Örömet jelent, amikor helytörténeti dokumentumokat közölhetek olvasóink jóvoltából. Ez a jegyzőkönyv 1956 novemberében, a bicskei Állami Mezőgazdasági Gépállomás, akkor Kirov, jelenlegi - reméljük immár állandó nevén - Tatai úti telephelyén keletkezett. A Gépállomási dolgozók követeléseit tartalmazza.  

Ezt a kincset Pityesztől, anyakönyvi nevén Ódor Istvántól vettem át ma délelőtt a Vasvári utcában. Köszönöm! Az eredeti példányért nem mertem volna felelősséget vállalni, ezért a másolatot digitalizáltam, ami az eredeti gépelt oldal festékpecsétes hibáit is őrzi. A másolatot kedden átadom a Nagy Károly Városi Könyvtár kiváló helytörténeti gyűjteményének, ahogyan azt Ódor István úrral is megbeszéltem.

Az ő családi archívumában ezt azért őrizték, mert édesapja Ódor István és nagybátyja, Ódor Sándor is jelen voltak a Gépállomás dolgozóinak megbeszélésén. Kaptak egy példányt, amire vigyáztak. 

1956. novemberében a magyar munkástanácsok, de más forradalmi szervek is december elejéig folytatták a politikai sztrájkot. "Tárgyalóasztalhoz kényszerítették a Kádár-kormányt, szívósan képviselték a forradalmi célkitűzéseket. A november 14-én megalakult a Nagy-budapesti Központi Munkástanács az ellenállás központja lett. November 21-én megalakult a Magyar Értelmiség Forradalmi Tanácsa. A jugoszláv követségen tartózkodó Nagy Imre nem mondott le a kormányfői tisztségről."                                                     Izing

gépállomás 56.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása