Tamási Áron címben idézett híres mondata kopogott be otthonom ajtaján, amikor ezeket az Imeli László kincstárából származó bicskei képeslapokat nézhettem meg. A lelkem megtelt "a derűs idő nyugalmával", a "szemem megtelik a hajnal harmatával". Most is láthatok köztük olyat, amit sehol sem láttam még. Imeli úr munkája megint a "tegnap és ma" koncepciót nyújtja. Séta a bicskei időben. Ezt az ajándékot örömmel teszem közzé a Bicskei Szó megint gazdag online-kiállításán - Önöknek és Nektek ajánlva. Álljon itt előszó helyett Tamási Áron közismert idézete - a kevéssé ismert szövegkörnyezetével együtt, az Ábel a rengetegben című 1932-ben megjelent csodálatos művéből: 

"- Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne - ismételtem el magamban. És éreztem, hogy a szívem megtelik nagy és általános meleggel, a lelkem megtelik a derűs idő nyugalmával, és a szemem megtelik a hajnal harmatával. Lassan felálltam és azt mondtam: - Igaza van: késedelem nélkül haza fogok menni, hogy otthon lehessek valahol ezen a világon! Igaza van: nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk."

léderer.jpg

 

léderer2.jpg

 

kőraktát főkép1.jpg

 

kőraktár 2.jpg

 

gotlieb1.jpg

gotlieb2.jpg

 

göllner anno.jpg

 

göllner ma.jpg

 

 

tót  utca anno.jpg

 

tót utca ma.jpg

bóza1.jpg

 

bóza2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása