Hétfőn, április 22-én indul a Magyar Kempo Szövetség válogatottja a Törökországban megrendezésre kerülő IKF Kempo Világbajnokságra. Közöttük van két bicskei fiatal is, Kornély Medárd (Felcsúti Fehér Tigrisek Kempo HSE, mestere sensei Kornély György) és Vaczula Szabolcs (Bicskei Harcosok Kempo HSE, mestere sensei Kornély György). A kempókák szorgalmasan edzenek, tanulnak a mesterektől. Szabi formagyakorlatban és Stop Semi Contactban méri össze erejét a világ legjobb harcosaival. 2012 májusában súlyosan megsérült egy versenyen (Budajenő Kempo Kupa, Chikare Kurabe versenyszám), de hatalmas akaraterejének köszönhetően felgyógyult, folytatta az edzéseket és a Világbajnokságon ismét tatamira áll. 

medi.jpg

Medárd Stop Semi Contactban és önvédelemben küzd meg ellenfeleivel. Az önvédelem versenyszámban Szabó Ingrid (Magyar Kempo Iskola, mestere sensei Mészáros Zsolt) segítőjeként versenyezhet. A páros először indul ebben a versenyszámban Világbajnokságon. Az edzésekről, felkészülésükről és az utazással kapcsolatos izgalmakról kérdeztem a kempokákat.
Szabó Ingrid: - Nekem heti két edzésem van, abból az egyiken kifejezetten a VB-re készülünk a technikai számokkal (KATA, Fegyveres KATA, Önvédelem). Ezekre az edzésekre általában Medárd is fel szokott járni, hogy tudjuk gyakorolni az önvédelmet. Ha esetleg nem tud jönni, akkor én megyek le az ő edzésükre, Felcsútra. Nekünk kicsit nehezebb dolgunk volt, mivel nem egy klubban edzünk és még nem is egy városban, de mivel mindkettőnk számára fontos ez a VB, ezért áldoztunk és így oldottuk meg, hogy eljárunk a másik edzésére. Aminek szerintem egyik előnye, hogy így több mester, edző is látja a gyakorlatunkat és tudnak segíteni nekünk. A közös edzések jó hangulatban telnek, javítjuk és segítjük egymást. Ezen kívül ott vannak a keretedzések, amik kifejezetten a VB-re való készülésről szólnak. Mivel a kinti szabályrendszer valamelyest más, mint a miénk, ezért ezeken az edzéseken többek között azokat is megtanítják nekünk, hogy mikre figyeljünk oda. Ezek az edzések főként a technikáról szólnak. Örülök neki, hogy vannak ezek az edzések, én személy szerint sokat tanultam, fejlődtem általuk. Az is jó bennük, hogy ez által valamilyen szinten összeszokik a válogatott keret és valóban, mint egy csapat mehetünk majd ki Törökországba. Két éve kempózom és igazából az összes érmemre, eredményemre büszke vagyok. De hármat tudnék kiemelni, amire különösen büszke vagyok: X. Juhász Ferenc Emlékverseny Világkupa (2012) Light Contact I. hely, XI. Juhász Ferenc Emlékverseny Világ Kupa (2013) Önvédelem II. hely, Chikara Kurabe I. hely.
Hogy milyen élményekkel bírunk? Én már nagyon várom, izgatott vagyok! Számomra a repülés is egy új dolog lesz, még sosem repültem. Aztán hogy tengerpartra megyünk, ismét újabb élményt jelent. És persze a verseny…. kíváncsian várom, hogy egy nemzetközi nagymezőnyben milyen eredményeket fogunk majd elérni. Megteszünk mindent, hogy minél előkelőbb helyen végezzünk. Oda fogjuk tenni magunkat maximálisan, hiszen ez egy ajándék is és egy hatalmas lehetőség, hogy a Magyar Kempo Szövetség válogatott tagjaként utazhatunk Törökországba, a Világbajnokságra. Az én célom elsősorban, hogy Mestereimnek és saját magamnak teljesítsek és megfeleljek. Zárószóként hatalmas köszönet és tisztelet Mestereinknek a felkészítésért, a belénk fektetett energiáért és időért!

Kornély Medárd: - Az én edzés tervem a VB-re heti 4 alkalom. Ebből lehetőségem adódik a Magyar Kempo Iskola edzésén is ott lenni csütörtöki napokon, vagy ha esetleg nem tudok menni, akkor Ingrid jön le a Felcsúti Fehér Tigrisek Dojojába gyakorolni. Az edzések során az eddigi tudásunknak köszönhetően hamar összeszoktunk, gördülékenyen folyik a gyakorlás. Két hetenként van a Magyar Kempo Szövetség keretedzése, amit kifejezetten imádok, mert rengeteg új dolgot tanulok a mesterektől, ennek köszönhetően sokat fejlődőm. Ahogy Ingridnek is, számomra is a repülés új élményt varázsol az életembe. A verseny: kíváncsian várom, hogy nemzetközi szinten milyen helyezést érünk el Ingriddel. Célunk, hogy világbajnokok legyünk önvédelemben! 1999 óta tanulom ezt a harcművészeti stílust. Szeretnék egyszer mester lenni.
A legnagyobb büszkeségem, Délvidék Kupa Szeged, 2012. november 17. Az adott súlycsoportomból eggyel feljebb sorsoltak és így egy plusz 12 kg-s ellenfelet kaptam, akit legyőztem és a dobogó legfelső fokára állhattam.
Köszönöm a mestereknek a felkészítést, a sok segítséget, amit kaptam.

Büszkék vagyunk harcosainkra! Ők azok, akik példát mutatnak sok fiatalnak a kitartás, a hit és önfegyelem terén.
Szombaton, április 20-án lesz az utolsó itthoni edzése a Magyar Kempo Szövetség válogatottjának, Felcsúton. Kívánunk nagyon sikeres és kitartó versenyzést!

Cserkuti Marianna
Sajtóreferens

Bicskei Harcosok Kempo HSE
Felcsúti Fehér Tigrisek Kempo HSE

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása