Ez a remekbe szabott  és katartikus élményt nyújtó, mindössze három hete átadott, masszív és gyönyörű Magor-kilátó - van ám benne anyag - itt a közelben. Nem tudtam létezéséről, Gomez alias Gomulka bajtárs hívta fel figyelmemet, aki engem szintén Gomeznek szólít (ő kezdte, jelentése: egy ember) és már járt is itt egyszer.  20160614_102224_resized.jpg16 méter magas  és 17 millióba került. EU-támogatásból hozta létre a Vértesi Erdő Zrt. Csodáltam ma 9 óra után kerékpárral a tövébe érkezvén (és miközben számolgattuk vagy 70 lépcsőjét, szomorúan mosolyogtunk a Tessely Zoltán polgármestersége idején hordógurítással átadott 12 millió forintos hidacskán, ami Bicskén a Kossuth és Rózsa utcákat hivatott összekötni. Ebben az ügyben mind a mai napig nem történt meg elszámoltatása). Mint kedves olvasónk kommentjéből megtudtuk: áll már legalább egy éve a Magor, de most volt az átadása.  Valamint a Vértes Kéktúra útvonala megújult.

A Magor-kilátóhoz ma 9 óra után Bicske-Óbarok-Nagyegyháza-Szárliget-Csákányos puszta-(a Terv úton) Körtvélyes puszta útvonalon érkeztünk kerékpáron. A szép nevű Körtvélyesnél a Mária-szakadék mellett - a Vitány iránnyal éppen ellenkező irányban - a Kék Kereszten bringáztunk az erdő még nedves, síkos, völgyeiben bedagonyásodott útjain.  Ez megváltás volt ám a Terv út - sokan ismerik - 10 %-os emelkedője után, ahol folyton azzal biztattam magam, milyen jó lesz innen majd lefelé zúzni, figyelve persze majd az ötvenes években épült út természetes hibáira.  A körtvélyesi csöndes, körülkerített temetőcske után negyedik lehetőségnél balra csapattunk föl, elértük a Kis-Kopasz hegy 435 m magas tetejét, ahol a nagy tetőtisztáson új padok, asztal, tűzrakóhely mellett ez a május 20-án átadott építmény mutatkozik.  Gyönyörű, ami fentről eléd tárul. Nyugatra Tatáig, Bábolnáig látsz, de Környe is mutatja magát 8 óránál. 12 óránál veled szemben a Gerecse legmagasabb pontja, mellette a legkeményebb, a Nagy Bánya-hegy, látszik Tardos, Héreg, ahol a Szent László patak ered, Tatabánya szinte előtted hever és látod az útvonalat, ahogy Szárligetről a Zuppa-tetőre kapaszkodtál 9 évesen. Keletre a Dunáig látni - Batta tornyai mutatják magukat. a Budai-hegység pedig egy trapézzal jelentkezik a toronyba: János-hegy vétel, itt János-hegy. Magor nyugtázza.  És a felhők is gyönyörűek, Akli Miklós felhői, a képeket neki készítem. Az erdők mélyzöldje, a közelben vitorlázó ragadozó madarak családja - ha egyet tippelhetek: vörös vércsék, a sólyomalakúak, Belgium jelképe.

Erős szél, a torony mégsem inog. Amikor odafönn megrázzuk egy támfába kapaszkodva, akkor azért igen. Osztálykirándulásokra érdeklődés esetén a biztonsága miatt is jó, mert zártak, erkélyesítettek a nézőterek. Három szintje van, szóval mesés. Akik kocsival mennek föl Körtvélyesig, onnan gyalog 2 km sem lehet.

A térképen az Altábor pont (jobb szél) a Csákányos-pusztai turistaházat jelenti. Csákányos felé kerékpárral pl. a pásztorkutyák miatt sem mentünk, ezért is választottuk a tervutas, jól tréningező, szuflás kerülőt. Hazafelé Szárig gurultunk, no, azért hegymenet is volt a falu elején, ahol fölmentünk a Kálvária-dombra, aztán Újbarok községen keresztül Bicskére érkeztünk. Az út menti szederfák terméséért külön köszönet.

Izing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.