvonala ne csökkenjen
- tanító választás
- kamera rendszer
Ezután felolvasásra kerültek a szülői levelek, amelyekben több szülő véleményét
gyűjtötték össze, körül-belül 40 levélből, azokat, melyeket fontosnak tartottak az szm tagok!
- Az iskola épületek és testvérek problémája nem megoldott, mivel, ha a nagyobb gyerek viszi
reggel a kicsit, a kicsi vagy nagyon korán ott van, vagy a nagy késik el!
- Az iskolában és a buszmegállóban történő atrocitások
- Ráerőltették a gyerekekre a fakultációkat nem választhattak maguk
- Az elszaporodott iskolai lopások, és a biztonsági őr bárkit beenged, nincs a helyén
- A wc-kben nincs retesz és a gyermekek nem tudják, kulturáltan egyedül elvégezni a
dolgukat, párosával járnak wc-re, így egyikük tartja az ajtót
- A bántalmazások elkerülése végett többen órán kéredzkednek ki a mosdóba, amit
rossz néven vesznek a pedagógusok
- A gyerekek kerülő úton járnak iskolába, mert félnek a nagyobbaktól
- Szünetekben a gyengébbeket kikezdik
- Romlott az átlaga az alsós osztálynak
- A levelekben szerepelt a molesztálás és fogdosás problémája is.
Az elhangzott pozitív dolgok:
- Nagyon szeretik a gyerekek az interaktív táblát
- Kisebb létszámúak az osztályok, így több figyelem jut a gyerekekre.
Ezután felszólalhattak a jelenlévő szülők:
- Az alsósoknál a reggeli és délutáni közlekedés baleset veszélyes, szükség lenne rendőri
jelenlétre, mert az autósok nem tartják be a közlekedési szabályokat, a zebrán átkelni
veszélyes.
- A felső tagozaton a wcben és az udvaron a molesztálás és dohányzás problémája, a wcre
nem tudnak a kisebbek eljutni, mert megfenyegetik őket.
- A real tanodás buszon többen a bántalmazzák a kisebbeket, segítség nincs. ( Ezt Szent
László iskolás ismerősöm is panaszolta: a fia nem akar járni, mert minden alkalommal
bántalmazzák, sőt volt olyan eset, hogy a két bántalmazó egymást is ütötte, hogy nyoma
maradjon és beárulták a kicsit, hogy ő tette, a szerencsétlen vétlen, megfélemlített gyerek
kapta az edzőtől a büntetést, míg a másik kettő remekül mulatott ezen).
- Egy apuka elmondta, már két fia végzett itt, szerettek idejárni, nagyon jó gimnáziumokba
vették fel őket, a legkisebb gyermek, most negyedikes, az oktatás színvonalával nincs baj,
de az összevonás óta a gyermek nem akar idejárni, mivel zaklatják, lelki állapota romlik, és
reméli, hogy az ötödik osztályt már nem itt kell kijárnia! (Bárányos József reagálása: biztosan
van ilyen probléma, meg kell tanulnunk együtt élni, és reméli, meggondolják, bizalmat
szavaznak az iskolának és itt marad a gyermekjövőre is)
- Pozitív felszólalás is volt, egy anya köszönte meg az alsós tanárok áldozatos munkáját,
mivel látássérült kislánya jár ide.(ez az alsós tanító nénik érdeme, akik mindenben segítik ezt
a kislányt)
Újabb édesapa panaszát hallhattuk: a lánya osztályába járó kezelhetetlen gyerekkel
kapcsolatban, nem lehet tőle tanítani nem lehet fegyelmezni, az egész osztály átlaga romlik,az egész osztály bűnhődik miatta. Igazgató azonnal reagál, tanköteles kitenni nem lehet, szülő nem hajlandó együttműködésre, így sem magán tanuló sem délutános nem lehet, nem tudják megfegyelmezni, nem tudnak vele mit kezdeni, más iskola nem hajlandó átvenni.
Következett a polgármester felszólalása.
Elmondta miért van jelen az önkormányzat is ezen a gyűlésen. Ez egy jelentős változás,
ami szükségszerű volt. Találkozott óvónőkkel, tanítókkal, tanárokkal: tantestületek
támogatják a változást! Bicskén a hátrányos helyzetűek száma csak kicsiben tér el az országos átlagtól. A szülők kisebb csapata állt csak ellen a változásnak (hát ezzel azért vitatkoznék, nagyon kevesen támogatták a változást, a többség maradt volna a régi jól bevált szokásoknál), de ez természetes és helyes, hogy a szülő védi a gyermekét, hasznos is volt az ellenállás a modell kiépítésénél!
Szerinte a szülői elvárások megvalósultak (a tárgyi és anyagi feltételeket nem is vitatjuk, a problémánk a gyermekeink biztonságával van, ami szerintük nem létező probléma)
Mélyen elutasítja a szülők visszhangjait, mivel nem tudjuk mennyi munka és pénz van
benne a nyáron elvégzett munkálatokban.
Ezután sorra vette a tavalyi szülői levél elvárásait, és a mostani levelek felvetéseit is:
- Megvalósult a játszótér a Prohászka úton, van parkoló az Arany János utca sarkán.
- A másik épületben végre szaktantermekben tanulhatnak a diákok.
- A tornatermi beruházás közel 10 millió forintból valósult meg!
- Az iskola busszal voltak problémák, ezért egy gyors döntéssel megváltoztatták a
menetrendjét.
- Túlkorosok délutáni oktatása is megvalósult, ott van rendőri jelenlét.
- Hogy a gyermekek elmondhassák a problémáikat pedagógiai jellegű probléma, nem az
önkormányzat feladata.
- Tehetséggondozás sikeres, mivel az idei felvételi eredmények és a Vajda próba is jól
sikerült, jobbak, mint a tavalyi eredmények!
- Támogatja az igazgatót abban, hogy meg kell tartani a legjobbak eredményeit ezen a szinten.
- Pénzeszközöket nem vontak el az iskolától, a költségcsökkentések eredményeit az iskolánál
hagyták.
Amit ígértünk teljesítettük! ( egy kis kitérő: gyorsan hangozzanak el a kérdések
felvetések, mert neki fél 7 kor már egy másik összejövetelen kellett volna lennie, hát kb
egy fél órát szánt egy ekkora horderejű dolog megvitatására, vagy gondolta elég a saját
álláspontját elmondani, arra ennyi idő is elég lesz)
Szülői levélre való reagálás:
- Szabad iskola választás van, egy iskolája van a városnak szabadon választhatják, így is úgy
is abba jár a gyerek, ez eddig sem volt másként,mikor kiigazítottuk, hogy épületet szerettek
volna választani a szülők, ez sajnos nem megoldható. A testvérek problémája szerinte csak
a szülők problémája, hogy két helyre kell elvinni a gyerekeket! ( Esetleg az eszébe juthatott
volna, hogy nem mindenki 8 órára jár dolgozni, hanem 5-re, 6-ra és akkor a gyerekek
kénytelenek egyedül eljutni az iskolába, vagy nem mindenkinek telik autóra, így gyalog kell
megközelíteniük mindkét épületet)
- Fakultáció ügyben nem tud válaszolni, az majd a pedagógusok feladata lesz!
- Wc retesz, sajnos eltűnnek, elvesznek, elromlanak, ez egy fontos probléma, a
gyermekeknek is joguk van nyugodt körülmények között elvégezni a dolgukat, három
felkiáltó jelet tett, meg kell oldani!!!
- Erőt fítoktató gyerekek: nem gondoltuk, hogy azonnal megoldódó probléma, esetleg
a szülők adjanak javaslatokat a megoldásra! ( Jó fej!!!) Szerinte ez egy fradiszindróma,
összesen 5-6 család van csak az egész városban, akikkel nem tud mit kezdeni sem az iskola, sem az önkormányzat, a helyi cigányvezetők segítségét is kérték, de az alapvető higiéniai, felszereltségi dolgokat sem hajlandóak teljesíteni!
- Molesztálás, fogdosás, dohányzás: iskola vezetését kéri a megoldásban!
- Real foci: kísérő tanár biztosítása, (de ennek anyagi feltételei nem biztosítottak)
Igazgatónk is reagált a levelekre:
Egy jól működő kapcsolathoz három dolog kell: szülő, diák, pedagógus. A szülőknek a
jó hamar megszokottá válik és csak a hibákkal foglalkoznak( itt jegyzem meg, igen szép és jó
az új játszótér, az interaktív tábla, a szép tornacsarnok, de a szülőnek az első és legfontosabb,
hogy a gyermeke, akit épen és egészségesen letesz reggel az iskola ajtóban délután úgy is
kapja vissza minden holmijával együtt)
Minden gyermeket be kell fogadni a pedagógus nem válogathat, meg kell tanulni együtt
élni! ( Hiába akarunk mi békésen együtt élni, ha vannak olyanok, akiknek esze ágában nincs
beilleszkedni, és nem akarnak a társadalmi normáknak megfelelni, sőt nagyon jól tudják,
bármit megtehetnek, mert nincs megtorlása a tetteiknek)
Négy dolgot ígért:
- Pénzelvonás nem lesz, 300 millió helyett 380 millió a költségvetése az iskolának, ebből 60 millió az étkeztetés, de még így is 20 millióval jobb az idei év.
- nem valósult meg az alsóban a kamera rendszer a tanítók tapasztalatai alapján nincsen rá szükség.
- parkoló van, de nem használják a szülők, ha lehetne, az aulába beautóznának a gyerekeikkel
- a pedagógiai feladatokról nem hangzott el kritika, ennek nagyon örül ( miért is lenne a
tanárok nem változtak, ők ugyan úgy szívvel lélekkel tanítanak, mint eddig, ez az ő érdemük, nem másé)
Reagálás a szülői levelekre:
-A fakultációs beosztás szakmai feladat, a tanár tudja miben jó a gyermek, de senki sem
tévedhetetlen!
- 10 lopásból 9: elhagyta a gyerek, de egyszerűbb otthon azt mondani ellopták (megjegyzés:
az elhagyott dolgok megkerülnek, nem válnak semmivé!)
- Wc retesz megoldjuk, milyen igazgató lennék, ha nem találnék megoldást!
- Tapizás molesztálás: azok a lányok, akik miniszoknyában és mellüket alig takaró toppokban
járnak, felhívják magukra a figyelmet, felkérés keringőre, aztán meg nem győznek sikongatni!
(gondolom ezek a lányok nem is panaszkodnak otthon ezekért a dolgokért, és valószínű a
szüleik is tudják, miben jár el a gyerek! Feltételezem a normálisan öltöző és magát megvédeni
nem tudó lányok panaszkodnak ezért szüleiknek! )
- a real tanodában sportoló gyerekek egy részét a kisebbségi önkormányzat választotta ki, a pedagógusok őket nem javasolták, értük felelősséget vállalni nem tudnak! De a kísérő tanár megoldott!
A végén még elmondta nem tehet különbséget gyermek és gyermek között, a két iskolában
vannak mentorok, akik kapcsolatot tartanak a családokkal, a családsegítővel, és rengeteget küzdenek a gyerekekért! (köszönjük nekik!!!)
Végül a polgármester a következőkre tett ígéretet:
- Prohászka utcai kijelölt gyalogos átkelőnél biztonság megteremtése, ezért felveszi a
kapcsolatot a rendőrkapitánnyal.
- Egy szülő elmondása szerint az osztályokat kísérő és segítő szülőktől látogató jegyet kértek
az uszodában, ennek kivizsgálása.
- Az étkezési befizetéseket lehessen egyszerűbb módon átutalással fizetni!Igazgatónk ennek
megoldására körülbelül egy hónapot kért.
- A kapcsolattartás legyen hatékonyabb, modernebb a számítógépek világában.
Az utolsó és legfontosabb mondat, a nem rég szárnyra kelt szülői levelek (pont a
beiratkozások közeledtével) nem igazolódtak be, de mégis el lehet tántorítani a szülőket ennek
az iskolának a választásától, és ez akár komoly anyagi nehézségeket is okozhat!
Összegzés: Valóban teljesültek a tárgyi feltételek, de a szülők nem nyugodhatnak meg,
a gyermekek védelme nem megoldott, mivel ez a probléma szőnyeg alá söprődött, a szülők
konkrét kijelentései, mint például elviszem a gyerekem, nem került korrekt megválaszolásra
vagy esetleg netalántán megoldásra! Ezek nem létező problémák! Csak akkor nem értem
miért van felháborodva a bicskei traumatológus, mikor egy sérült gyermek kerül hozzá
ugyanazon a napon, ugyanabból az iskolából, ugyanúgy bántalmazás miatt nem elsőként és nem másodikként??!!
Talán el kellene gondolkodnunk és nem csak nekünk, hanem iskolánk és városunk
vezetőségének a megoldás megtalálásában, mert hosszútávon kifizetődőbb lenne véget vetni ezeknek a dolgoknak, mint tagadni a létezésüket! Mert egyszer borul a bili, vagy egy nagyon nagy szerencsétlenség történik és akkor már késő lesz orvosolni a jelen helyzetet!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal
Ti-mu-r 2012.03.12. 12:57:43
Én szerintem a polgári engedetlenséget kellene kipróbálni. Egy hétig 5oo gyerek nem menne iskolába, majd elgondolkodnának a vezetők.
Tamara Jagello 2012.03.12. 20:24:58
csak egy bicskei 2012.03.13. 09:15:05
szmoli 2012.03.13. 13:45:06
Ti-mu-r 2012.03.20. 09:10:01
Mindent kommentelővel egyetértek. Amig végleg el nem fajulnak a dolgok.
Már pedig a nyári szünet előtti hét pont jó lenne egy ilyen akcióra. Aztán gondolkodjon a vezetés, ha egy héttel rövidebb lesz a tanév, de addig is ostromolni kell őket.