Tessely Zoltán pedagógus a Pető Intézet támogatása ellen szavazott az Országgyűlésben
Címkék: család gyerekek országgyűlés tessely
2013.09.17. 17:35
Hétfőn a parlament leszavazta Szabó Tímea (Együtt-PM) független országgyűlési képviselő javaslatát, amely a Nemzetközi Pető Intézet számára csoportosított volna át 500 millió forintot az országvédelmi alapból. A "Nem"-el szavazók között ott volt a mi választókerületünk országgyűlési képviselője is, aki civilben általános iskolai tanár, pedagógus....
A Nemzetközi Pető Intézet a hírek szerint meg fogja oldani. Sajnálatos, hogy az egész országot felháborító döntéshez a nevüket adták, a nevét adta többek között Bicske Csabdin élő polgármestere is.
Név szerint ők nem szavaztak a támogatás mellett....
Pető András az 1940-es években hozta létre a központi idegrendszeri károsodás következtében mozgássérült személyek helyreállítását célzó konduktív pedagógiai rendszert, amelyet az általa vezetett intézet alkalmazott először. Követője és a rendszer továbbfejlesztője a főiskolai képzés vezetője Hári Mária volt.
A konduktív nevelési rendszer lehetőséget ad a személyiség minden oldalú kibontakoztatására és ugyanakkor lehetővé teszi a társakkal - csoportban történő - együttműködést is, előkészít a valódi integrációra. Alapgondolata, hogy a központi idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépítésének lehetőségével, amelyek a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósítható. Napjainkra az MPANNI a konduktív nevelés egész világra kiterjedő szellemi, kutató, képző, metodikai és minőségbiztosítási központjává vált.
A Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézete a konduktív pedagógia legrégebbi és legerősebb képviselője, eredeti forrása a konduktorképzés és a konduktív nevelés Magyarországon és nemzetközileg is elismert központja.
A gyakorlatcentrikus főiskolai képzésben, valamint a konduktív nevelési gyakorlatban érvényesül a holisztikus szemléletű személyiségfejlesztés, előtérbe kerül a képességfejlesztésen alapuló tanulás.
Nevelési filozófiájuk pozitív életszemléletet tükröz, fontosnak tartják az emberi kapcsolatokon alapuló kommunikációt. Az aktuális felsőoktatási és közoktatási koncepciót figyelembe véve biztosítják az Európai Unió oktatási rendszerébe való illeszkedést.
A változó igényeknek eleget téve mind magasabb színvonalú és egyre szélesebb körben végzett kutatások eredményeit felhasználva bővítik szolgáltatásaikat a képzés területén (kurzusok, továbbképzések, együttműködés más külföldi felsőoktatási intézményekkel) és a nevelési gyakorlatban egyaránt (szűrések, hálózat fejlesztés).
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
singlii 2013.09.17. 21:17:06
I.A. · http://bicske.blog.hu/ 2013.09.19. 11:46:34
rókafarka 2013.09.30. 08:33:08